728 x 90

قسم ولی‌فقیه را باور کنیم یا دم خروس های صدا و سیمایش را؟

خامنه ای
خامنه ای
برخلاف خامنه‌ای که دیروز تلاش کرد اعلام استراتژی جدید آمریکا توسط رئیس‌جمهور این کشور را آن قدر بی‌اهمیت توصیف کرد که نباید وقت را به‌خاطر آن ضایع کرد، سردمداران و مهره‌های رژیم آن‌چنان از پیامدهای این تغییر ابراز وحشت می‌کنند که به قول معروف نگو و نپرس، اول قسمتی از حرفهای پاسدار محسن رضایی سرکرده سابق سپاه پاسداران و دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام را بخوانیم:
«برجام تا وقتی خاصیتی داشته باشد برای ما معتبر است، ولی اگر فقط ما را از فعالیت‌های هسته‌یی منع کند دیگر خود به خود لغو شده است».

وی با تأکید این‌که درباره برجام نه با آمریکا و نه اروپا مذاکره مجدد نمی‌کنیم گفت: اگر کوچکترین نقضی صورت گیرد، به‌طور قطع برخورد مناسبی خواهیم داشت، چون ادامه برجامِ مرده و بی‌روح برای ما فایده ندارد.

رضایی با اشاره به این‌که آمریکا می‌خواهد ظاهر برجام را حفظ کند، اما در باطن موجود بی‌خاصیتی باشد افزود: فشار‌های آمریکا برای این است که مانع همکاری کشور‌های اروپایی با ایران شود. و اجازه ندهد که ما کوچکترین استفاده‌یی از برجام داشته باشیم» (خبرگزاری صدا و سیما-26مهر)

علاوه بر پاسدار محسن رضایی کارشناسان رژیم هم راجع به ابعاد و پیامدهای تحریم سپاه پاسداران حرفهایی دارند:
فواد ایزدی کارشناس تلویزیون رژیم ـ 25مهر 96: «متن به‌گونه‌یی نوشته شده که هر کسی به هرگونه‌ای با دولت ارتش سپاه مرتبط باشد بر اساس این قانون می‌تواند در لیست گروه‌های تروریستی قرار بگیرد و شامل تحریم بشود.

حامد موسوی کارشناس رژیم ـ تلویزیون رژیم 25مهر: «یک تحریم بسیار گسترده و جدیدی است و شامل سه بند اصلی می‌شود اولی‌اش بحث برنامه موشکی نظام است حالا می‌توانیم وارد جزئیاتش بشویم که حالا این بحث از گذشته هم بوده حالا تو دو سال اخیر یکی از چالشهای روابط ایران و آمریکا بوده.
موضوع دوم که خیلی مهم است این است که سپاه را و کل سپاه را به دولت آمریکا امر می‌کند که قرار بدهد تو لیست تروریسم و این خیلی تبعات جدی می‌تواند داشته باشد و سومین بحثش بحث حقوق‌بشر است حالا اگه فرصت هست بند دومش که کل سپاه قرار گرفته بشود تو لیست تروریسم خیلی عواقب سویی می‌تواند داشته باشد چرا؟ به‌خاطر این‌که متن تحریم را که آدم مطالعه می‌کند فقط سپاه را نمی‌خواهد تحریم کند بلکه می‌گوید هر فرد و هر ارگانی که به سپاه هم کمک بکند هم شامل تحریم می‌شود بعد می‌توانند ادعا کنند که فلان بانک ایرانی مثلاً صادرات وام داده به قرارگاه خاتم‌الانبیا از همین طریق می‌توانند بانک صادرات را تحریم بکنند».

مجری تلویزیون: یا نه شرکتهایی که در امر سازندگی با سپاه پاسداران همکاری می‌کنند

و حتی شرکتهای اروپایی یعنی اگر بانک صادرات و اگر سپاه تحریم بشود می‌تواند مثل دومینو پشت سر هم اجزای مختلف اقتصاد ایران را مورد هدف قرار بدهد یک چیز جدید و خیلی جدی است» (تلویزیون رژیم 25مهر).

حالا باید از خامنه‌ای پرسید قسم های تو را که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و تو دهنی می‌خورد و اصلاً ارزش ندارد راجع بهش صحبت کنیم را باور کنیم، یا این دم خروسهایی که این جوری از لابلای صدا و سیمای خودت بیرون می‌زند؟.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/badd82ac-342e-42e1-8105-148929c73aa8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات