728 x 90

اسناد حقوق نجومی نمایندگان را چه کسی دستکاری کرد؟!

اسناد حقوق نجومی...
اسناد حقوق نجومی...

هنگامی که اسناد گروه تلگرامی «قیام تا سرنگونی» منتشر گردید، روابط عمومی مجلس ارتجاع با استفاده از تاکتیک فرار به جلو مدعی شد: «برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالاً از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند. به‌عنوان نمونه در فایلی که با عنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون با عنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد».

به‌دنبال واکنش‌های گسترده در افکار عمومی و نیز رسانه‌ها به افشای اسناد حقوق‌های نجومی اعضای مجلس ارتجاع، حاکمیت آخوندی به وحشت افتاد و دست به یک اقدام نسنجیده و شتاب‌آلود زد. مجلس ارتجاع اسناد حقوق پرداختی را در حالی منتشر کرد که ستونهای مربوط به پاداش‌ها و مزایا را پوشانده بود. این موضوع به یک مضحکهٔ دیگر تبدیل شد و بیش‌از‌پیش باعث رسوایی حاکمیت گردید.

این در حالی بود که روزنامهٔ فرهیختگان،، وابسته به باند ولایتی در مطلبی به تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، اطلاعات افشا شده در مورد میزان حقوق نمایندگان را تأیید کرد ولی افزود «این عدد مربوط به مجموع فعالیت‌ها و افراد تحت خدمت آنهاست!»

جالب است که سایت رویداد۲۴ نیز با بیانی دیگر حقوق نجومی نمایندگان مجلس ارتجاع را مورد تأیید قرار داد:

«یکی از بخش‌های اسناد ادعایی، لیست حقوق پرداخت شده ۲۲۶ نماینده در خردادماه است. رویداد ۲۴ به‌طور رندوم شماره شبای درج شده در لیست منتشر شده توسط گروه هکری را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که کد‌های شبا درست و متعلق به نمایندگان مجلس است. بر اساس این جدول حقوق دریافتی نمایندگان در خرداد ماه به‌طور میانگین بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بوده است. بیشترین حقوق معادل نزدیک به ۲۶۵ میلیون تومان به مالک شریعتی نیاسر و مهدی طغیانی از اعضای کمیسیونهای انرژی و اقتصاد پرداخت شده است» (رویداد۲۴، ۲۶بهمن ۱۴۰۲).

در شرایطی که داستان دستکاری اسناد و نیز تکذیب ناشیانهٔ و شتاب‌زدهٔ آنها ادامه داشت، گروه تلگرامی قیام تا سرنگونی در تاریخ ۲۶بهمن، لیست کامل حقوق پرداختی به ۲۲۶ نمایندهٔ مجلس ارتجاع را منتشر کرد. این لیست به‌صورت یک کلیپ ۹دقیقه و ۲۱ثانیه منتشر شد و قسمت‌های دستکاری شدهٔ اسناد با وضوح تمام در آن دیده می‌شوند. طبق این افشاگری، هر نمایندهٔ مجلس به‌طور متوسط ۲۱۳میلیون و ۷۶۵هزار تومان حقوق دریافت کرده است. به‌این ترتیب جای هیچ ابهام باقی نمی‌ماند که چه کسی و با کدام نقطه‌عزیمت ماستمالی کردن اسناد مبادرت کرده است.

البته بلاهت دیکتاتورها و مواجب‌بگیران آنها به همین موضوع مختصر ختم نمی‌شود. آنها به‌دلیل سرمست بودن از قدرت و توهم، عاجز از دیدن این واقعیت هستند که در عصر انفجار اطلاعات و گسترش آگاهی‌ها نمی‌توان هیچ چیزی را پوشاند. آنها در این ماجرا دوباره رسوا شدند. مشخص شد که سردمداران این رژیم با پیشانی‌های کبره‌بسته و خرقه‌های ریایی، علاوه بر فساد، چپاول‌گری و جنایت، در روز روشن به مردم ایران دروغ نیز می‌گویند.

آیا این از علائم پایانی خامنه‌ای و مواجب‌بگیران و مجیزگویان او نیست؟!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e686bc52-24a4-4b2e-96a0-b7e5a7273791"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات