728 x 90

وزیر خارجه آمریکا در شورای امنیت: جهان اجازه نمی‌دهد کره شمالی دنیا را گروگان بگیرد

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه آمریکا روز جمعه 24آذر در نشست شورای امنیت سازمان ملل‌متحد درباره بحران کره شمالی، ضمن تأکید بر دیپلوماسی گفت: جهان اجازه نخواهد داد رژیم پیونگ یانگ دنیا را به گروگان بگیرد.

رکس تیلرسون گفت: کره شمالی پس از آزمایش موشکی اخیر خود تهدید کرد توانایی هدف قرار دادن هر نقطه از آمریکا را دارد، و ما این ادعا را به‌عنوان یک تهدید توخالی تلقی نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که تهدید کره شمالی متوجه هر کشور دیگری هم هست، گفت: جامعه بین‌المللی عزم کرده جاه‌طلبی کره شمالی را متوقف کند و از کشورهایی که تاکنون اقداماتی نکرده‌اند خواست به این کمپین بپیوندند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ما بر روند دیپلوماتیک و فشار حداکثری برای رسیدن به این هدف تأکید کرده و امیدواریم دیپلوماسی راه‌حلی برای این بحران پیدا کند؛ با این حال، برای دفاع از کشورمان، «همه گزینه‌ها بر روی میز قرار دارند.»

رکس تیلرسون در پایان سخنان خود گفت: «پیام ما امروز این است که جهان به رژیم پیونگ یانگ اجازه نخواهد داد دنیا را به گروگان خود در آورد.»

حضور رکس تیلرسون در مقر سازمان ملل در نیویورک، تازه‌ترین دور از فشارهای آمریکا بعد از آزمایش اخیر کره شمالی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b01c9a81-5ad0-47cb-9daa-ddc0c68cc236"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات