728 x 90

اوجگیری مجدد جنگ باندی، چرا؟

آخوند محمدتقی رهبر،
آخوند محمدتقی رهبر،
پس از سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد رسانه‌ها و مهره‌هایی از باند خامنه‌ای، نسبت به آن واکنش مثبتی نشان دادند. از جمله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص نظام با تشکر از سخنان آخوند روحانی گفت: ”سخنان رئیس‌جمهوری در سازمان ملل‌متحد علیه اظهارات سخیف رئیس‌جمهوری آمریکا، جسورانه، قاطع و بسیار مناسب بود“. (خبرگزاری ایسنا 1مهر 96)

روزنامه سیاست روز (31شهریور) با عنوان ”مواضع قابل تقدیر دولت“، نوشت: ”مواضع دولت تدبیر و امید به سوی مواضع انقلابی‌تر گرایش پیدا کرده و این موضوع را می‌توان در سخنان شخص رئیس‌جمهور و وزیر خارجه کشورمان دید.
آقای روحانی پس از بازگشت به ایران از سفر به نیویورک، با حضور در رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آغازین روز هفته دفاع مقدس سخنانی را بیان کرد که در فضای منفی که از سوی آمریکا علیه ایران ایجاد شده لازم و واجب بود. “

آخوند محمدتقی رهبر، نماینده پیشین مجلس رژیم و امام جمعه اصفهان موضع و سخنرانی روحانی در مجمع عمومی ملل متحد را ”محکم، قاطع و پاسخی اصولی“دانست و گفت: ”رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه، توأمان در این سفر مواضع خوبی اتخاذ کردند و به‌عنوان نماینده ملت ایران، موضع محکمی اتخاذ کردند“.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیونی از باند خامنه‌ای در مجلس رژیم و از اعضای باند جمنا وابسته به خامنه‌ای، در رابطه با سخنرانی روحانی در مجمع عمومی گفت: ”سخنرانی رئیس‌جمهوری نشان داد هرگونه اقدام و حرکتی بخواهد انجام شود جمهوری اسلامی به‌صورت متناسب پاسخ آن را خواهد داد. ما از بیان قدرتمند رئیس‌جمهوری در سازمان ملل که با نشان‌دادن فرهنگ، تمدن و پیشینه ملت بزرگ ایران بود، تشکر می‌کنیم“. (روزنامه حکومتی ایران 1مهر 96)

تمجید رسانه‌ها و مهره‌های باند خامنه‌ای از روحانی در این رابطه است که روحانی ناگزیر شد در مورد سخنان رئیس‌جمهور آمریکا موضوع بگیرد و حتی به‌نوشته رسانه‌های رژیم این موضعگیری را پس از سخنرانی دونالد ترامپ به متن سخنرانی‌اش اضافه کرده است.

روحانی هم‌چنین در اظهارات وسخنرانیهای اخیرش از جمله در رژه نیروهای مسلح در مورد پروژه موشکی رژیم، در خط وچارچوب مطلوب ولی‌فقیه ارتجاع حرف زد. در این رابطه بود مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای نیز از اظهارات روحانی و ظریف درباره برجام اظهار رضایت می‌کردند.

طبعا مواضع دوگانه روحانی از بوقلمون صفتی او ناشی می‌شود آن‌چنان که سایت مشرق (3مهر 96) درباره مواضع دوگانه او می‌نویسد: ”کدام حسن روحانی، روحانی اصلی است؟

مواضع روحانی به فاصله سه ماه دگرگون شده و از انتقاد به فعالیتهای موشکی به حمایت صد درصدی از فعالیتهای دفاعی کشور رسیده است.

سوالی که باید به آن پاسخ داد این است که حسن روحانی اصیل کدام است؟ روحانی با صحبتهای ضد موشکی و ضدسپاه یا روحانی با مواضع منطقی، درست، هوشمندانه و با خرد؟“

اکنون همزمان با اوجگیری بحران برجام و سایر بحرانهای رژیم، بحران درونی رژیم نیز دوباره فعال شده است و مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای روحانی را به‌خاطر سفرش به آمریکا و مصاحبه‌هایش در این سفر و به‌خصوص سخنرانی‌اش در مجمع عمومی را مورد حمله قرار می‌دهند.

دراین رابطه کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع ـ 2مهر

گفت: ”انتظار این بود تا رئیس‌جمهور کشورمان خیلی صریح پاسخ ترامپ را می‌داد و ما دوست داشتیم مثل مقام معظم رهبری موضع بگیرد».

کیهان خامنه‌ای (2مهر 96) نیز طی سرمقاله‌یی با عنوان «کوک سازبرجام 2در نیویورک!» روحانی و ظریف و سایر دست‌اندرکاران برجام را به باد حمله گرفته و خاطرنشان کرد که «امید داشتن به حمایت اروپایی‌ها برای حفظ برجام به هر قیمتی ولو دستاورد هیچ و خسارت محض امیدی کاذب و سرابی بیش نیست». کیهان سپس روحانی را مورد سؤال قرار داد که:‌ «آقای روحانی چگونه در سخنان متعدد خود در نیویورک از «زنده بودن برجام در تاریخ سیاسی منطقه و جهان» و «لزوم اعتماد برای حفظ برجام و مذاکرات آینده»! سخن می‌گوید و هزینه سنگین خروج از برجام را «بی‌اعتمادی و غیرممکن بودن مذاکرات در آینده»! بر‌می‌شمرد؟! آیا این سخنان به‌معنی ارسال «پالس مثبت»! برای تن‌دادن به مذاکرات «برجام 2» است؟».

واضح است که آغاز این موج جدید حمله به روحانی نتیجه شکست برجام و به‌طور مشخص شکست سفر روحانی به نیویورک است، شکستی که به سرعت در همهٴ بحرانهای گریبانگیر رژیم نظیر وضعیت بحرانی اقتصادی، جوشش وخروش حرکتهای اعتراضی اقشار به جان آمده و هم‌چنین بحران درونی رژیم نمود و بروز یافته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f26154e6-90ed-4134-81af-5eb7326b50d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات