728 x 90

اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازمان ملل را به تحقیقات پیرامون قتل‌عام سال ۶۷ فراخواند

اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا
هم‌چنان که در نخستین بخش از گزارش اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا در استراسبورگ، به اطلاع مراجعین عزیز رسید، این گروه پارلمانی که از حمایت حدود 300تن از نمایندگان پارلمان اروپا از گروه‌های مختلف سیاسی و کشورهای مختلف برخوردار است، طی اطلاعیه‌یی درباره این اجلاس اعلام کرد در این اجلاس سخنرانان ضمن اشاره به گزارش اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران، که در ماده 7 اشاره به قتل‌عام سال ۶۷ دارد، مجمع عمومی این سازمان را به تشکیل یک کمیته تحقیق درباره قتل‌عام و شورای امنیت سازمان ملل‌متحد را برای ارائه این پرونده به دادگاه جنایی بین‌المللی، طوری که عاملان این جنایت به پای میز عدالت کشانده شوند فراخواندند.
 
  اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازمان ملل را به تحقیقات پیرامون قتل‌عام سال ۶۷فراخواند
 اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازمان ملل را به تحقیقات پیرامون قتل‌عام سال ۶۷ فراخواند

 نمایندگان پارلمان اروپا تأکید کردند که بی‌تفاوتی نسبت به این جنایت بزرگ که از بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است، رژیم ایران را به ادامه اعدام های جمعی و نقض استانداردهای بین‌المللی تشویق کرده است. سکوت در برابر این جنایات اگر به‌خاطر منافع تجاری است شرم‌آور است و اگر به‌خاطر توافق هسته ایست، ساده‌لوحانه است. رژیم از سکوت در برابر این بربریت پیام ضعف می‌گیرد.

در برنامه قبلی سخنرانیهای ژاردوپره رئیس گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد و ریچار جارنسکی نایب رئیس پارلمان اروپا پخش شد. اکنون توجه شما را به سایر سخنرانیهای این اجلاس جلب می‌کنیم:

 
 
 اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازمان ملل را به تحقیقات پیرامون قتل‌عام سال ۶۷فراخواند
محمد محدثین مسئول کمیسیون امور خارجه شور ای ملی مقاومت ایران

در اجلاس، گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا محمد محدثین مسئول کمیسیون امور خارجه شورای ملی مقاومت ایران شرکت داشت و در سخنان خود گفت:
از همه دوستان، نمایندگان پارلمان برای حمایت کردن از مردم ما و جنبش آزادی ما تشکر می‌کنم. من از فرصت به‌دست آمده برای طرح چند نکته استفاده می‌کنم. اولین نکته ادامه و تشدید نقض حقوق‌بشر و اعدامهای فزاینده در ایران است. همان‌طور که آقای ژرارد دوپره گفت تنها در ماه ژوئیه 101زندانی در ایران اعدام شدند. سکوت غرب و اتحادیه اروپا نسبت به این جنایات، رژیم آخوندها را تشویق به ادامه جنایاتشان می‌کند. قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال67 بزرگترین جنایت سیاسی و یک نسل‌کشی ضدبشری بعد از جنگ جهانی دوم است که نماینده ویژه حقوق‌بشر در ایران اخیراً برای تحقیقات کامل و مستقل در مورد این وقایع فراخوان داده است.

نکته دوم: بعضی‌ها استدلال می‌کنند که اعدامها یک موضوع داخلی ایران است و مشکل کشورهای اروپایی، تجارت با ایران از یک طرف و از طرف دیگر مسأله هسته‌یی و مسائل منطقه است. لذا منافع اروپا ایجاب می‌کند که با رژیم ایران به‌خاطر موضوع حقوق‌بشر وارد مقابله نشوند. این قربانی کردن حقوق‌بشر به‌خاطر فاشیسم مذهبی و یک نقض جدی ارزشهایی است که اتحادیه اروپا بر آن بنا شده بود و در عین‌حال این یک ساده‌لوحی است. رژیمی که با مردم خویش چنین بیرحمانه رفتار می‌کند، به هیچ قول یا تعهدی پایبند نخواهد بود.

محمد محدثین در ادامه سخنانش افزود: نکته سوم این است که رژیم ایران به‌رغم چیزی که وانمود می‌کند، بحرانهای بسیار زیادی دارد و بسیار لرزان است. اگر یک روز سرکوب نکند و تروریزم صادر نکند، به سرعت سرنگون خواهد شد. رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران، در گردهم آیی بزرگ اول ژوییه گفت که سرنگونی این رژیم، لازمه صلح و آرامش در منطقه و جهان است. در عین‌حال سرنگونی این رژیم در دسترس است و یک آلترناتیو مشروع و قدرتمند برای رژیم وجود دارد.

وی تأکید کرد سیاست درست درباره ایران با حقوق‌بشر آغاز می‌شود و قلب موضوع حقوق‌بشر در ایران، قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران در سال ۶۷ است و ما خواهان ایجاد یک کمیسیون تحقیق در مورد این قتل‌عام و ارجاع پرونده آن به دادگاه جنایی بین‌المللی توسط شورای امنیت هستیم تا عاملان این جنایات به دست عدالت سپرده شوند.

مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت هم‌چنین بر لزوم به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای تغییر رژیم و برقراری دموکراسی و حاکمیت مردم در ایران تا کید کرد.

   
  اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازمان ملل را به تحقیقات پیرامون قتل‌عام سال ۶۷فراخواند
 هاینز بکر نماینده پارلمان اروپا از اتریش

هاینز بکر نماینده پارلمان اروپا از اتریش در سخنان خود در این اجلاس گفت: من از رئیس گروه دوستان ایران آزاد که در حال گسترش است، به‌خاطر رهبری این گروه در این سالها و به‌خاطر تشکیل جلسه امروز بسیار ممنونم.

من با تعهد کاملی که به موضوع حقوق‌بشر در ایران دارم، می‌خواهیم قتل‌عام ۶۷ در ایران را یاد آور شوم. این جنایتی است که مشمول مرور زمان نمی‌شود. رژیم ایران تلاش کرد که این جنایت علیه بشریت را با تهدید خانواده‌های هزاران قربانی و به خاک سپردن زندانیان اعدام شده در گورهای جمعی بدون نام، بپوشاند. ولی سال گذشته بعد از ابتکار مهم مقاومت ایران برای شروع یک کارزار دادخواهی برای قربانیان قتل‌عام ۶۷، دریافت اطلاعات بیشتری از این جنایت از داخل ایران شروع شد و مردم خواهان به عدالت سپرده شدن مسببین آن هستند.
متأسفانه همه آن جنایتکاران شامل بعضی از مقامات بالای کنونی رژیم کاملاً مصونیت دارند و از مجازات معاف هستند.

هاینز بکر افزود: این همان چیزی است که ما باید تغییر بدهیم. و تنها راه تغییر، البته، تغییر این رژیم و جایگزینی آن با یک سیستم دموکراتیک است. به همین دلیل است که ما از جنبش تحت رهبری خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی حمایت کرده‌ایم که تنها آلترناتیو واقعی برای جایگزین کردن این دیکتاتوری مذهبی است. ولی قبل از این‌که این اتفاق بیفتد، ما از سازمان ملل می‌خواهیم تا یک کمیته مستقل برای تحقیق درباره قتل‌عام ۶۷ تشکیل بدهد و شورای امنیت سازمان ملل‌متحد این پرونده را به دادگاه بین‌المللی جنایی احاله بدهد. به اندازه کافی شواهد جدی روی میز وجود دارد.

هاینز بکر نماینده پارلمان اروپا از اتریش در ادامه گفت: من هم‌چنین می‌خواهم با خشم بسیار نارضایتی خودم را ازسیاست خانم موگرینی و سرویسهای خارجی اتحادیه اروپا ابراز کنم. شما شاید درباره سفر اخیر وی به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی شنیده باشید. در این سفر در ۵اوت، افرادی که او را همراهی می‌کردند عبارت بودند از دیکتاتور زیمباوه و نفر شماره ۲ دیکتاتوری کره شمالی و سفر وی یک افتضاح شد چون وی در عکس «سلفی» گرفتن با گروه‌های از مردان که نمایندگان مجلس رژیم ایران بودند شرکت کرد. در کشوری که زنان هیچ نقش واقعی ندارند. ما تأکید می‌کنیم که حقوق‌بشر، موضوعی نیست که بشود درباره‌اش کوتاه آمد و از اتحادیه اروپا و دولتهای عضو می‌خواهیم تا رژیم ایران را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر، مورد حسابرسی قرار دهند.

 اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازمان ملل را به تحقیقات پیرامون قتل‌عام سال ۶۷فراخواند

 بتریس بسئرا نایب رئیس زیرکمیته حقوق‌بشر پارلمان اروپا

بتریس بسئرا نایب رئیس زیرکمیته حقوق‌بشر پارلمان اروپادر سخنرانی خود گفت: من مکرراً وضعیت حقوق‌بشر در ایران را در جلسات مختلف مطرح کرده‌ام. من عمیقاً نگران نقض مداوم حقوق‌بشر در ایران هستم. این چیزی است که برای ما قابل‌تحمل نیست. به نظرم سیاست فعلی اتحادیه اروپا در قبال ایران، اشتباه و متناقض است. در جریان مذاکرات هسته‌یی و به‌خصوص بعد از امضای توافق با رژیم ایران در ۲۰۱۵، ما شاهد سکوت تقریباً مطلقی از طرف اتحادیه اروپا درباره نقض حقوق‌بشر در ایران بوده‌ایم.

این تاثیر بسیار منفی هم بر مردم ایران گذاشته که احساس می‌کنند که اتحادیه اروپا فقط مسأله‌اش منافع تجاری و نه حقوق‌بشر است و هم‌چنین بر رژیم ایران که احساس می‌کند می‌تواند بدون هیچ پیگردی به سرکوب مردم ادامه بدهد.

نایب رئیس زیرکمیته حقوق‌بشر این پارلمان، افزود: در دوره اول ریاست‌جمهوری روحانی، بیش از ۳۰۰۰نفر بدار آویخته شدند و رژیم ایران رکورد دار اعدام به نسبت جمعیت در دنیا شد. یعنی باید گفت که رژیم ایران در حال حاضر رکورددار جهان در کشتار و اعدام انسانها است.

هم‌چنین ما شاهد سرکوب مداوم و تحقیر زنان در ایران هستیم و در چنین شرایطی، سفر خانم موگرینی به ایران برای تأیید دوره دوم ریاست‌جمهوری روحانی، خیلی سؤال‌برانگیز است. من شخصاً به این سفر اعتراض کردم و سؤال کردم که چرا حقوق‌بشر در روز میز نبوده است. این با ارزشهای اروپایی ما بسیار مغایرت دارد. این کاملاً با اعتقادات و مسئولیتهای ما در تناقض است. اول از همه یک چیز باید روشن باشد. انتخابات در ایران در این رژیم هرگز مشروع نبوده است چون یک نهاد غیرمنتخب تمامی کاندید ها به جز افرادی که به رژیم بسیار مؤمن هستند را رد صلاحیت می‌کند. من معتقدم که اتحادیه اروپا باید سیاستش را تصحیح کند. خانم موگرینی باید به فراخوان نمایندگان پارلمان اروپا گوش کند که تأکید دارند که اتحادیه اروپا باید روابط خودش با رژیم ایران را مشروط به بهبود حقوق‌بشر و توقف اعدامها بکند.

بتریس بسئرا هم‌چنین گفت: در انتها من می‌خواهیم حمایت خودم را از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی اعلام کنم. طرح وی شامل پایان دادن به حکم اعدام در ایران آزاد فردا است که برای توقف این دایره خشونت، نفرت و انتقام که اکنون در ایران و منطقه وجود دارد، بسیار تشویق کننده است.

  اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازمان ملل را به تحقیقات پیرامون قتل‌عام سال ۶۷فراخواند

 آنتیا مک اینتایر نماینده پارلمان اروپا و نایب رئیس حزب محافظه‌کار انگلستان

آنتیا مک اینتایر نماینده پارلمان اروپا و نایب رئیس حزب محافظه‌کار انگلستان در سخنرانی خود در اجلاس استراسبورگ گفت: گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، در واقع به‌عنوان هسته جنبش دموکراسی خواهی ایران در اروپا عمل می‌کندو در سه سال و نیم گذشته ما توانسته‌ایم که پیام خود را به‌خوبی برسانیم. به‌نظر من کارزار مریم رجوی برای دادخواهی قتل‌عام شدگان سال ۶۷ بسیار جالب و مؤثر بوده و در جهانی که پر از ظلم و بی‌عدالتی و قتل‌عام بیگناهان است، باید به‌طور خاص از مریم رجوی تشکر کنیم که توانسته با این کار رژیم آخوندها را به لرزه در آورد. آنها با نظاره کردن این کمپین، بسیار مضطرب هستند و. بسیاری از افراد حتی در درون رژیم خواستار حسابرسی از عاملان و آمران قتل‌عام 67 هستند. موردی را که نباید فراموش کنیم این است که روحانی همین الآن فردی را به‌عنوان وزیر دادگستری خود انتخاب کرده که در لیست سیاه قرار دارد و عضو هیأت مرگ در جنوب ایران در سال 67 بوده است. علیرضا آوایی یک جنایتکار است که در رژیم ایران مسئولیت دارد.

وی افزود: موضوع بعدی، نحوه برخورد خانم موگرینی نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌باشد که در سفر به ایران دست دوستی به سمت کسانی که شایستگی آن را نداشتند، دراز کرد. لذا می‌خواستم صریحاً بگویم که خانم موگرینی من را نمایندگی نمی‌کند و نمی‌تواند به اسم من اینکار را بکند هم‌چنین می‌دانم که تعداد زیادی از نمایندگان این پارلمان نیز همین احساس را دارند. این واقعاً باور نکردنی است که اتحادیه اروپا یقه رژیم ایران را نمی‌گیرد که به آنها بگوید که ما هیچ معامله و تجارتی با شما نخواهیم کرد تا زمانی که شما حقوق‌بشر را محترم بشمارید.

آنتیا مک اینتایر نماینده پارلمان اروپا هم‌چنین گفت: می‌خواهم با جملاتی امیدوار کننده سخنانم را به پایان ببرم. من مریم رجوی را به‌عنوان نقطه امیدی نه تنها برای مردم ایران بلکه برای مردم جهان می‌بینم. اگر ما بتوانیم ببینیم که یک زن مسلمان در یک انتخابات دموکراتیک در رأس امور آن کشور قرار گرفته است این خود یک گام بسیار انگیزاننده رو به جلو است و برای همه ما این پیام امیدوار کننده را دارد که بنیادگرایی اسلامی که هم‌اکنون اصلی‌ترین تهدید جهانی است، قطعاً شکست خواهد خورد. چرا که کسی مانند خانم رجوی یعنی یک زن مسلمان را که خود شدیداً علیه بنیادگرایی اسلامی است، در رهبری می‌بینیم.

  اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازمان ملل را به تحقیقات پیرامون قتل‌عام سال ۶۷فراخواند

 مارک دمسماکر نماینده پارلمان اروپا از بلژیک

مارک دمسماکر نماینده پارلمان اروپا از بلژیک در سخنرانی خود گفت: من بسیار خرسندم که ما چنین گروه قوی و متنوعی در این پارلمان داریم که در آن نمایندگان از تمامی تمایلات مختلف سیاسی همگی وقتی نوبت به موضوع حقوق‌بشر در ایران و ضرورت حمایت از آلترناتیو دموکراتیک رژیم ایران، می‌رسد با یک صدا صحبت می‌کنیم.

من فکر می‌کنم با تجربه قریب به چهار دهه که این رژیم در قدرت است، همه موافق اند که این یک رژیم اهریمنی است که نه تنها مردم خودش به‌خصوص زنان و جوانان را که خواهان آزادی بیشتر هستند سرکوب می‌کند، بلکه یک تهدید دائم برای کل منطقه و سایر جهان محسوب می‌شود. ما می‌توانیم به دخالتهای آن در کشور همسایه عراق و سوریه نظری بیاندازیم که منجر به پیدایش داعش شد.

مارک دمسماکر افزود: ما برنامه مخفی هسته‌یی این رژیم را که توسط شورای ملی مقاومت ایران در سال 2002 افشا شد، دیده‌ایم که منجر به تحریمهای جامع شد. و بعد هم توافق هسته‌یی که هم‌چنان دارای نقاط ضعف است. ما هم‌چنین شاهد این بودیم که بعد از اولین دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی به‌اصطلاح مدره، وضعیت حقوق‌بشر وخیم‌تر شده و تعداد اعدامها حتی در قیاس با سلف او احمدی‌نژاد افزایش یافته است.

مارک دمسماکر در ادامه گف: شکی نیست که زمان آن رسیده که به مردم ایران این فرصت داده بشود که یک تغییر دموکراتیک را فراهم کنند. برخلاف دیگر کشورها در منطقه که از آلترناتیو معتبری، پس از سقوط دیکتاتورهای حاکم برخوردار نبوده که به هرج و مرج و درگیریهای داخلی منجر شد، در مورد ایران ما یک جایگزین دموکراتیک بسیار سازمان‌یافته و ذیصلاح داریم، ائتلاف شورای ملی مقاومت وخانم مریم رجوی که طی چند دهه این مبارزه را هدایت می‌کند شکی نیست که این رژیم دیکتاتوری مانند تمام دیکتاتورهای دیگر در تاریخ دیر یا زود سرنگون خواهد شد. ولی وظیفه ما باید این باشد که تلاش کنیم که این تغییر هرچه زودتر به ثمر برسد.

 

  اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا سازمان ملل را به تحقیقات پیرامون قتل‌عام سال ۶۷فراخواند
 جولی وارد نماینده پارلمان اروپا از انگلستان

جولی وارد نماینده پارلمان اروپا از انگلستان در سخنرانیش در اجلاس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا گفت: زنان در ایران بیشتر سرکوب می‌شوند. هزاران زندانی سیاسی زن توسط این رژیم تنها به‌دلیل عدم پذیرش حکومت مستبدانه ملاها اعدام شده‌اند. امروزه بسیاری از زنان در زندانهای ایران رنج می‌برند تنها به‌خاطر این‌که از حقوق خود دفاع کرده‌اند.

ولی از زمانی که در ارتباط با اپوزیسیون ایران قرار گرفتم، آنچه که به من انگیزه داده این است که به‌رغم همه مشکلات زنان نقش مهمی در مقاومت در برابر آخوندهای حاکم در ایران ایفا می‌کنند. و جنبش مقاومت وسط یک خانم بسیار شجاع به‌نام مریم رجوی هدایت می‌شود.

هفته گذشته سازمان مجاهدین خلق ایران گروه اصلی اپوزیسیون، مسئول اول جدید خود را انتخاب کرد. خانم زهرا مریخی. بله یک زن.

خانم مریخی در 15سال گذشته نقش مهمی در سازمان در مبارزه با برچسب ناعادلانه تروریستی علیه سازمان مجاهدین و هم‌چنین دفاع از اشرف و لیبرتی داشته است. او بلافاصله پس از انتخابش سه زن جوانتر را که در سنین ۳۰ می‌باشند به‌عنوان معاونان خود منصوب کرد. این کاملاً در مغایرت با روش آخوندهای حاکم بر ایران است. کما این‌که کابینه جدید روحانی شامل هیچ وزیر زنی نیست.

هم‌چنین این یک امر منحصر بفرد است که در یک سازمان مسلمان، زنان مسئولیتهای بالایی را عهده‌دار باشند. به‌خصوص وقتی ما به خاورمیانه نگاه می‌کنیم زنان در بسیاری از مناصب اجتماعی و حرفه‌یی حضور ندارند.

بنابراین من مطمئن هستم با حضور این زنان قوی و متعهد در سکان رهبری این مقاومت روزهای آخوندها به شمارش افتاده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e9e4c26-ed51-44ad-9873-c7f64d7eff5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات