728 x 90

آلخو ویدال کوادراس: «مبارزه با رژیم را با اشتیاق و انرژی بیشتر ادامه می‌دهم»

سخن روز
سخن روز

نزدیک به صد روز پس از ترور نافرجام دکتر آلخو ویدال کوادراس سیاستمدار برجستهٔ اسپانیایی در روز جمعه ۱۸آبان، او در یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوپ مطبوعات مادرید ظاهر شد تا در مورد این جنایت تروریستی گزارش بدهد. این نخستین کنفرانس مطبوعاتی است که روز جمعه ۴اسفند، با حضور دکتر آلخو ویدال کوادراس نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا بعد از سوءقصد تروریستی برگزار می‌شود. در این کنفرانس که با حضور انبوهی از خبرنگاران اسپانیایی و بین‌المللی برگزار شد دکتر ویدال کوادراس ضمن تأکید بر این‌که حملهٔ تروریستی علیه وی در تهران طراحی و توسط مزدوران خارج کشوری رژیم انجام شد، گفت: «پرونده این رژیم مملو از اقدامات تروریستی است. یک نمونه قتل دکتر کاظم رجوی در سال ۱۹۹۰ در ژنو بود مسئولان سوئیسی هم تأیید کردند که این ترور توسط رژیم ایران انجام شد. یک نمونه دیگر ترور حسین نقدی نماینده شورای ملی مقاومت در شهر رم در سال ۱۹۹۳ بود».

نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا در ادامه ضمن تشریح جنایت در روز ۹نوامبر، خاطرنشان کرد: «همه افراد به کار گرفته شده برای ترور من حرفه‌یی بودند من قربانی یک گروه جنایتکار معمولی نیستم. موضوع سیاسی است. من هدف یک دیکتاتوری و یک رژیم جنایتکار هستم. سفارتهای رژیم در اروپا محل فعالیت‌های اطلاعاتی و تروریستی است. سیاست دیالوگ و گفتگو با این رژیم درست نیست ما باید سیاست‌مان را عوض کنیم». وی افزود: «باید از شورای ملی مقاومت ایران و نیروهای مقاومت که در داخل ایران سازماندهی شده و مبارزه می‌کنند حمایت کنیم. آنها برای عدالت و ایجاد یک دموکراسی مبتنی بر برابری زن و مرد مبارزه می‌کنند».

پیش از این دکتر آلخو ویدال کوادراس طی سخنرانی خود در اجلاس جهانی ایران آزاد (تیر ماه ۱۴۰۲ ـ در پاریس) گفته بود: «مذاکره و مماشات با رژیم ایران بیراهه است. دولتهای عضو اتحادیهٔ اروپا نه تنها بزدلند، بلکه ذیصلاح هم نیستند. مثلا وقتی قیامی در ایران رخ داد و رژیم از نظر داخلی ضعیف شده بود و در آستانهٔ شکست بود... دولتهای غربی هیچ کاری نکردند، البته مبارزه قهرمانانهٔ مردم ایران تداوم پیدا کرد».

این کنفرانس بازتاب گسترده‌یی در رسانه‌های اسپانیا و خبرگزاریهای بین‌المللی داشت.

روزنامهٔ اسپانیایی ال‌موندو ضمن تشریح بخش‌های از کنفرانس می‌نویسد: «ویدال کوادراس به‌روشنی می‌گوید که هدف از ترور او هم‌چنین ترساندن سایر افرادی است که مانند او روابط خود را با اپوزیسیون ایران حفظ می‌کنند. او در پیام صریحی خطاب به نظام آخوندها خاطرنشان کرد: آنها به هدف خود نرسیده‌اند، من به‌طور معجزه‌آسایی نجات یافتم و قصد دارم این مبارزه را برای حقوق‌بشر در ایران با اشتیاق و انرژی بیشتر از آنچه تاکنون داشته‌ام ادامه دهم».

روزنامهٔ لا بانگواردیای La Vanguardia اسپانیا نوشت: «ویدال کوادراس که با وجود این اتفاق وحشتناک، بسیار با انگیزه بود، از اتحادیه اروپا خواسته است موضعی قاطع در قبال رژیم ایران اتخاذ کند. او گفت: ”نمی‌توان سفارتخانه‌یی داشت که مرکز اطلاعات و برنامه‌ریزی اقدامات تروریستی باشد. اتحادیه اروپا باید استراتژی و روابط خود را با رژیم ایران تغییر دهد. مماشات و توافق کارآیی ندارد. آنها به سرکوب داخلی و فعالیت‌های تروریستی در عراق، یمن، سومالی و سایر نقاط ادامه می‌دهند ”.

وی تأکید می‌کند که اتحادیه اروپا باید تمام سفارت‌خانه‌های این رژیم را ببندد و دیپلمات‌های دروغینی را که برای اقدامات خصمانه علیه اروپا و اروپایی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند، اخراج کند؛ او در عین‌حال خواستار تشدید تحریم‌ها و حمایت از مخالفان دموکراتیک و مردم ایران شد.

پیش از این در کنفرانسی که اول آذر در پارلمان اروپا برگزار شد، خانم مریم رجوی گفت: «گلوله‌یی که به آقای کوادراس شلیک شد، قبل از هر چیز مماشات با خامنه‌ای را رسوا کرد. این نتیجه تحویل دادن دیپلمات تروریست زندانی رژیم از زندان بلژیک و تحمل شبکه مأموران و جاسوسان وزارت اطلاعات آخوندها در اروپاست».
خانم رجوی دکتر آلخو ویدال کوادراس را «وجدان معترض و بپا‌خاسته اروپا در برابر فاشیسم دینی حاکم بر ایران» توصیف کرد و افزود: «او صدای هشدار‌دهنده در مورد جنایتکارترین رژیم جهان است که مرکز صدور تروریسم و جنگ‌افروزی می‌باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee71e48f-eead-421c-8fe4-4037352e6219"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات