728 x 90

سر دیوید ایمس: به تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷فراخوان بدهید

سر دیوید ایمس رئیس مشترک کمیتهٴ بریتانیایی برای آزادی ایران
سر دیوید ایمس رئیس مشترک کمیتهٴ بریتانیایی برای آزادی ایران
سر دیوید ایمس رئیس مشترک کمیتهٴ بریتانیایی برای آزادی ایران طی مقاله‌یی در واشینگتن‌تایمز خواهان آن شد که ملل‌متحد در گزارش آتی خود درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها، به تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال 67 فراخوان بدهد.

بخش‌هایی از این مقاله، از نظرتان می‌گذرد:
سر دیوید ایمس در شروع مقاله خود با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، می‌نویسد: «از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ هیچ رئیس‌جمهور ایالات متحده تاکنون چنین توصیف عمیقی از رژیم مذهبی در ایران ارائه نکرده است... (ترامپ گفت: ) «حکومت ایران یک دیکتاتوری فاسد را با ظاهری دروغین از دموکراسی پنهان کرده است... صادرات اصلی این رژیم) خشونت، خونریزی و هرج و مرج است. اصلی‌ترین قربانیان این رژیم مردم (ایران) هستند».

دیوید ایمس، می‌افزاید: «دیدگاه ترامپ... به‌خوبی یک حکومت مذهبی را توصیف می‌کند که 80میلیون ایرانی را طی 4دهه گذشته به گروگان گرفته و آرزوهای آنها را برای آینده‌یی بهتر و شکوفاتر سرکوب کرده است».

این نمایندهٴ ارشد پارلمان انگلستان، با اشاره به گزارش اخیر گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل‌متحد درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و اختصاص‌دادن چند بخش از این گزارش به قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال 67، می‌افزاید: «(این قتل‌عام) یکی از بدترین جنایات در تاریخ معاصر ایران است، ولی با این حال تا حد زیادی نادیده گرفته شده است... گزارش (گزارشگر ویژه) می‌گوید که مقامات (رژیم) ایران گورهای جمعی را تخریب و مدافعان حقوق‌بشر و خانواده‌های قربانیان را که در پی حقیقت و عدالت هستند، مورد اذیت و آزار، ارعاب و پیگرد قرار می‌دهند».

رئیس مشترک کمیتهٴ بریتانیایی برای آزادی ایران در ادامه مقاله خود، خاطرنشان می‌کند: «... (رژیم ایران) عاملان (قتل‌عام 67) را به مواضع بالا و وزارتی ارتقاء داده است. هم‌چون علیرضا آوایی وزیر دادگستری کنونی روحانی و... ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ماه می...»

دیوید ایمس در ادامه مقاله خود در واشینگتن‌تایمز خواهان آن شده است که آمریکا، کانادا، انگلستان و اتحادیه اروپا دست به اقدام بزنند و تضمین کنند که قطعنامه بعدی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران، به تحقیقات بین‌المللی درباره قتل‌عام 67فراخوان بدهد.

وی می‌افزاید: «... به‌رغم سه دهه (حکومت) ترور، مردم ایران تصمیم گرفته‌اند که این رژیم مذهبی را به چالش بکشند و سران آن‌را به‌خاطر یکی از بدترین جنایاتشان، مورد حسابرسی قرار بدهند. اکنون غرب باید تصمیم بگیرد که آیا در مبارزه مردم (ایران) برای عدالت، از آنها حمایت می‌کند یا آنان را نادیده می‌گیرد؟».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f96687b-57e6-4232-9ddf-f3abf4de00b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات