728 x 90

تظاهرات و نمایشگاه قتل‌عام ۶۷ در میدان ناسیون ژنو همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر

اکسیون و نمایشگاه قتل عام 67 در ژنو
اکسیون و نمایشگاه قتل عام 67 در ژنو
همزمان با سی و ششمین اجلاس شورای حقوق‌بشر در مقر اروپایی سازمان ملل‌متحد در ژنو، اشرف‌نشانها و حامیان مقاومت ایران با برپایی نمایشگاه و برگزاری یک تظاهرات در میدان ناسیون و در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل‌متحد در ژنو، خواستار انجام تحقیقات مستقل پیرامون قتل‌عام ۶۷ توسط ملل‌متحد و محاکمه سران رژیم و مسئولان قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ شدند.

گزارش شهناز پرخیده:

 تظاهرات و نمایشگاه قتل‌عام ۶۷در میدان ناسیون ژنو همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر
هواداران مقاومت ایران در ژنوروبه‌روی محل سازمان ملل‌متحد جمع شده‌اند و خواهان به محاکمه کشیده شدن آمران وعاملان این قتل‌عام هستند.

شهناز پرخیده، خبرنگار سیمای آزادی –ژنو
در این گردهمایی یک نمایشگاه از عکسهای شهیدان قتل‌عام، احکام خمینی برای قتل‌عام زندانیان سیاسی، تصاویر گورهای دسته جمعی، و عکس و اسامی و مشخصات هیأتهای مرگ در جریان قتل‌عام ۶۷ در معرض دید عموم قرار گرفت.

مینو میرخانی

 تظاهرات و نمایشگاه قتل‌عام ۶۷در میدان ناسیون ژنو همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر
شواهد اخیر در مورد کشتار جمعی زندانیان سیاسی باور نکردنی است حقایقی که توسط رژیم خمینی پنهان شده بود و جامعه جهانی باسکوت می‌خواست آن را به فراموشی بسپارد. اما خون آن ۳۰۰۰۰گل سرخ که جان خود را فدای آزادی مردم ایران کردند جوشان وخروشان جامعه ایران را به لرزه درآورده ورهبران رژیم را بی‌ثبات کرده است.

حتماً همه شما صحبتهای ضد ونقیض سرکردگان رژیم را شنیده‌اید که چگونه ابتدا می‌خواستند باز هم جنایات خود را بپوشانند.

اما جنبش مقاومت ایران، خانواده‌ها و به‌خصوص نسل جوان آنها را وادار به اعتراف به این نسل‌کشی کرد.

کشیش دانیل نیزر

تظاهرات و نمایشگاه قتل‌عام ۶۷در میدان ناسیون ژنو همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر

‌در این گردهمایی در میدان ناسیون ژنو دانیل نیزر کشیش مترقی سوئیسی طی سخنانی گفت:

۲۹سال از زمان قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران با فتوای خمینی که به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست می‌گذرد. سالها کسی درباره این قتل‌عام صحبت نمی‌کرد و این جنایت در حقیقت مخفی مانده بود. اما به‌دنبال انتشار فایل صوتی گفتگوی آقای منتظری جانشین وقت خمینی با شماری از مسئولان اجرای فتوای خمینی، پرده از روی این کشتار جنایتکارانه بیشتر برداشته شده است

وی در پایان خواستار انجام تحقیقات مستقل توسط ملل‌متحد درباره قتل‌عام ۶۷ شد.

کریستین پرگو استاد دانشگاه ژنو

تظاهرات و نمایشگاه قتل‌عام ۶۷در میدان ناسیون ژنو همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر
سخنران دیگر این گردهمایی خانم کریستین پرگو استاد دانشگاه ژنو و لوکزامبورک و از یاران قدیمی مقاومت ایران بود. وی در سخنان خود از جمله گفت: خمینی می‌خواست با قتل‌عام ۶۷مجاهدین را از بین ببرد کاری که هم‌اکنون هم رژیم حاکم بر ایران دارد انجام می‌دهد اما مقاومت شما در برابر این رژیم خونریز مانع تحقق این هدف رژیم شد به‌رغم این‌که ۳۰۰۰۰نفر قتل‌عام شدند. قتل‌عام زندانیان سیاسی درست مانند این است که تمامی شهر نوشاتل سوئیس را از روی نقشه حذف کنیم.

کریستین پره گو یا یادآوری نقش دکتر کاظم رجوی در افشای قتل‌عام ۶۷ در سازمان ملل‌متحد گفت: کاظم رجوی این جنایت بزرگ را که یکی از مرگبارترین جنایتها در تاریخ ایران است و رژیم خمینی می‌خواست آن را مخفی کند را افشا کرد. اما دیری نپایید که تیم های ترور اعزامی رژیم به ژنو او را در ۲۴آوریل ۱۹۸۹ در شهر کوپه نزدیک ژنو ترور کردند

کریستین پره‌گو افزود: ' مقامات رژیم، گورهای دسته‌جمعی را که محل دفن صدها زندانی قتل‌عام شده است را هدف قرار داده‌اند تا شواهد مربوط به این جنایت را بپوشانند.

مصونیت قاتلینی که هم‌چنان در قدرت هستند، نباید در خدمت پوشاندن جنایات رژیم ایران باشد. عدالت باید در برابر یک دادگاه بین‌المللی برای قربانیان و خانواده‌های آنها که هنوز رنج می‌برند اجرا شود. ما با آنها هستیم

فریده کریمی

 تظاهرات و نمایشگاه قتل‌عام ۶۷در میدان ناسیون ژنو همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر
فریده کریمی عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در سخنان کوتاهی گزارشی از اقدامات هیأت مقاومت همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشررا ارائه و تأکید کرد که برخلاف سال گذشته که موضوع قتل‌عام ۶۷ به‌رغم گذشت نزدیک به سی سال، به‌هیچ‌وجه در ارگانهای ملل‌متحد مطرح نشده بود طی فاصله یک سال گذشته تا اجلاس جاری شورای حقوق‌بشر، موضوع قتل‌عام در نوبتهای مختلف در سازمان ملل مطرح شده که برجسته‌ترین آن پرداختن به این مسأله در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران است.

فریده کریمی تأکید کرد: این پیشرفتها به مدد تلاشهای گسترده اعضای مقاومت و اشرف‌نشانها چه در داخل و چه در خارج کشور به‌دست آمده و رسیدن به پله‌های بالاتر در کازار جنبش دادخواهی در گرو تلاش هرچه بیشتر تک‌تک هموطنان است.

در این گردهمایی مجاهد خلق مصطفی نادری که بیش از ده سال را در زندانهای رژیم آخوندی در اسارت به‌سر برده و در مقطع قتل‌عام ۶۷ شاهد جنایتهای صورت گرفته در زندانهای رژیم بوده است، مشاهدات خود را از قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ برای حاضرین بازگو کرد.

مصطفی نادری

 
این زندانیان خیلی‌ها شون حکم هاشون تمام شده بود و آزاد شون نکرده بودند، خیلی‌ها حکم داشتند بعد اینها فقط رژیم به‌خاطر این‌که می‌خواست مسأله زندان را چون نمی‌توانست حل کند همه را اعدام کرد چرا که هر روز به‌خاطر نارضایتی‌ها اجتماعی به‌خاطر فقر وبه‌خاطر ناعدالتیهای که درا اجتماع بود هر روز و هر روز این زندانیان بیشتر و بیشتر می‌شد در زندانها

اینها جوانانی بودند که آزادی سال ۵۷ بعداز انقلاب را دیده بودند و حاضر نشده بودند زیر بار زور دیکتاتوری مذهبی بروند.

سخنران دیگر این گردهمایی یزدان افشار پور از انجمن زندانیان سیاسی مقیم سوئیس بود. وی نیز که از شاهدان قتل‌عام ۶۷ در زندانهای رژیم آخوندی است در سخنان خود گفت:

یزدان افشارپور

تظاهرات و نمایشگاه قتل‌عام ۶۷در میدان ناسیون ژنو همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر
دوستان عزیزویاران مقاومت
اینک در سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی که با خون پاک خود تابلویی ازآزادگی و ایستادگی برآرمان آزادی را در برابرفاشیسم مذهبی قهرمانانه ترسیم کردند یاد این حماسه‌سازان تاریخ ایران و این زنان و مردان دلیر را گرامی می‌داریم.

ما با پیوستن به این جنبش از تمامی انسانهای شریف و تمامی حقوق‌دانان و وکلا و ارگانها حقوق‌بشری و بین‌المللی می‌خواهیم که:

۱-ازرژیم ایران بخواهید که اسامی همه زندانیان قتل‌عام ۶۷ را ومحل دفن آنها را اعلام کنند

۲- تحقیقات رسمی و بین‌المللی از این قتل‌عام به‌عمل آید
۳-محل مزار این شهیدان را به خانواده‌های آنها اعلام کنند

۴-از همه مهم‌ترتما م دست اندارکاران این قتل‌عام باید به میزمحاکمه کشانده شوند و ما براین مهم مصرهستیم و تا به آخر برای تحقق آن از پا نمی‌نشینیم تاهمه جنایتکاران به جزای اعمال خودبرسند

۵-درود بر ۳۰۰۰۰گل سرخ که تسیلیم این رژیم نشدند و خون پاکشان را هدیه آزادی خلق ستم دیده خود کردند یاد ونامشان گرامی باد

انعکاس گردهمایی ایرانیان در مطبوعات سوئیس

 
 تظاهرات و نمایشگاه قتل‌عام ۶۷در میدان ناسیون ژنو همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر

گردهمایی در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو همزمان با سی و ششمین اجلاس شورای حقوق در رسانه‌های سوئیس منعکس شد. روزنامه تریبون دوژنو در این باره نوشت:
هزاران نفر از مخالفان رژیم ایران در سال ۱۹۸۸ در ایران اعدام شدند. دیواری از عکس‌ها در میدان ناسیون در ژنو یادآور این قتل‌عام است.

تظاهرات و نمایشگاه قتل‌عام ۶۷در میدان ناسیون ژنو همزمان با اجلاس شورای حقوق‌بشر

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09a15bc2-13fa-44e5-883d-b6c8a30ce291"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات