728 x 90

اعترافها به چپاول در وحشت از خشم مردم

عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

مقامات رژیم در خلال صحبت‌هایشان مدام هشدار می‌دهند و در کنار آن به مزدوران رژیم روحیه می‌دهند، اما نفرت مردم از حاکمیت آن‌چنان فزاینده است که در نگرانی از فوران آتش خشم و نفرت عمومی کارگزاران خامنه‌ای دوباره روضه وحشت می‌خوانند.

آخوند علم‌الهدی گفت نبایستی مشکلات و این فشارها و مضیقه‌های معیشتی خدای نکرده شما را ناامید کند.

او نگران گسترش رویگردانی نیروهای خودی است که تعادل خامنه‌ای را برهم زده‌اند. او در این رابطه گفت: «امروز ما نبایستی در برابر این فشارهای معیشتی ناامید شویم و خدای ناکرده متزلزل شویم در انقلابمان چرا؟ چرا ما اینجورکنیم؟ چرا ما ناراحت شویم» (تلویزیون آستان قدس ۱۰بهمن ۹۹).

حسن روحانی آخوند شیادی که تا دیروز می‌گفت مردم هیچ مشکلی ندارند به ناگزیر گفت: «مردم صبح در مغازه می‌روند برای این‌که مایحتاج خودشان را تأمین کنند احساس رنج می‌کنند» (تلویزیون شبکه خبر ۹بهمن ۹۹).

روزنامه وطن امروز هم با اشاره به خشم شعله‌ور مردم از تبعیض و گرانی نوشت: «در شرایطی که مردم شرایط سخت اقتصادی را از سر می‌گذرانند مشاهده تبعیض و تفاوت در امکانات و حقوق فردی و اجتماعی دو بخش از جامعه حکایت بنزین روی شعله‌های خشم را دارد» (وطن امروز ۷بهمن ۹۹).

پاسدار شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان نیز به خشم مردم از نظام اعتراف کرد و گفت: «مردم می‌دانید از چه ناراحت هستند؟ از تورم ۵۲درصدی از گرانی افسارگیسخته، از بیکاری» (تلویزیون شبکه یک ۴ بهمن۹۹).

آخوند علم‌الهدی نیز به نارضایتی مردم و به‌خصوص نسل جوان از نظام اعتراف کرد و در این رابطه گفت: «خصوصا نسل جوان با استعداد ما را خدای نکرده به ورطه ناامیدی بکشاند».

اما وحشت اصلی نظام و راه‌کار مقابله با آن را آخوند شاهرخی در جمعه‌بازار خرم‌آباد برملا کرد «با کسی که مسلحانه امنیت جامعه را سلب می‌کند انتظار است که قوه قضاییه با آنها برخورد کند» (خبرگزاری مهر ۱۰بهمن ۹۹).

وحشت از خشم و نا آرامی جوانان قرار را از خامنه‌ای گرفته است و او می‌داند پیروزی از آن جوانان خشمگین و شورشگر است.

عضو مجلس ارتجاع از فیروز آباد فارس ضمن اعتراف به فقر مردم و خشم آنها نسبت به حاکمیت آخوندی صحبت از بحرانهای لاعلاج نظام کرد و گفت: «علاوه بر ویروس کرونا شاهد ویروس های به‌مراتب بدتری هم‌چون گرانی، تبعیض، تورم افسار گسیخته و کاهش ارزش پول ملی هستیم که معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده و روح و روان مردم عزیز را نشانه گرفته است». (خبرگزاری مجلس ۳۰دی ۹۹)

دولت ضدمردمی روحانی و سردمداران آن تلاش دارند مشکلات فقر مردم را به تحریم‌ها نسبت بدهند، اما واقعیت این است که ریشه همه این مشکلات چپاول و غارت سردمداران رژیم از منابع مردم و توزیع ناعادلانه ثروت است. چنان‌چه درصد بسیار ناچیزی از افراد وابسته به حاکمیت از همه چیز برخوردارند، و اکثریت قاطع مردم جامعه آن‌چنان اسیر فقر و نداری هستند که بسیاری از آنها حتی نان هم برای خوردن در بساط ندارند.

به‌رغم این‌که دولت روحانی تلاش دارد مشکلات را به تحریم ربط بدهد، اما بارها مهره‌های حکومتی اعتراف کرده‌اند که بخش ناچیزی از وضعیت وخیم اقتصادی و معیشت مردم ناشی از تحریم است، و بیش از ۷۰درصد مشکلات ناشی از غارت و سوء‌مدیریت است.

آنچه که در حکومت آخوندی به نام «سوءمدیریت» از آن نام برده می‌شود، عبارت است از دزدی، اختلاس، غارت، چپاول، ارتشاء، رانت، قاچاق، فامیل‌بازی و خلاصه هر راهی که است که از آن طریق سرمایه‌های مردم را بالا می‌کشند.

در این وضعیت و شرایط دردناک آنچه شگفت‌آور است مدار وقاحت سردمداران رژیم و مشخصاً شخص آخوند روحانی است.

از جمله این‌که روحانی در شرایطی که مردم گرسنه هستند و حتی نان خالی در بساط ندارند، می‌گوید «ما رشد اقتصادی داشتیم».

یا پاسدار قالیباف در حالی سنگ کارگران و فقر آنها را به سینه می‌زند که وقتی سرکرده نیروی انتظامی بود کشتار و سرکوب مردم وظیفه اصلی‌اش بود، و در زمانی هم که شهردار تهران بود دزدی‌های نجومی‌اش شهره آفاق شد و همین روزها قائم‌مقامش در شهرداری به‌نام عیسی شریفی در دادگاههای رژیم به ۲۰سال حبس محکوم شده است.

سایت حکومتی خبر فوری ۵بهمن ۹۹ در این رابطه نوشت: «حکم دادگاه عیسی شریفی صادر شد. حکم دادگاه رسیدگی به تخلفات مالی عیسی شریفی، قائم‌مقام قالیباف در شهرداری تهران مبنی بر رد مال به ارزش ۴۸۰میلیارد تومان و ۲۰سال حبس قطعی شده است».

این وردست پاسدار قالیباف نزدیک ۵هزار میلیارد دزدی کرده و تنها ۴۸۰میلیارد آنرا رد مال کرده یعنی کمتر از ۱۰درصد آنچه را دزدیده است پس داده و ۹۰درصد پول چپاول شده دست این دزد باقی مانده است.

۵ هزار میلیارد تومان این دزد برابر با حقوق ۲میلیون و ۵۰۰هزار کارگری است که ماهی ۲میلیون تومان حقوق می‌گیرند. چپاول و دزدی اموال این دزد برابر است با یارانه یک سال بیش از ۹میلیون نفر از مردم یارانه بگیر.

با اشراف به این واقعیت است که سردمداران رژیم و آخوندهای وابسته به خامنه‌ای نگران خیزش و قیام مردم هستند، چون بهتر از هر کسی می‌دانند که این حاکمیت در زمینه سرکوب مردم و بالاکشیدن اموالشان چه جنایاتی در حق مردم کرده است. مردمی که این روزها با اعتراضات و تجمعات خود شعار لعنت بر خامنه‌ای و مرگ بر این دولت مردم فریب را سرمی‌دهند و خواهان براندازی نظام ولایت فقیه هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f6718e69-9081-46a7-b754-23c81cf701ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات