728 x 90

آمارهای متناقض درباره دستگیر ‌شدگان قیام!

قیام ایران و ترس رژیم از سرنگونی
قیام ایران و ترس رژیم از سرنگونی

در جریان قیامی که از 7دی شروع شد چند نفر بازداشت شدند؟سرنوشت بازداشت‌شدگان چه شد؟ و چه روند قانونی‌ای درباره آنها طی شد؟
این سوالها همراه با بسیاری سوال‌های دیگر ازجمله مواردی هستند که هیچ جوابی که بشود پا روی آنها سفت کرد، ندارند. 
دستگاه قضاییه رژیم تا کنون آماری در این رابطه نداده و در این رابطه هم مسئولیت به عهده نگرفته است.
 این در شرایطی است که تا کنون آمارهای زیادی از طرف سردمداران و منابع مختلف نظام اعلام شده است، اما به‌علت اختلاف  در آمار و ارقام منتشر شده،هیچکس مطمئن نیست تعداد واقعی دستگیر ‌شدگان چند نفر است.
 
طبعا در چنین فضایی، سؤال درباره روند قانونی و قضایی‌ای که در مورد دستگیر ‌شدگان جاری می‌شود جای خودش را دارد.
روز شنبه 14بهمن96  آخوند منتظری دادستان کل آخوندها در یک مصاحبه با تلویزیون شبکه 2رژیم  درباره قیام و تعداد بازداشت‌شدگان آن گفت: متأسفانه یک وقایعی به‌وقوع پیوست و موج سوارانی آمدن سوار بر موج شدن... یک سری از آشوبها را در بعضی از شهرها به‌وجود آوردند.عده‌یی هم به موجب قانون چون دیگر جرایم سنگین بود اینها بازداشت شدند. بین 250، 260نفر بیشتر ما بازداشتی نداریم، آنها هم در حال رسیدگی است.!
آماری که دادستان رژیم ارایه می‌دهد با آماری که جعفری دولت‌آبادی داستان رژیم در تهران اعلام کرد به‌کلی متفاوت است، که اعلام کرد: "در حال حاضر صرفاً 4نفر در این راستا بازداشت می‌باشند" (سایت عصر ایران 14بهمن 96)

پیشتر حسین ذوالفقاری دبیر شورای امنیت رژیم و معاون امنیتی وزارت کشور هم مصاحبه کرد و چند نوع عدد و رقم تحلیلی داد اما از اعلام تعداد بازداشت‌شدگان خودداری کرد.
معاون سیاسی سپاه، پاسدار رسولی هم ضمن کلی گویی در این مورد، حرفهای دبیر شورای امنیت رژیم را تکرار کرد اما تعداد بازداشت‌شدگان را نگفت.
در حالیکه دو روز قبل از او، یک سایت وابسته به باند مغلوب رژیم در تاریخ 5بهمن، بخشی از گزارش وزارت کشور را منتشر کرد و تعداد بازداشت‌شدگان را 3744نفر اعلام کرد.
خبرهای نشت کرده از درون اوین در همان شب‌های اول قیام حکایت از دوختن ضرب‌الاجلی 700 چشم‌بند اضافه بر موجودی زندان، و دوخت 1300دست لباس زندان باز هم اضافه بر موجودی انبار زندان داشت.
سرانجام روز 13بهمن علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «آمار کل زندانیان اعتراضات سراسری دی ماه در شهرهاى مختلف ایران 4972نفر بوده».
در همان روز نیویورک تایمز هم ضمن رله این خبر و عدد  5هزار بازداشتی، از قول نماینده رژیم گفت الآن فقط 492 نفر در زندان باقی مانده.
با همه این تفاصیل سؤال جدی مردم ایران در این روزها این است  که بالاخره با این همه تناقض‌گویی چکار باید کرد و تعداد دقیق بازداشت‌شدگان قیام چند نفر است؟ 
البته از منابع حکومتی چیزی جز تناقض درنمی‌آید و نخواهد آمد، این تناقض‌گویی‌ها روشی برای گریز از پاسخ واقعی که از آن وحشت دارند.
اما روز 21دی شورای ملی مقاومت تعداد بازداشت‌شدگان را 8000نفر اعلام کرد. بر اساس همه شواهد، عدد دقیق که آن را فقط دستگاههای امنیتی رژیم می‌دانند، عددی که اگر از این بیشتر نباشد مطمئناً کمتر نیست. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e824839f-51f3-4343-9ff8-4bf1389c6ce3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات