728 x 90

از ”گوشت قربانی بودجه“ ! چه چیزی نصیب مردم می‌شود؟

گوشت قربانی بودجه
گوشت قربانی بودجه
در بودجه سال 97 دولت ضدمردمی آخوند حسن روحانی آن‌چنان تسمه از گرده محروم کشیده می‌شود که رسانه‌ها و مهره‌های رژیم در جریان جنگ قدرت و جنگ منافع در چپاول و غارت مردم ایران نیز نتوانسته‌اند این واقعیت را در نظر نگیرند و به بخشی از ستم‌هایی که بر مردم می‌رود اعتراف کرده‌اند.

خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران ضدخلقی (سپاه خود یکی از بزرگترین نهادهای چپاول مردم و ثروت‌هایشان است) خطای بزرگ دولت روحانی را در این می‌بیند که در این بودجه ”دست در جیب فقرا“ کرده و اگر ”جیب فقرا“ ! نبود حال و روز دولت روحانی به گونه‌یی دیگر بود (خبرگزاری فارس 22آذر 96)

یک رسانه حکومتی دیگر نیز بودجه کشور را ”گوشت قربانی“ ! می داند که در میان نیروهای سرکوب و امنیتی و سایر نهادهای رژیم تقسیم شده است و به‌دلیل حساب پس ندادن آنها این سؤال را مطرح کرده که: ”دستگاههای اجرایی و نیروهای مسلح که انواع شرکتها و منابع درآمد دارند تا ریال آخر وجوه را به حساب دولت واریز می‌کنند؟“

این سایت حکومتی در حالی ”گوشت قربانی“ بودجه را تنها مفید به‌حال نیروهای سرکوب و نهادهای حکومتی می‌داند، که این ”گوشت قربانی“، ”تاثیری بر حال و زندگی مردم ندارد“ (سایت اعتدال 22آذر 96)

روزنامه آفتاب یزد 23آذر 93 وابسته به باند روحانی نیز بودجه دولت روحانی را متکی به این می‌داند که در آن دست ”در جیب مردم ضعیف کشور برای جبران کسری بودجه” شده است و در این رابطه دولت روحانی را دولتی می‌داند که راه‌کار دیگری جز این بلد نیست، راهکاری نظیر افزایش گرانیها و فشار برمردم محروم برای جبران کسری بودجه دولت در گل مانده‌اش.

روزنامه جوان وابسته به بسیج سپاه پاسداران نیز آن‌چنان فشار دولت روحانی را برمردم فقیر زیاد می‌داند که چندان دور نمی‌داند که آخوند حسن روحانی شبی به تلویزیون رژیم بیاید و ادعا کند چنان رونق اقتصادی ایجاد کرده که مردم ”به یارانه 45هزارتومانی اصلاً احتیاج ندارند“ و با این وجود نیز ”در یک اقدام شیک دست در جیب مردم می‌کند و قیمت بنزین را دوباره افزایش می‌دهد“

عبدالله ناصری از عناصر باند موسوم به اصلاح‌طلبان نیز ضمن اعتراف به این‌که بودجه 97 اقشار محروم را تحت فشار و مضیقه قرارمی‌دهد، به خاصه خرجی دولت روحانی به نهادهای به‌اصطلاح فرهنگی ”بی‌خاصیت“ رژیم اشاره می‌کند که سال به سال بودجه آنها افزایش چشمگیری پیدا کرده است اما در عین حال فشار را برمردم افزایش داده است.

این مهره حکومتی با اشاره به بودجه گزاف” موسسات فرهنگی (رژیم) که در مجموع در گسترش ملی و فرهنگ کشور تأثیر چندانی هم ندارند“ که بخش بزرگی از بودجه کشور را می‌بلعند، بودجه هنگفت آنها را با بودجه ناچیز بنیاد بیماریهای خاص و مراکز بهداشت و درمان و... مقایسه می‌کند و به دولت روحانی توصیه می‌کند نسبت به بودجه این نهادهای پوشالی تجدید نظر به‌عمل آورد. (سایت رویداد 24 – 22آذر 96)

سایت اعتدال 20آذر 96 ضمن اشاره به انحطاط در بودجه دولت روحانی و نهادهایی که بودجه را دریافت می‌کنند، به واقعیت وجود فساد در نهادهایی که بودجه می‌گیرند اعتراف می‌کند و با طرح این سؤالات خطاب به دولت روحانی و آنها می‌گوید: ”اصل اولیه واریز وجوه و وصولیهای دولتی به خزانه کل کشور بسیار مشکوک است. آیا همه نهادهای بودجه بگیر وصولیهای خود را به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌کنند؟

شاید صدها و هزاران نهاد و شرکت و مؤسسه داریم که بودجه از دولت می‌گیرند ولی به دولت نم پس نمی‌دهند. علاوه بر آن نحوه واریز وصولیهای دولت هم مشخص نیست به کجا می‌رود؟

دستگاههای اجرایی ونیروهای مسلح که انواع شرکتها و منابع درآمد دارند تا ریال آخر وجوه را به حساب دولت واریز می‌کنند؟“

این همان دستگاههایی هستند که به‌نوشته روزنامه حکومتی اقتصاد پویا ”بودجه دولتی را می‌دوشند“ (اقتصاد پویا 23آذر 96)

ملاحظه می‌شود سرکیسه کردن و فشار دادن گلوی اقشار ضعیف توسط این دولت ضدمردمی در بودجه سال 97 آن‌چنان واضح است، که رسانه‌های حکومتی از هر دو باند رژیم ناگزیر به اعتراف به آن شده‌اند.

درچنین شرایطی که این دولت گلوی مردم را فشار می‌دهد نه تنها از ”گوشت قربانی بودجه چیزی نصیب آنها نمی‌شود“ بلکه بودجه‌های به‌اصطلاح فرهنگی و امنیتی رژیم را ناگزیرند با افزایش مالیات ها و افزایش قیمت خدمات و... بپردازند.

این فشارها برمردم محروم، کارگران، کارمندان و سایر اقشار به جان آمده از حاکمیت ننگین ولایت فقیه در شرایطی است که در حال حاضر این دولت ورشکسته حقوق بسیاری از کارگران و کارمندان ماهها به تعویق می‌اندازد، و هم اکنون فشار برآنها از آستانه تحمل آنها بالاتر رفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/00eb7801-9dd8-4419-9ef3-a84dbbfa8959"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات