728 x 90

آزادی برای ایران و صلح و آرامش برای منطقه

اجلاس جهانی ایران آزاد ـ صلح و آرامش برای منطقه...
اجلاس جهانی ایران آزاد ـ صلح و آرامش برای منطقه...

«مجاهدین پنجاه و چند سال پیش از شما برادران عرب و فلسطینی آموختند که: اذاالشعب یوما اراد الحیات فلابد ان یستجیب القدر و لابدللیل ان ینجلی و لابدللقید ان ینکسر.

بله، وقتی ملتی مثل ملت ایران، این‌چنین پا در جاده مقاومت و حیات می‌گذارد و فدیه و فدا می‌کند بر سرنوشت است که پاسخ دهد بر شب است که پایان پذیرد، و بر زنجیرهاست که از هم بگسلد».

(از سخنان مریم رجوی در روز دوم اجلاس جهانی ایران آزاد ۱۴۰۲)

 

اجلاس جهانی ایران آزاد برای دومین روز در مقر مقاومت ایران در پاریس ادامه یافت. این اجلاس با سخنرانی خانم مریم رجوی آغاز شد. آقای احمد کامل، از شخصیت‌های اپوزیسیون سوریه مدیریت آن را به عهده داشت. سخنرانان این اجلاس مسائل مختلفی را در صحبت‌های خود مورد بررسی قرار دادند. اما یک وجه مشترک در بیانات خانم رجوی و سخنان اغلب سخنرانان این اجلاس وجود داست: «آزادی برای ایران و صلح و آرامش برای منطقه»

اما به‌راستی این مهم چگونه محقق می‌شود؟

صدور تروریسم و بنیادگرایی به کشورهای منطقه و دیگر نقاط عالم، یکی از ویژگیهای ماهوی این رژیم است. خانم رجوی خطاب به میهمانان شرکت‌کننده از کشورهای عربی گفت: «هر چند مردم ایران قربانی اول نظام منحوس ولایت فقیه بوده‌اند، اما این رژیم بدترین دشمن اسلام و مسلمانان است».

«بنیادگرایی و تروریسم تحت نام اسلام، چه شیعه و چه سنی یا تماماً توسط این رژیم هدایت و تأمین می‌شود یا از آن سرچشمه می‌گیرد.

قربانی اول سیاست مماشات با این رژیم البته مردم ایران هستند اما خسارات فاجعه‌بار این سیاست دامن همه مردم و کشورهای منطقه و برادران و خواهران عرب و مسلمان ما را گرفته است».

سخنرانان اجلاس نیز هر یک به‌نوعی بر این واقعیت پافشردند که آزادی کشورهای منطقه از تبعات جنگ‌افروزی، بنیادگرایی و تروریسم صادراتی نظام ولایت فقیه مشروط به پیروزی مقاومت در سرنگونی این رژیم و استقرار یک جمهوری دموکراتیک در ایران است. این جمهوری برای مردم ایران آزادی و برای منطقه صلح و آرامش به همراه خواهد داشت.

 

فرازهای از سخنان در اجلاس

دکتر عید نعیمات نماینده پارلمان اردن:

«مردم خاورمیانه شاهد بسیاری جنگها و فجایع بوده‌اند که ناشی از رژیم ایران و نیروهای تحت‌الحمایهٔ آن بوده است. جغرافیای منطقه را این تحرکات تجاوزکارانه به آتش کشیده است. رژیم ایران از همسایه‌های خود می‌خواهد سوء‌استفاده کند برای پیشبرد مطامع خودش؛ هم‌چنان که به نام اسلام سعی کرده مطامع خودش را پیش ببرد. . ما در کنار مردم ایران و تظاهرات مردم ایران علیه رژیم آخوندی هستیم».

 

اسما رواحنه نمایندهٔ پارلمان اردن رئیس فراکسیون ائتلاف ملی:

«خانم رجوی شما از سختی‌های بسیاری گذشته‌اید و تبدیل به اسطوره و الگویی برای جهانیان شده‌اید. ما به‌عنوان زنان قربانیان شرایط کنونی هستیم و من می‌خواهم اعلام کنم که در کنار شما خانم رجوی هستیم.

درود می‌فرستم به اشرفیان به‌خصوص خواهران مجاهد در اشرف و به همهٔ زنان منطقه که قربانی استبداد هستند و رژیم ایران اولین عامل شرایط کنونی است».

 

سهام بادی ـ وزیر زنان تونس (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴):

«من به‌عنوان یک زن، به‌زنانی درود می‌فرستم که تبدیل به صخره‌ای شده‌اند که هیچ تندبادی نمی‌تواند آنها را از جایشان تکان بدهد و خانم رجوی مثالی از این صخره است.

امید به آینده به ما قدرت می‌دهد که مبارزه خود را ادامه بدهیم. امیدوارم ایران آزاد شود و بتواند در ساختن آینده منطقه مشارکت کند. شما سرنوشت آینده خلق خود را رقم می‌زنید».

 

خانم‌ها، اسما ارواح و سهام بادی، بر این واقعیت انگشت گذاشته‌اند که زنان مجاهد خلق به‌طور اخص پاسخ تاریخی و ایدئولوژیک بنیادگرایی دینی هستند. آنها به‌قول مریم رجوی در مبارزه با خمینی و رژیم به‌جا مانده از او دهها هزار شهید داده یا زندانی و شکنجه شده‌اند. با چنین پشتوانه‌ای است که امروز دختران و زنان شورشگر با شجاعت حداکثر فرماندهی صحنه‌های نبرد با پاسداران و دژخیمان خامنه‌ای را به‌دست می‌گیرند. این «سرمایه‌یی ارزشمند، مؤثر و کارآمد برای کسب آزادی و تضمین دموکراسی و برابری است».

بیهوده نیست که بنیادگرایی دینی و پاسداران خون‌ریز آن از این مقاومت و این زنان پیشتاز در هر کجای از اشرف گرفته تا تهران و سراسر زنان وحشت دارند.

 

فدا اکرم حورانی اپوزیسیون سوریه:

«انقلاب سوریه همواره به شعارهای خود پایبند بوده است اما رژیم آخوندی با شبه‌نظامیان دست نشاندهٔ خود می‌خواهد چهرهٔ انقلاب را مخدوش جلوه دهد. سوریه با تاریخ طولانی خود تن نخواهد داد که به قرنهای گذشته بازگردد.

رژیم ایران و سوریه نخواهند توانست از انقلاب و قیام مردم ایران و سوریه جان به در نخواهد برد و من ایمان دارم که آزادی و دموکراسی در ایران پیروز خواهد شد.

برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی متضمن آزادی و پیشرفت مردم ایران و منطقه است. ما به فرزندان خود آینده‌ٔ روشنی را نوید می‌دهیم».

 

مکلفه آکاط مشاور رئیس‌جمهور موریتانی:

«من به‌نمایندگی از جانب مردم موریتانی این‌جا هستم و نخست به خانم مریم رجوی درود می‌فرستم به‌خاطر تمام کارهایی که برای انقلاب ایران کرده‌اند. کسی که نبرد برای آزادی را رهبری می‌کند.

ما باور داریم که مقاومت ایران که ۴دهه است مقاومت علیه رژیم را پیش می‌برد، در بهترین شرایط خودش قرار دارد برای سرنگونی رژیم و برپایی ایران آزاد».

 

احمد مسیبلی مشاور وزیر تبلیغات یمن:

«ما که از یمن آمده‌ایم، میلیونها یمنی را نمایندگی می‌کنیم. خانم رجوی شما تنها برای آزادی ایران نمایندگی نمی‌کنید، شما برای آزادی تمام خلقهای منطقه مجاهدت می‌کنید

خانم رجوی، تمام خلقهای جهان و به‌خصوص خلقهای سوریه و عراق و یمن که خامنه‌ای بر آنها پنجه افکنده، از شما حمایت می‌کنند.

نبرد ما و نبرد مردم ایران یکی است و ما با مردم ایران ارزشهای مذهبی و انسانی مشترکی داریم.

ما نیاز به کمک شما برای خلاصی از رژیم ایران داریم و من تقاضا می‌کنم که شما کمک به ما را به‌عنوان یکی از مواد برنامهٔ خود بیفزایید».

 

عبدالوهاب معاوضه ـ نمایندهٔ پارلمان یمن، نایب‌رئیس کمیتهٴ خارجی پارلمان عربی:

«حکام ایران ادعای مسلمانی دارند اما آنها ضداسلام هستند. سرنگونی رژیم ایران یک ضرورت است هم برای مردم ایران و هم برای مردم منطقه».

 

دکتر عبده مغلس دبیرکل مجلس شورای یمن:

«ما مردم ایران و یمن برادریم و یک آرمان داریم. مبارزه شما جایگاه برجسته‌یی به زنان داده، همان جایگاهی که اسلام به زنان داده

من می‌خواهم در اینجا کتابی را به شما ارائه دهم که شامل اسامی اکثریت نمایندگان مجلس یمن است که از مقاومت ایران و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی حمایت می‌کنند.

ما باید برخیزیم و از مقاومت ایران به رهبری خانم رجوی حمایت کنیم که در کنار مردم یمن قرار گرفته. صلح و آزادی و عشق آرزوی ما برای همه مردم دنیا است».

 

جبهه متحد در برابر بنیادگرایی

صدور تروریسم و بنیادگرایی به کشورهای منطقه و دیگر نقاط عالم، یکی از ویژگیهای ماهوی این رژیم است. با غور در سخنان سخنرانان دومین روز اجلاس جهانی ایران آزاد به این حقیقت پی می‌بریم که تنها با ایجاد یک جبهه متحد می‌توان بر بنیادگرایی فائق آمد.

از این رو رئیس جمهور منتخب مقاومت ایران برای دوران انتقال «نمایندگان و منتخبان مردم از سراسر جهان و به‌خصوص کشورهای خاورمیانه و اسلامی را به «همبستگی و همراهی با مردم ایران در یک جبهه متحد در برابر نظام ولایت فقیه و بنیادگرایی تحت نام اسلام» فراخواند و تصریح کرد که سدهٔ ۱۴ که «دوران یکه‌تازی شاه و شیخ و ذبح انقلابها و جنبش‌های مظلوم ایران بود، به‌سر رسید».؛ و سدهٔ ۱۵ به‌نام مردم ایران، به‌نام جمهوری و انقلاب دموکراتیک ایران رقم خورده و نویدبخش آزادی برای مردم ایران و صلح و آرامش برای منطقه و جهان است».

مجاهدین و مقاومت ایران با دارا بودن پشتوانه ارزشمند از مبارزه با بنیادگرایی دینی می‌توانند سلسله‌جنبان جبهه متحد علیه آن باشند و هستند. بی‌گمان آزادی ایران و استقرار یک جمهوری دموکراتیک در میهن ما این مهم را محقق خواهد کرد. چیزی که در سخنان عموم حاضران در اجلاس امروز موج می‌زد و فدا اکرم حورانی به‌درستی با تأکید بر برنامهٔ ۱۰ماده‌ای مریم رجوی، آن را متضمن آزادی و پیشرفت مردم ایران و منطقه دانست.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ea1e427-7cee-4165-acf2-f05c15c8f14f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات