728 x 90

ما را هم لبنانی حساب کنید!

ما را هم لبنانی حساب کنید
ما را هم لبنانی حساب کنید
یک خانم اهل ضاحیه بیروت: اگه کمکهای ایران نبود ما هنوز آواره بودیم... ایران حتی اجاره خونه ما رو هم می‌داد و لوازم زندگی ما رو هم مهیا می‌کرد.

پاسدار شاطری از فرماندهان سپاه و «مسئول بازسازی لبنان» : در کمتر از 2هفته مشکل برق 73روستا (ی بیروت) را حل کردیم.

در 45روز، 45مدرسه برای «ضاحیه» ساختیم!
مجموعا 2280پروژه (سازندگی برای بیروت در چندماه) داشتیم!

141مرکز آموزشی (براشون ساختیم)
73مرکز عبادی، 19مرکز درمانی، 20پل اصلی، 189پل فرعی، 4پل عابر پیاده، 110پروژه برق، 494پروژه شهرداریها، 26راه اصلی، 833راه فرعی و 42پروژه زیبایی شهر! (برای حزب‌الله لبنان) ساختیم.

13439پروژه پرداخت خسارت به افراد متفرقه داشتیم شامل:
3035پرداخت خسارت خودرو! 2200خسارت احشام! 8000مورد خسارت زمینهای زراعی! در مناطق مختلف... به هرکس که خسارت دیده بود از جنگ...

(جمهوری اسلامی؟!) وظیفه الهی و انسانی خودش بوده که انجام داده! چون مردم لبنان، مردم عزیزی‌اند.

***
اما حالا بیشتر از 2هفته از زلزله کرمانشاه می‌گذرد در حالیکه به گزارش رسانه‌های رژیم هنوز در برخی نواحی، «آواربرداری» تمام نشده، سرمای کردستان و باران، امان مردم را بریده، آنچه که در فضای مجازی و به شکل مستقیم و مستند به اشتراک گذاشته می‌شود، حکایت از استمرار یک فاجعه ملی دارد.

پدیده‌یی به اسم حکومت تقریباً در صحنه غایب است، هنوز کمکهای مردمی‌ست که مرهمی بر زخم هموطنان داغدار و مصیبت‌زده می‌گذارد.

گرچه کمکهای دولتی وجود ندارد یا اگر هم دارد بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغ جناحی برای پاسداران است اما در عوض کمکهای ارسالی آخوندها برای شهر آلبوکمال و دمشق و دیرالزور سوریه با سرعت هرچه تمامتر، ثابت کرد عنصری به اسم به‌اصطلاح «جمهوری اسلامی ایران!» تنها برای عناصر تروریست خارج کشوری رژیم وجود دارد و نه برای مردم ایران!
آخوندها در بازسازی لبنانی که خود ویران کرده بودند، سنگ‌تمام گذاشتند: همزمان که ویرانی‌ها را بازسازی می‌کردند، عناصرشان را در اماکن مناسب، جای دادند، اجاره‌خانه‌هایشان را پرداختند و برایشان وسایل منزل خریدند، خسارت خودروهای نابودشده‌اشان را پرداخت کردند، حتی پول گاو و گوسفند تلف شده‌اشان را هم دادند و... و حتی پول توجیبی! و اینهمه تحت عنوان کمک بلاعوض!

اما آنچه که این روزها دل ایرانیان را بیشتر به درد می‌آورد، حرف‌ها و شرط و شروطی است که آخوندها برای کمک به مالیات دهندگان ایرانی در استان کرمانشاه خودمان پیش می‌کشند. ضروری‌ترین این کمک‌ها، اسکان مردم در کانکس به جای چادر است تا مردم از سرما خشک نشوند! اما ببینید برای اسکان مردم در کانکس چه داستانی برپاست:
به گزارش سایت حکومتی انتخاب، جهانگیری معاون اول روحانی روز دوشنبه 6آذر اعلام کرد: قبل از بحث کانکس، قرار بود به زلزله‌زدگان وجه نقد پرداخت شود تا خانه اجاره کنند/ در حال حاضر هر دو راه‌کار وجود دارد؛ تصمیم با مردم است.

خواننده بی‌خبر از همه جا خیال می‌کند مردم مخیر‌اند بین انتخاب پول نقد و کانکس! به همین راحتی!

اما بخوانید بعدش را...
خبرگزاری حکومتی ایسنا از قول سخنگوی سپاه پاسداران گفت: سپاه روزانه 400کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان غرب کشور می‌سازد.

این با توجه به جلوگیری کردن از ارسال کمکهای مردمی برای اهالی کرمانشاه، دهها هزار مردم خانه خراب استان باید توی صف انتظار دریافت کانکس که اینک در انحصار سپاه بدنام و دزد پاسداران قرار گرفته، نوبت بگیرند. اینطوری آخرین زلزله‌زده اگر مبنای آمار منازل آسیب دیده را 50000هزار واحد مسکونی (عددی که در اولین روزها مقامات حکومتی اعلام کردند) بگیریم، آخرین هموطن خانه‌خراب می‌تواند 125روز دیگر برای گرفتن کانکسش مراجعه کند! یعنی تقریباً بعد از سیزده بدر سال آینده!

اما اینهم، پایان رذالت نیست، خبر بعدی را بخوانید:
بنا‌ به گزارش گزارشگر سیمای آزادی از وضعیت زلزله‌زدگان در کرمانشاه. حدود 25کانکس از طریق مردم و انجمنهای مردم نهاد به ت روستای ناوه فره آمده، دولت برای آنها شرط گذاشته است که هر کسی می‌خواهد از کانکس استفاده بکند، مبلغ سه میلیون از وام بلاعوضی که دولت تقبل کرده کسر می‌شود! به همین خاطر مردم هم هیچ تمایلی ندارند که از کانکس‌ها استفاده کنند!

این، تازه مربوط به کانکس‌های مجانی‌ای است که مردم برای اهالی برده اما دولت و سپاه پاسداران دست روی آن انداخته و متولی! قضیه شده‌اند! حالا با این قیاس حساب کنید کانکس‌هایی که خود پاسداران بسازند را به چه قیمتی می‌خواهند به مردم بفروشند؟

ضمن این‌که از همین سه روز پیش در رسانه‌ها منعکس شد که قیمت کانکس به یکباره از 300هزارتومان به 4میلیون تومان رسیده.

حالا مقایسه کنید اینجا را با ضاحیه (جنوب بیروت) که آخوندها آنجا را برای عناصر حزب‌الشیطان لبنان به‌صورت شمیرانات درآوردند آنهم به‌صورت کاملاً مجانی! و تا وقتی که آپارتمانهای ضاحیه در دست ساختن بود، اجاره خانه تروریستها و خانواده و خانم بچه‌هایشان را هم دولت ضدایرانی جمهوری اسلامی ایران! می داد! اما اینجا مردممان باید برای کانکس اهدایی دیگر هموطنانمان سه میلیون ریال بپردازند!

باور نمی‌کنید این تکه فیلم را ببینید. و هرچه که صلاح می‌دانید نثار این نظام کنید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d51c502b-ddc8-442f-be32-a5cc42337f75"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات