728 x 90

تنها راه‌حل رژیم، دست کردن در جیب مردم

گرانی قیمت نان
گرانی قیمت نان
تشدید فشارهای اقتصادی رژیم بر مردم، به‌خصوص بر پایین‌ترین و محرومترین اقشار جامعه، از فردای حاکمیت آخوندها تا امروز با روندی شتاب گیرنده ادامه داشته است. بارز ترین نتیجه این برگ از کارنامه پر جور و جنایت رژیم، ظهور پدیده‌های نادری است هم‌چون کلیه فروشی، فروش قرنیه چشم، حتی اجبار مادران نگون‌بخت به فروش نوزاد به دنیا نیامده، در کنار خیل کودکان کار و کودکان خیابانی و کارتن خوابها و گورخوابها.

آخرین برگ رژیم در این زمینه گرانی نان و دارو است. این در حالی است که قبل از این هم تأمین نان روزانهٴ خانوار از عهدهٴ اقشار وسیعی از مردم محروم خارج بود و نانواییها در محلات محروم نان را قسطی به مشتریان می‌فروشند، به این ترتیب معلوم نیست که این مردم بعد از این چطور می‌توانند به یک لقمه نان بخور و نمیر دست پیدا کنند؟ رژیم ضدبشری نشان داده است اساساً کاری به این نوع سؤالات ندارد و در طول حیات ننگینش نشان داده است که پاسخ به این نیاز مبرم مردم را از جمله «وظایف حاکمیت» ش ندانسته و نمی‌داند. چرا که فشار بر مردم، تنها راهی بوده و هست که این رژیم برای تأمین هزینه‌های جنگ ضدمیهنی و بعد صدور تروریسم و ارتجاع به کشورهای منطقه و اکنون مقابله با تحریمهای بین‌المللی و ورشکستگی اقتصادی بلد است. رژیم از مدتی قبل اعلام کرده بود که قیمت نان آزاد پزها تا 15درصد افزایش می‌یابد اما تلویزیون حکومتی در روز دوم آذر گفت: «مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران می‌گوید: با تصمیمی که اتاق اصناف گرفته، قیمت نان را به جای ۱۵درصد، ۳۲درصد افزایش دادند... وزیر صنعت از کاهش نظارت دولت بر گندم و نان هم سخن گفت».
و سایت حکومتی آفتاب نیوز در روز سوم آذر نوشت: «قیمت نان را ۳۲درصد افزایش دادند نه ۱۵درصد» و افزوده است «مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان این‌که قیمت نان را به جای ۱۵درصد، ۳۲درصد افزایش دادند گفت: آنچه به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود با آنچه در واقعیت اتفاق افتاده متفاوت است و ما انتظار داریم که مسئولان به مردم اطلاعات غیرواقعی ندهند».

این گرانیها در شرایطی است که یک سایت حکومتی دیگر اعتراف کرده است: «به‌رغم ثبات یارانه نقدی پرداختی به مردم، بهای حامل‌های انرژی و بسیاری از کالاها در اقتصاد به شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته است و میزان افزایش حقوق‌های سالانه برابر شده با چند کیلو میوه» (سایت بهارستانه- 3آذر).

آش فضاحت گرانی به قدری شور شده است که سپاه پاسداران ضدمردمی که بالاترین بودجه‌های کشور را می‌بلعد برای در بردن خود از این فضاحت در یکی از نشریاتش نوشته است: «مجلس دهم را می‌توان کم‌جسارت، سیال و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد. نمایندگان خانه ملت دیگر نسبت به مشکلات اقتصادی مردم و به‌ویژه رشد فقر در جامعه حساسیت خاصی ندارند و در مقابل افزایش قیمتها دولت را مورد بازخواست قرار نمی‌دهند، حتی برخی کمیسیونهای تخصصی مانند کشاورزی، صنایع و حتی اقتصادی از طریق رسانه‌ها در جریان افزایش قیمت قرار می‌گیرند و هیچ‌گونه اطلاعی از تشدید هزینه‌ها در جامعه ندارند» (روزنامه حکومتی جوان ـ اول آذر).

یک عضو مجلس ارتجاع به اسم امیر خجسته روز اول آذر در عین بی‌عملی برای در بردن مجلس و انداختن تقصیر به گردن دولت گفت: «چرا قیمت نان 15درصد بالا رفته است و از این طریق فشار بر مردم وارد می‌کنیم؟ به مردم چه داده‌ایم؟ درآمدهای مردم کم است و قشر ضعیف در حال تحمل فشار در جامعه هستند، با این کارها در حق مردم ظلم می‌کنیم. این موضوع را بنده از وزیر اقتصاد در مجلس سؤال کردم اما ایشان در صحن علنی پاسخگو نبود و وعده جلسه محرمانه را در شورای اقتصاد داد».

این در حالی است که این عضو مجلس ارتجاع به خوبی می‌داند که دست کردن در جیب مردم با گرانی کالا یک تصمیم نظام است که از ابتدای این حکومت ننگین به‌صورت روش جاری در آمده است. چون درست در همین شرایط خبرگزاری حکومتی صدا و سیمای رژیم اعلام می‌کند: «نخستین محموله کمکهای انسان‌دوستانه ایران وارد بوکمال شد. نخستین محموله کمکهای انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران شامل مواد غذایی و دارو با کمک نیروهای جمعیت هلال احمر وارد شهر بوکمال شد». و در شرایطی که بیش از ده روز از گذشت زلزله در استان کرمانشاه بسیاری هنوز مسأله اسکان اولیه‌شان حل نیست و آنها که به ظاهر چادری گیرشان آمده با سرما و باران در حال از پا درآمدن هستند این خبرگزاری حکومتی از سرعت عمل رژیم در سوریه خبر داده و ادامه می‌دهد: «با گذشت 48ساعت از آزادسازی شهر بوکمال واقع در جنوب شرقی استان دیرالزور سوریه، ساعتی پیش نخستین محموله کمکهای انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران شامل مواد غذایی و دارو با کمک نیروهای جمعیت هلال احمر وارد شهر بوکمال شد» (خبرگزاری صدا و سیما- اول آذر).

رژیم ضدبشری که نمی‌تواند دست از صدور ارتجاع و تروریسم و دخالت در سایر کشورها بردارد به خوبی از پیآمد دزدی از سفره به‌غایت کوچک شده مردم ایران و ریختن به کام مزدوران برون مرزی‌اش آگاه است. کما این‌که یک روزنامه باند آخوند حسن روحانی در مطلب خود با عنوان «زلزله اجتماعی را جدی بگیریم به نظام هشدار می‌دهد: «در جریان زلزله اخیر، شهروندان ایرانی به یکباره جلوه‌ای از میزان اعتماد عمومی خویش به دستگاههای رسمی مسئول در امور رفاهی و امدادی و... را از طریق اعتمادبخشی بی‌سابقه به نهادهای غیررسمی نشان دادند!... و این موضوع در آینده، بدون پیامدها و تبعات خاص سیاسی و اجتماعی باقی نخواهد ماند. ... . زلزله اخیر... خطر قریب‌الوقوع فروپاشی اعتماد اجتماعی و اضمحلال سرمایه‌های اجتماعی را گوشزد می‌کند» (اعتماد- 2آذر).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b785b0bf-9791-4137-9c77-4bcd831cc856"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات