728 x 90

ابراز وحشت اعضای مجلس از شرایط انفجاری

مجلس آخوندی
مجلس آخوندی

رژیم نشان داد بار دیگر برای حفظ بقای خود به‌دنبال پروژه اتمی است، از سوی دیگر در هراس از وضعیت انفجاری جامعه و نداشتن راه‌کار برای معضلات و بحرانهای اجتماعی و اقتصادی، مهره‌ها و سردمداران آن به تلاطم و وحشت افتاده‌اند.

هر چقدر نهادهای تصمیم‌گیرنده بخواهند این بی‌راه‌حلی برای مشکلات اجتماعی اقتصادی را کتمان کنند، اما بحران از مجلس ارتجاع که یکی از عرصه‌های همیشگی کشمکش درونی است خود را نمایان می‌سازد

در حالی که این روزها مقامات مختلف رژیم از جمله عباس عراقچی و جواد ظریف به برنامه خروج از برجام اشاره می‌کنند، این تناقض که با وجود فضای انفجاری، حاکمیت آخوندی چگونه می‌خواهد با جامعهٔ جهانی در بیفتد به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در فریادهای هراس‌آلود اعضای مجلس ارتجاع منعکس می‌شود.

 

کار کرد رانت‌خواران نورچشمی

در جلسه علنی ۱۷اردیبهشت ۹۸ اکبر ترکی عضو مجلس ارتجاع با حمله به دولت روحانی و تداوم فساد و رانت گفت: «امروز وضع معیشت مردم و مشکلات زندگی بر آنها سخت شده، گرانی و تورم لجام گسیخته در بخش خودرو و مسکن و تاثیرگذاری آن در معاش مردم و مخصوصاً در کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بالاخص در ماه مبارک رمضان می‌طلبد که یک کار اساسی انجام گیرد.

مبلغ ۴میلیارد دلار تخصیص یافته برای کالاهای اساسی به‌دست رانت‌خواران و واسطه‌های نورچشمی افتاده است».

علی بختیاری عضو دیگر مجلس ارتجاع هم خشم مردم از گرانی‌های افسار گسیخته را یادآور شد و به آخوند روحانی هشدار داد.

 

دو چالش اساسی

احمد بیگدلی عضو دیگر مجلس ارتجاع با اشاره به چالش رودر رویارویی با جامعه جهانی، چالشهای اجتماعی را عامل ایجاد مشکلات برای مردم توصیف کرد و گفت:«با دو چالش اساسی روبه‌رو هستیم دشمن خارجی اما دشمن داخلی مانند اختلاس گران، لابی گران، رانتها رشوه خواریها و بی‌قانونیها و افراد و سیستم‌هایی که در امور جاری مردم پیچیدگی‌هایی ایجاد نموده‌اند و مردم را با مشکلات فراوان مواجه نموده‌اند

اما در شرایط فعلی و مشکلات معیشتی اقتصادی و بیکاری خانواده‌های ایرانی را که گرفتار نموده است و مردم به‌شدت تحت فشار می‌باشند».

 

آشوب داخلی و فروپاشی

محمدرضا نجفی عضو دیگر مجلس ارتجاع با اشاره به رویارویی نظام با جامعه جهانی نسبت به وضعیت انفجاری داخل کشور هشدار داد و بر ضرورت عقب‌نشینی در مقابل مطالبات اقشار مختلف اجتماعی تأکید کرد و گفت: « تکمیل فشار سیاسی با تشدید فشار اقتصادی از طریق ممانعت از فروش نفت ایران و تشدید تحریم‌ها تنها یک هدف دارد جنگ اقتصادی، آشوب داخلی و در نهایت فروپاشی ایران.تنها راه مقابله با سناریوی طراحی شده برای کشور وفاق ملی و فراهم کردن بستری برای همبستگی ملی و استفاده از تمامی ظرفیتهای کشور در جهت رفع تهدیدات است، کثرت ایرانیان را به‌رسمیت بشناسیم حقوق سیاسی و شهروندی و حق مشارکت همگان را به‌رسمیت بشناسیم باور کنید قدرت ملی مکمل قدرت حکومت است رقیب آن نیست از حذف و حصر و تحدید سلیقه‌های مختلف دست برداریم».

 

بن‌بست سه‌گانه

این ابراز وحشت‌ها و هشدارها در حالی است که بسیاری دیگر از مهره‌ها، نسبت به ادامه سیاست رویارویی با جامعه جهانی هشدار داده و خواستار تسلیم و عقب‌نشینی شده‌اند.

معضل نظام آنجا مضاعف می‌شود که هیچ راه‌حلی در زمینه برون‌رفت از سه بن‌بست اساسی پیش رو (مشکلات خارجی و معضل برجام، مشکلات اقتصادی مردم، مقابله با خروش و خشم مردم) در پیش رو ندارد و در بن‌بست مطلق است.

 

بی راه‌حلی در زمینه برجام

همان‌طور که در اطلاعیه شورای امنیت ملی رژیم و سخنان آخوند حسن روحانی در جلسه هیأت دولت آمد، حاکمیت آخوندی در یک خودزنی و تشبثات تحمیلی ۴روز بعد از تحریم و ممنوعیت فروش مازاد مواد غنی‌شده و آب سنگین توسط آمریکا، در مرحله فعلی دیگر خود را متعهد به رعایت محدویتهای مربوط به نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و ذخائر آب سنگین نمی‌داند. همچنین چنان‌چه کشورهای اروپایی طرف قرارداد برجام «تعهدات خود به‌ویژه در حوضحه‌های بانکی و نفتی را عملیاتی ننماید» رژیم گام‌های بعدی در راستای نقض برجام را برمی‌دارد که این امر به‌معنای وارد شدن در گردابی دیگر است.

چنان‌چه این حاکمیت تهدیدات مرحله‌ای در زمینه برجام را عملی نماید به‌لحاظ بین‌المللی شرایط برای آن بسیار سخت‌تر خواهد شد چرا که با ارجاع پرونده به شورای امنیت ملل ‌متحد رژیم ذیل فصل هفتم قرار خواهد گرفت که حمله نظامی در این صورت مشروعیت بین‌المللی پیدا خواهد کرد.

در هراس از چنین واقعیتی است که آخوند روحانی در سخنانش در جلسه هیات دولت به قسم و آیه متوسل شد که اقدام اخیر به‌معنای نقض برجام نیست واز ارجاع محتمل پرونده هسته‌یی به شورای امنیت اظهار نگرانی شدید کرد.

ازطرف دیگر ماندن در برجام هم عملاً فایده‌ای ندارد، آن‌چنان که بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های هسته‌یی این کشور، حتی قول کمک محدودی هم که اروپاییها برای مقابله با تحریم‌های آمریکا دادند، ماده نشد و عملاً اینس‌تکس به یک نماد پوشالی و بی‌خاصیت تبدیل شده است.

آن‌چنان که روحانی در این رابطه شکوه و شکایت کرد و گفت« اروپاییها از لحاظ زبان و تبلیغات مواضع خوبی را در پیش گرفتند منتها در مقام عمل و به‌ویژه در بخش اقتصادی متأسفانه ناتوان بودند».

 

بی راه‌حلی و بن‌بست اقتصادی

رژیم برای مشکلات اقتصادی هیچ راه‌حلی ارائه نکرده است و نمی‌تواند ارائه کند. از نظر بین‌المللی سازوکار اروپایی(اینس‌تکس) به جای این‌که جاده صاف کن برای مروادات تجاری و اقتصادی باشد تاکنون تنها در حد یک حرکت نمادین از سوی اروپا بوده ولی به‌گفته ظریف و عراقچی هیچ ماده عملی نداشته است.

چرخه اقتصاد در داخل هم که به‌دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و رکود و تورم در باتلاق گیر کرده است و نظام ولایت نشان داده که راه‌حلی برای برون‌رفت از آن نداشته و در آینده هم نخواهد داشت

اضافه براین وضعیت وجود فساد نهادینه در اقتصاد و چپاولگری سردمداران و مهره‌های حکومتی و به‌قول آن نماینده مجلس ارتجاع(احمد بیگدلی) «اختلاس‌گران، لابی‌گران، رانتها رشوه خواریها و بی‌قانونیها و افراد و سیستم‌هایی که در امور جاری مردم پیچیدگی‌هایی ایجاد نموده‌اند» بیش‌از‌پیش اقتصاد درهم شکسته را با دشواریهای بیشتری مواجه کرده و می‌کند.

 

نفرت اجتماعی

وضعیت انفجاری جامعه، خیزش‌ها و اعتراضهای مستمر اقشار مختلف مردم نیز آن‌چنان است که کمتر روزی است که رسانه‌ها و مهره‌های آن خصوصاً اعضای مجلس نسبت به آن ابراز نگرانی نکنند.

در جریان سیل اخیر نیز سرکردگان سرکوب نظیر پاسدار قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران، پاسدار نقدی سرکرده سابق بسیج ضدمردمی، پاسدار محسن رضایی، سرکرده نیروی زمینی سپاه پاسداران، سرکردگان ارتش، امام جمعه‌های خامنه‌ای و مقامات دولت روحانی به هر منطقه‌ای از مناطق سیل‌زده رفتند با خشم و کینه مردم مواجه شدند.

 

سرنگونی تنها راه‌حل واقعی

مجموعه ‌این شرایط است که زمینه را برای قیام و خیزش مردم فراهم کرده است و نگرانی سردمداران و مهره‌های حکومتی از بالا گرفتن شعله‌های خشم و اعتراض اقشار مختلف مردم است که بیش‌از‌پیش بالا بگیرد و نظام را به سرنوشت محتومش برساند. به‌خصوص که در برابر چشمان آنها کانون‌های شورشی و شوراهای مردمی وجود دارندکه بیش‌از‌پیش بحرانها و بن‌بستها را به سمت سرنگونی نظام آخوندی سمت و سو می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/11d806c7-2ab3-4527-a6fa-a6fba9ec98fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات