728 x 90

ادامه اعتصاب راه‌‌آهن آذربایجان

تحصن کارگران راه‌آهن تبریز در محوطه سالن ایستگاه تبریز
تحصن کارگران راه‌آهن تبریز در محوطه سالن ایستگاه تبریز

در حالی‌که قیام در شهرهای اصفهان، کرج، رشت و شیراز در روز ۹مرداد، در صدر خبرهای قیام ایران قرار داشت، در آذربایجان نیز اعتصاب چند روزه کارگران قراردادی شرکت گسترش «آهن‌ راه» ادامه دارد.

این کارگران برای پیگیری مطالباتشان در ایستگاه راه‌آهن تبریز تجمع کرده و شب را نیز در سالن و محوطه ایستگاه ماندند.

به گزارش رسانه‌های محلی آذربایجان، اعتصاب این کارگران از حوزه راه‌آهن سلماس شروع شده و در طول هفته به حوزه‌های تبریز، صوفیان، عجب‌شیر، مرند و شرفخانه کشیده شده‌ است. این کارگران به عدم‌پرداخت حقوق معوقه، کاهش ضریب سختی کار از طرف شرکت گسترش «آهن‌ راه» و عدم تسویه مطالباتشان از طرف کارفرمای سابق این شرکت(تراورس) معترض هستند.

استانداری آذربایجان تلاش می‌کند در بندوبست با صاحبان شرکت پیمانکار و با وعده و وعید، این حرکت اعتراضی را درهم‌شکسته و کارگران را متفرق نماید، امری که به هوشیاری مضاعف کارگران نیاز دارد.

حدود ۶۰۰نفر از کارگران شاغل در راه‌آهن منطقه آذربایجان ۲ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند.

یکی دیگر از مطالبات صنفی کارگران خطوط ریلی آذربایجان پرداخت حق سنوات آنان از سوی پیمانکار قبلی است. در این مورد نیز مقامات استان تلاش می‌کنند در زدوبند با وزارت کار و با انداختن کارگران به پیچ‌وخم ادارات مربوطه، کارگران را دست‌به‌سر کرده و این حرکت اعتراضی را از هم بپاشانند. طبیعی است که کارگران به‌تجربه بهتر از هر کسی می‌دانند که تمام تلاش کارگزاران حکومتی، برای ختم اعتصاب همبسته کارگران است، حرکتی که رژیم به‌شدت از استمرار آن وحشت دارد.

راه‌آهن آذربایجان به‌عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز-میانه، تبریز-جلفا، تبریز-رازی، مراغه-ارومیه و در آینده نزدیک میانه-بستان‌آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک‌هزار و ۱۰۰کیلومتر می‌رسد و یکی از کلیدی‌ترین نواحی راه‌آهن کشور است.

گسترش اعتصاب کارگران حوزه به دیگر بخش‌های راه‌آهن به‌ویژه رانندگان راه‌آهن می‌تواند تضمینی باشد برای احقاق حقوق تمامی کارگران و رانندگان اعتصابی.

 

تحصن کارگران راه‌آهن تبریز در محوطه سالن ایستگاه تبریز

تحصن کارگران راه‌آهن تبریز در محوطه سالن ایستگاه تبریز

 

تحصن شبانه کارگران راه‌آهن تبریز در محوطه سالن ایستگاه تبریز

تحصن شبانه کارگران راه‌آهن تبریز در محوطه سالن ایستگاه تبریز

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1b67743-15e3-4860-b362-a6daa7cdd2bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات