728 x 90

آبشخور و هدف تحلیلهای ضدمجاهدین و آلترناتیو دموکراتیک

سخن روز
سخن روز

تلاشهای رژیم برای شیطان‌سازی و جنگ روانی علیه مجاهدین، موضوع شناخته‌شده‌یی است و تاریخچه‌یی به‌درازی عمر این رژیم دجال و فریبکار دارد؛ اما آنچه در روزهای اخیر از لو رفتن شبکهٔ نفوذی‌های رژیم آخوندی در مواضع حساس سیاسی و کارشناسی در دولت آمریکا و دولت آلمان برملا شد، به‌راستی بهت‌آور است.

اعضای اصلی این شبکه در آمریکا عبارتند از: آرین طباطبایی که در وزارت دفاع آمریکا سمت مدیریتی دارد. دینا اسفندیاری مشاور بانک فکری و علی واعظ فرد مورد حمایت رابرت مالی. هر سه نفر در مقطعی، از اعضای گروهی به‌نام «ابتکار کارشناسان رژیم ایران» بوده‌اند و به‌نوشتهٔ روزنامهٔ ایندیپندنت انگلستان، این ۳ تن به‌عنوان منتقدان سازمان مجاهدین شناخته می‌شوند.

آرین طباطبایی که به‌عنوان محقق پیوسته در مورد مجاهدین هشدار می‌داد، در مقاله‌یی در نشنال اینترست در ۲۲ اوت ۲۰۱۴ تحت عنوان «مواظب مجاهدین باشید» می‌نویسد: مجاهدین یک فرقه شیعی کمونیست هستند با طلاق‌های اجباری و سرکوب در داخل خودشان و مهمتر این‌که اگر به‌قدرت برسند به‌برنامه اتمی ادامه خواهند داد و بنابراین باید با همین رژیم آخوندی که مرجح بر مجاهدین است معامله کرد.

دینا اسفندیاری مأمور دیگر این شبکه نفوذی در توئیتها و مقالات خود بارها مجاهدین و شخصیتهای حامی مقاومت ایران را هدف قرار داده است. از جمله در توئیتی (به تاریخ اول نوامبر ۲۰۲۱) نوشت: «اگر یک چیز وجود داشته باشد که ایرانی‌ها در همه‌جا، خارج و داخل، بر سر آن توافق داشته باشند... این است که سازمان مجاهدین یک آلترناتیو نیست».

دینا اسفندیاری در ریتوئیت یکی دیگر از عوامل رژیم (به تاریخ ۲۱سپتامبر ۲۰۱۲) نوشت: «شاید تنها مسابقهٔ محبوبیت که دولت ایران می‌تواند در آن برنده شود، وقتی است که سازمان مجاهدین آلترناتیو باشد».

فرد دیگر این شبکه، علی واعظ است. به‌گزارش رسانه‌ها، وی در فعالیت‌های رسانه‌یی خود در تمام روزنامه‌های مهم آمریکا، از آغاز به‌کار «ابتکار کارشناسان ایران» مقاله نوشته و بارها از رژیم آخوندی دفاع کرده است. واعظ مشاور با نفوذ رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات اتمی بود.

عنصر اصلی شبکه نفوذی رژیم در آلمان هم فردی است به‌نام «عدنان طباطبایی که به‌گزارش روزنامهٔ بیلد آلمان (۵مهر۱۴۰۲) یک آلمانی-ایرانی است! که در سال‌های اخیر بارها و بارها برای دفاع و سفیدسازی رژیم در رسانه‌ها حضور داشته است. پروژه اندیشکده وی به‌نام «کارپو» در بن به‌تازگی توسط وزارت‌خارجه با ۹۰۰هزار یورو تأمین مالی شد».

نمونه‌هایی از دروغهای رله شده رژیم علیه مجاهدین و شورای ملی مقاومت، توسط نفوذیهای افشا شده از این قرار است.

نشریهٔ فارین‌پالیسی (۳۰آوریل۲۰۱۸) می‌نویسد: «آرین طباطبایی می‌گوید: «مجاهدین خلق... گروهی است که در دردناک‌ترین رویداد تاریخ معاصر ایران در کنار دشمن قرار گرفت».

عدنان طباطبایی که به‌عنوان مشاور در وزارت‌خارجهٔ آلمان نفوذ کرده، در توئیتی به‌تاریخ ۲۰دسامبر۲۰۱۸ نوشت: «این فراتر از مضحک است. آلبانی میزبان فرقهٔ تروریستی مجاهدین است که بولتون آن‌را گروه «مخالف» ایرانی محبوب خود اعلام کرده است... سازمان مجاهدین از آلبانی عملیات دست‌کاری شبکهٔ اجتماعی را به‌پیش می‌برند».

عدنان طباطبایی در توئیت دیگری به‌تاریخ ۹ژوئیه۲۰۱‍۶ نوشت: «اگر فکر می‌کنید که سازمان مجاهدین باید بر روی صندلی رانندهٔ ایران آزاد بنشیند، به‌روشنی هرگز یک ثانیه هم در کشوری که مدعی هستید به‌آن اهمیت می‌دهید، نبوده‌اید.

این قابل بحث است که مردم ایران از مجاهدین حتی بیش از داعش یا القاعده نفرت دارند و شما فکر می‌کنید که مریم رجوی به‌نیابت از مردم ایران صحبت می‌کند؟ رقت‌انگیز است».

با نگاهی به‌مقالات و مطالب این شبکهٴ نفوذی در رسانه‌ها یا فضای مجازی به‌وضوح می‌توان دریافت که یکی از مأموریت‌های این شبکه، گمراه کردن سیاست‌گذاران غربی و افکار عمومی با ارائهٔ تصویری مخدوش از مجاهدین و مقاومت ایران، نفی آلترناتیو دموکراتیک و القای این گزاره است که در صورت سرنگونی رژیم آخوندی، ایران دچار هرج و مرج می‌شود و دولتی که بر سر کار می‌آید، بدتر و خطرناکتر از رژیم کنونی است.

به این ترتیب یک بار دیگر روشن می‌شود که سر منشأ و آبشخور گزاره‌ها و کدهای ضد مجاهدین و آلترناتیو دموکراتیک (شورای ملی مقاومت) که به شکل تحلیل و نظرسنجی و نظریه‌پردازی کارشناسی در منابع غربی صورت می‌گیرد در حاکمیت آخوندهاست که ولی‌فقیه آن خامنه‌ای و رئیس‌جمهورش یک جلاد قتل‌عام است.

همین سرمنشأ و آبشخور است که هدف و مقصود سیاسی این کدها و گزاره‌ها را هم مشخص و روشن می‌کند که چیزی نیست جز حفظ همین رژیم خون‌آشام و زدن زیراب مقاومت و قیام برای سرنگونی آخوندها.

شرم بر این مأموریتهای کثیف ضدایرانی و ضدانسانی باد که محتوای ننگین آن با هزینه‌های کلان از پولهای غارت شده مردم ایران به رسانه‌ها و مراکز قدرت استعماری سرازیر می‌شود تا مستقیمأ به حفظ فاشیسم مذهبی خدمت کند؛ حکومتی که نه تنها پلیدترین دشمن مردم ستمدیده ایران، بلکه جلاد خلقهای منطقه و حامی اصلی تروریسم در جهان امروز است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a72c78a-fd00-498c-9045-86d372c49bdc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات