728 x 90

آنانکه «سینه سپر می‌کردند»

قیام مردم ایران
قیام مردم ایران

رژیم ضدمردمی ولایت فقیه سارق انقلاب ضدسلطنتی که از روز اول با دروغ و دغل و وعده و وعید بر سر کار آمد در حالی‌که شعار دفاع از فلسطین و مبارزه با اسراییل می‌داد در همان حال داد و ستد سلاح و مهمات و موشک تاگ با اسراییل داشت. با آنکه مرتب دم از مستضعفین زده است ولی غارت سرمایه و اموال مردم و پر کردن جیب قشر اندک ۴درصدی وابسته به حاکمیت را همت خود قرار داده است. و یا...

با شروع قیام آبان دیکتاتوری آخوندی از ابتدا منکر وجود اعتراضات گسترده شد و صدا و سیما و رسانه‌هایش خبری از این قیام منعکس نمی‌کردند. زمانی که موضوع جدی شد و اخبار و فیلمهای آن به بیرون رسید، جوانان معترض و سیل‌ جمعیت را «تعدادی محدود» و «عده‌ای اوباش» ‌نامید. از یک‌ طرف خبر از فروکش کردن و پایان قیام می‌داد و لاف می‌زد که «این توطئه ۴۸ساعته جمع شد و ورق برگشت»! (پاسدار اشتری، تسنیم ۱۶آذر ۹۸) و تأکید می‌کرد «این شرارت ها در کوتاه‌ترین زمان جمع شد».(پاسدار سلیمانی، ایسنا ۶آذر ۹۸) ولی از سوی دیگر آه و ناله می‌کرد که «ما یک بخشی از فتنه ۹۸ را پشت سر گذاشتیم فتنه تمام نشده این را دقت داشته باشید فتنه تمام نشده»‌.(آخوند مصلحی، سایت آپارات ۲۳آذر ۹۸) و از آینده پرهیز می‌داد که «این فتنه‌های پی‌درپی در گذشته بوده و در آینده نیز تشدید خواهد شد».(آخوند پورمحمدی، سایت حکومتی مهر ۱۶آذر ۹۸)

 

بالاخره چند نفر دستگیر شده‌اند؟

درباره دستگیریهای قیام کبیر آبان نیز وضع بر همین منوال است و هیچ آماری از بازداشت و دستگیری جوانان داده نشده و مشخص نیست چند نفر بازداشت شده‌اند؟‌ چه تعدادی آزاد شده‌اند؟ زندانیان در چه وضعی هستند؟ در کدام زندانها و بازداشتگاهها هستند؟ وضعیت و روند قضایی آنها چطور است؟ چه زمانی تعیین‌تکلیف می‌شوند و...

در روز ۲۷آذر ۹۸ جواد لاریجانی، مسئول و تئوریسین شکنجه در نظام، اعلام کرد که «تعداد زندانیان در حد چند صد نفر محدود است نه هزاران نفر».(روزنامه حکومتی حمایت) و سخنگوی قوه قضاییه رژیم هم با کوچک‌نمایی و بدون دادن آمار مشخص اعلام کرد «تعداد دانشجویان بازداشتی که کمتر از انگشتان یک دست است».(اقتصاد نیوز ۱۲آذر ۹۸) ولی وقتی به گفته‌های دیگر دژخیمان توجه می‌شود، واضح است که عدد بازداشت‌ شدگان بسا بیشتر و بالغ بر هزاران نفر است. در همان روزی که لاریجانی گفت تعداد زندانیان چند صفر نفر است پاسدار جاویدان فرمانده انتظامی کرمانشاه در روزنامه حکومتی مهر اعتراف کرد فقط در این استان «تاکنون بیش از ۲۵۰نفر از سردسته‌های اغتشاشات ماه گذشته با اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی دستگیر شدند»! وی در ادامه و در جزییات توضیح می‌دهد که «این افراد در شهرهای مختلف استان دست به ناامنی و اغتشاش زده و بسیاری از جوانان دیگر را نیز برای آشوب و درگیریهای خیابانی تحریک کرده بودند». بنابراین معلوم است تنها در استان کرمانشاه که تنها لیدرهای دستگیر شده‌اش ۲۵۰نفرند و به اعتراف سرکرده انتظامی استان «جوانان دیگر» نیز به همراه این «سردسته‌»ها در زندان هستند، حداقل تعداد واقعی دستگیر شدگان چند صد نفرند و تازه همه این‌ها فقط خاص یک استان است.

نمونه مشابه دیگر اعترافات فرمانده جنایتکار انتظامی خوزستان است که گفت «تعداد ۱۴۵نفر از عاملان اصلی، محرکان و لیدرها که نقش اساسی در شکل‌گیری تجمعات و اغتشاشات خوزستان را داشتند شناسایی و دستگیر» شدند.(خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۷آذر ۹۸)

مورد تامل‌برانگیز دیگر اظهارات فرمانده مزدور انتظامی شهرستان پردیس است که روز ۱۰آذر ۹۸در خبرگزاری تسنیم سپاه اذعان کرد که تنها در این شهرستان حدود ۱۰۰نفر از عوامل اصلی اعتراضات دستگیر شده‌اند. وی گفت مزدوران رژیم «۹۷نفر از عوامل اصلی و محرک اغتشاشات این شهرستان را شناسایی و... در مخفیگاهشان دستگیر» کرده‌اند. در یک نتیجه‌گیری منطقی مشخص است، وقتی «عاملان اصلی،‌ محرکان و لیدرها» این تعداد هستند پس صدها جوانان بی‌گناه دیگر به همراه آنها در بازداشتگاهها و خانه‌های امن در بند و زنجیر هستند.

یک بار روزنامه حکومتی اعتماد در روز ۵آذر ۹۸ به‌ نقل از حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ارتجاع به گوشه‌یی از حجم دستگیریها اشاره کرده و افشا کرده بود در جریان اعتراضات اخیر حدود ۷هزار نفر بازداشت شده‌اند. بگذریم از این‌که دقیق‌ترین آمار را طبق معمول باید از زبان گویای مقاومت ایران شنید که با احتیاط و دقت بی‌نظیر اعلام کرده که تاکنون حداقل ۱۲هزار نفر از جوانان برومند این سرزمین دستگیر شده‌اند.

 

این همه تناقض چرا؟

واقعیت این است که قیام آبان یک تحول کیفی و عظیم بود که تضاد بین رژیم آخوندی و مردم و مقاومت ایران را وارد فاز و مرحله جدیدی کرد. این قیام چنان تنش و لرزه‌ای در تمام ارکان حاکمیت ولایت‌ فقیه انداخت که باعث تعمیق شقه در تمامیت نظام شد. چنان‌چه درباره آنچه رخ داد و قیامی که نظام را به‌شدت لرزاند یک موضع واحد و یک‌دست وجود ندارد و هر کس تلاش می‌کند خود را در ببرد و تقصیر را به گردن دیگری بیندازد. خامنه می‌گوید سران سه‌قوه تصمیم گرفتند. روحانی می‌گوید من خبر نداشتم و تقصیر را به گردن وزیرش می‌اندازد. وزیرش می‌گوید مقصر صدا و سیما و اشکال در نحوه اطلاع‌رسانی است. رئیسی می‌گوید من موافق نبودم. علی لاریجانی می‌گوید مجلس بی‌اطلاع و بی‌تقصیر است و...

از طرف دیگر افشاگریهای مقاومت ایران نیز ادامه دارد و با دقیق‌ترین اخبار و آمارها جامعه جهانی را از تبعات قیام آبان ماه مطلع و آگاه می‌کند. در نتیجه سران رژیم مجبورند پرت‌وپلا گفته و با لاپوشانی هر کدام آمار و اعداد مختلفی از تعداد دستگیریها و شهدا بدهند و به‌دلیل گیج شدن از ضربه کاری جوانان وطن در قیام آبان، فرصت و امکان یک‌دست کردن حرفهای خود را نداشته باشند.

سخن را با یک تناقض از فرماندار شهر قدس به پایان می‌بریم. وی که در مصاحبه خود تلاش داشت جوانان شورشگر و فداکار شهر قدس را اشراری معرفی کند که «غارتگر هستند و افرادی نیستند که صرفاً معترض باشند» و مدعی بود که «با یک وانت آمدند و غارت کردند و رفتند» چند دقیقه بعد ضمن اعتراف به این‌که فقط تجهیزات اطلاعاتی و کامپیوتری را بردند گفت: «بیشتر تجهیزات کامپیوتری برده شده بود. از اتاق من یک تلویزیون برداشتند و یک دستگاه کپی سه کاره. غیر از این حتی یک قندان هم از جایش تکان نخورده بود».(روزنامه فرهیختگان ۱۰ آذر ۹۸)

اما در نهایت همین فرماندار به‌دلیل عجله‌کاری و بی‌دقتی در تنظیم دروغهایش وقتی از خشم‌ انقلابی آن جوانان می‌گفت، اعتراف کرد که جوانان شورشی در حمله به فرمانداری رژیم در عزم و کینه انقلابی خود «آنقدر خشمگین بودند که نمی‌شد صحبت کرد» و در نهایت آن حرف اصلی و آن راز مگو از دهانش این‌طور بیرون پرید که «سینه سپر می‌کردند و می‌گفتند اگر می‌توانید ما را بزنید»! (روزنامه حکومتی ایران ۱۰آذر ۹۸)

آری، جوانان و کانون‌های شورشی در قیام آبان کسانی بودند که جلوی مزدوران سینه سپر ‌کردند و در فدا و ایثار سنگ‌تمام گذاشتند.

بنابراین با داشتن چنین هموطنان شجاعی ما باید که بر خود ببالیم و به آینده ایران عزیزمان بسیار امیدوار باشیم؛ ایرانی آباد و رها که در برابری و برادری و صلح و دوستی و آزادی عقیده و بیان و اندیشه و اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق و عاری از هر تناقض و دوگانگی به توسعه و پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8a8af0e-af4d-4d5e-b92f-96ac72805251"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات