728 x 90

تحریمهای «کاستا» سمبة پرزور

اختاپوس صدور ارتجاع و بنیادگرایی با سپاه پاسداران
اختاپوس صدور ارتجاع و بنیادگرایی با سپاه پاسداران
چی شد که بلبل زبانیهای «سرداران» خاموش شد؟
آمریکا به قولش عمل کرد و تحریمات را اجرایی کرد، شما نمی‌خواهید به قولتان عمل کرده و اهداف آمریکایی زیر دو هزار کیلومتر را منهدم کنید؟ چی شد خناق گرفتید؟
چه شده که بالا تا پایین نظام اینجور بهم ریخته است؟
برای این‌که زیاد منتظر پاسخ نشوید، در یک کلام تحریمها بمثابه یک شرط به شکستن طلسم اختناق و قیام راه می‌برد. (1)
چگونه؟
رژیم بلحاظ داخلی روی سرکوب سوار است، سرکوب هم یعنی سپاه که بمثابه «گارد ویژه ولی‌فقیه» حافظ و عامل بقای رژیم می‌باشد
سرکوب هم که معرف حضور همگان هست و نیازی به توضیح ندارد، همه با گوشت و پوست و استخوان آن را حس می‌کنند، حس که چه عرض کنم، لمس می‌کنند. مثل هوا که همه جا هست (با عرض معذرت از هوا) سرکوب را هم حتی در پستوی خانه می‌توانی احساس کنی.
حال سؤال این است که خود این دستگاه عریض و طویل سرکوب و صدور تروریسم روی چه پایه‌یی سوار است؟ طبعاً چنین ارگان سراسری و حتی منطقه‌یی نیاز به بودجه مالی کلان و عظیمی دارد بنابراین چگونه خود را تأمین مالی می‌کند؟

واقعیت این است که این ارگان ضدمردمی، بودجه سرکوب و صدور تروریسم خود را به‌وسیله شبکه اقتصادی عظیمی که هم‌چون اختاپوسی (2) بر اقتصاد ایران چنگ انداخته تأمین می‌کند.
لذا وقتی این ارگان یعنی سپاه تحریم می‌شود اوضاع سپاه بلحاظ اقتصادی به‌سر عت و به‌صورت آسانسوری سقوط کرده و توان تأمین مالی پرسنل و مزدوران منطقه‌یی و تأمین سلاح و بویژه بودجه پروژه‌هایی مثل بالا بردن توان موشکی رژیم را به‌شدت کاهش می‌دهد.

بدین ترتیب سرکوب و صدور تروریسم رژیم ضربه کاری خورده و بمیزان زیادی دستش در سرکوب بسته می‌شود که طبعاً به کند شدن تیغ سرکوب و نهایتاً به شکستن طلسم اختناق راه خواهد برد.

البته در اینجا قصد ندارم به نقش مقاومت و فعالیتها و اعتراضات مردمی بمثابه مبنای این دگرگونی شتابان بپردازم.

واقعیت این است که با توجه به شبکه عظیم اقتصادی سپاه و گره خوردن آن با تاروپود اقتصاد کل کشور این تحریمها خیلی فراگیرتر عمل کرده و کلیت اقتصاد رژیم را فلج می‌کند. به این نقل‌قول از آخوند لاریجانی توجه کنید: «اجرای قانون کاتسا به‌معنای تحریم نیروی مسلح رسمی نظام است و می‌توانند به بهانه همکاری دولت با سپاه حتی دولت را تحریم کنند، ... ..»

ملاحظه می‌کنید که با هدف قرار گرفتن بازوی سرکوب نظام، تحریمها بمثابه ویروسی عمل کرده و سرطان وار همه اندامهای رژیم را اعم از دستگاههای بانکی و مالی فرا خواهد گرفته و ضربات جبران ناپذیری را به کل نظام وارد می‌کند.

حرف آخر این‌که سران سیاسی و نظامی رژیم خیلی بهتر از ما اهمیت و خطرات این دور تحریمها را حس می‌کنند و بهمین دلیل است که به‌رغم این‌که سران رژیم ابتدا سعی در کم وزن و کمرنگ جلوه دادن تحریمها می‌کردند، نهایتاً مجبور به اعتراف شده و با عبارات و تشبیهات جالبی مثل «سیاه چاله تحریم ها» یا «مادر تحریم ها» از آن یاد می‌کردند.

البته پارامترهای دیگری به موازات فلج اقتصادی مثل تشدید جنگ گرگها در بالا و هرچه بیشتر ریختن پشم و پیله ولی‌فقیه هم‌چنین ریزش شدید نیرویی در داخل و مزدوران منطقه‌یی رژیم و روند شتابان روحیه باختگی نیروها و... هست که در حوصله این گفتار نیست.

پاورقی:
1 -پاسدار محمد باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح رژیم ولایت فقیه: هدف اصلی آمریکا از راهبردهای جدید براندازی نظام جمهوری اسلامی است.
2-پاسدار غلامرضا جلالی: تحریم سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم یک تهدید بسیار خطرناک است پنج هزار شرکت مورد تحریم واقع می‌شوند.

م. ایمان
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b176844-a393-4892-b79a-2c3c973b0e74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات