728 x 90

اعتراف‌ها به تحریم کوبنده و شکست شعبدهٔ انتخابات

سخن روز
سخن روز

در حالی که خامنه‌ای و سردمداران اصلی رژیم هم‌چنان بر اثر ضربهٔ پتک‌آسای تحریم سراسری، در حالت بهت و شوک به‌سر می‌برند؛ اعترافها، به‌این شکست تعیین‌کننده، بر زبان و قلم ایادی و رسانه‌های رژیم جاری شده است.

فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت مجلس قبلی مجلس ارتجاع گفت: «نتایج نشان می‌دهد انتخابات مجلس شکست است، نه پیروزی».
وی که در مصاحبه با روزنامه حکومتی ستاره صبح (۱۳ اسفند) سخن می‌گفت، اظهار داشت: «در تاریخ انتخاباتی ایران بی‌سابقه است که در این حد تمام امکانات کشور برای کشاندن مردم پای صندوق بسیج شوند. در طول تاریخ انقلاب هم تا این حد تمام ظرفیتهای اجرایی و سیاسی پای کار نیامدند. در رسانه ملی از خواهش و تمنا گرفته تا تهدید، به‌کار گرفته شد تا مردم پای صندوق رأی بیایند. در روز انتخابات هم همه ابزارها به‌کار گرفته شد به‌گونه‌یی که بدون دلیل تا ساعت ۱۲شب انتخابات را تمدید کردند. حتی در برخی شهرها گزارش‌شده که صندوق‌های سیار حاضر بودند برای گرفتن رأی به‌خانه‌های افراد مراجعه کنند. کشور برای انتخاباتی بسیج می‌شود که روز به‌روز مشارکت در آن کاهش پیدا می‌کند و به‌رغم این کاهش باز هم از آن به‌عنوان یک حماسه یاد می‌شود».

سردبیر خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس، ۱۳ اسفند) نوشت: دستگاه رسانه‌یی و سیاسی کشور در قانع کردن مرددین که حدود ۳۰درصد بودند، ضعیف عمل کرد. مشارکت در این دوره از انتخابات، به‌نسبت میانگین ادوار پیشین انتخابات مجلس، ۱۸درصد کمتر بود».

خبرگزاری حکومتی انتخاب نوشت: انتخابات این دوره مجلس را بدون تردید می‌توان کم‌رمق‌ترین انتخابات مجلس در تاریخ جمهوری اسلامی دانست.

به‌نوشته رسانه حکومتی بهارنیوز (۱۲ اسفند)، در شهر تهران نیمی از کاندیداها با حدود ۳ تا ۶درصد آرای واجدان شرایط در مرحله اول وارد مجلس می‌شوند

یک خبرنگار حکومتی نوشت: «آمار نمایندگان این دوره مجلس نشان می‌دهد که بسیاری از آنها ۴ یا ۵درصد آرای واجدین شرایط رای‌دهی را کسب کرده‌اند».

نکتهٔ قابل توجه دیگر در این مضحکهٔ انتخاباتی بالا بودن فوق‌العادهٔ رقم آرای باطله است؛ آن‌چنان‌که آرای باطله در بسیاری از شهرها در رتبهٔ اول یا دوم بود و در تهران کسانی که شرکت کردند نصفشان رأی باطله دادند.

روزنامه حکومتی اعتماد (۱۳ اسفند) نوشت: «نتایج اولیه انتخابات مجلس بر اساس آمارهای رسمی و غیررسمی بیشترین کاهش مشارکت افزایش آرای باطله را نشان می‌دهد. با توجه به‌نزدیکی تعداد آرای ماخوذه با دوره قبل و کاهش بی‌سابقه رأی نامزد‌ها به‌نظر می‌رسد بخش بزرگی از آرا باطله بوده باشد. تا حدی که برخی شائبه پیشتاز بودن یا دوم بودن آرای باطله در حوزه انتخابیه تهران را مطرح کرده‌اند».

به نوشتهٔ یک روزنامه‌نگار حکومتی، آرای باطله در شهر تهران هم دوم شد. بیش از ۵۰۰ هزار رأی (معادل ۲۷درصد آرای ماخوذه) در تهران، باطله است (تلگرام چند ثانیه، ۱۳اسفند).

روزنامه حکومتی شرق (۱۳ اسفند) نوشت: «در برخی حوزه‌ها مانند مرودشت، آرای باطله از آرای نفر اول هم بیشتر بوده است».

محمد مهاجری، روزنامه‌نگار نزدیک به‌اصولگرایان، گفت: «نتیجه انتخابات مجلس در اکثر شهرها حتی کلان‌شهرها و از جمله تهران عجیب و جالب است. یعنی نفر اول یا دوم، آرای باطله است» (رسانه حکومتی بهار نیوز-۱۲ اسفند)

«بهارنیوز» هم‌چنین می‌افزاید: «در حالی که حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد، نزدیک به یک و نیم میلیون جمعیت دارد، نماینده اصول‌گرای این شهر با ۵۶۵۲۹ رأی وارد مجلس شد. این در حالیست که در این حوزه ۵۴۱۹۵ رأی باطله بوده است که عددی بی‌سابقه می‌باشد!».

صارمی فعال اصول‌گرا گفت در تهران کسانی که در انتخابات شرکت کردند، نصفشان رأی باطله دادند!

عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: «احتمال کشیدن انتخابات به‌دور دوم در حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس وجود دارد، چرا که باید داوطلبان حائز ۲۰درصد آرا شوند».

روزنامهٔ حکومتی جمهوری اسلامی (۱۳ اسفند) نوشت: «در انتخابات مجلس یازدهم میزان مشارکت ۴۲.۵۷درصد بود و حالا ۱.۵۷درصد کاهش نسبت به‌دوره قبل، یک سؤال مهم به‌وجود آورده که باید مسئولان نظام از یکطرف به‌جواب آن فکر کنند و از طرف دیگر برای جلوگیری از این روند کاهشی مشارکت چاره‌ای بیندیشند».

اما واقعیت این است که زمان چاره‌جویی سپری شده است. تحریم سراسری به‌نمایش انتخاباتی خامنه‌ای و نه قاطع و پتک‌آسای ملت ایران به‌دیکتاتوری ولایت فقیه، یک بار دیگر این حقیقت را به‌اثبات رساند که زمان انقلاب است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/676c5489-d0d6-4384-b7f4-a6addb092502"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات