728 x 90

اعتصاب آبانماه معلمان در رسانه‌های اجتماعی

اعتصاب سراسری معلمان
اعتصاب سراسری معلمان

تحصن و اعتصاب سراسری آبانماه معلمان کشور در فضای مجازی انعکاس گسترده‌ای داشت.

کاربران فضای مجازی در اینستاگرام نیز به‌طور گسترده از تحصن معلمان خبررسانی کرده و عکس‌ها و کلیپ‌های بیشماری از این حرکت ملی معلمان به اشتراک گذاشتند به‌طوری‌که هشتگ‌های مربوط به این موضوع، از پربیننده‌ترین هشتگ‌های روزهای اخیر بود.

نکات و نظراتی که هموطنان در این مورد در توئیتر منعکس کردند نیز حاکی از گسترش فضای جدیدی در دنیای رسانه‌های اجتماعی بود. برخی انعکاس‌های این رویداد را در اینستاگرام می‌توانید در اینجا ببینید.

 

انعکاس شماره ۱

انعکاس شماره ۱

 

انعکاس شماره ۲

انعکاس شماره ۲

 

انعکاس شماره ۳

انعکاس شماره ۳

 

از سوی دیگر در توئیتر نیز یک موج قوی حمایت توئیتری نسبت به تحصن و اعتصاب سراسری معلمان ایجاد شده بود که اساساً در تحسین حرکت پیشتاز معلمان بود. لحن گرم بسیاری از توئیتها نشان‌دهنده موج نوینی از بروز همبستگی ملی در میان اقشار گوناگون جامعه ایران است.

در یک مورد هموطنی نوشته بود: «این موج اعتصاب‌ها که شدتش بیشتر شده زنگ خطری برای کسانی باشد که به هر شکلی از جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند. معلمان میلیون‌ها دانش‌آموز را با خود همراه می‌کنند. خانواده آنها به موج خشم می‌پیوندند. بر سر ماندن جمهوری اسلامی قمار نکنید. دور نیست آن روزی که نامتان در صفحات بد تاریخ ثبت شود».

در یک مورد دیگر هموطنی گفته بود: «قیمت این اعتصابات را همه می‌دانیم، همه می‌دانیم حتی هم یکساعت سر کلاس حاضر نشدن یعنی کسری حقوق، احتمال اخراج، احتمال بازداشت، احتمال حکم حبس، احتمال اعدام و... اما با وجود این، قیمت داده میشه، آزادی را در سینی طلایی به کسی تقدیم نمی‌کنند».

در یک توئیت دیگر آمده بود: «در برهه‌ای از تاریخ به‌سر می‌بریم که یا بابت این روزها و فرصتهایی که برای براندازی جمهوری اسلامی داشتیم، افسوس می‌خوریم و تبدیل به آینه عبرت برای نسلهای آینده میشیم یا ازین فرصت درست استفاده می‌کنیم و برای فرزندانمون سرمشق میشیم».

مشابه همین، موج حمایتی در فیس‌بوک هم بود اما قوی‌ترین موج حمایت همراه با گزارش مستمر اخبار تحصن و اعتصاب معلمان آزاده را باید در شبکه اجتماعی تلگرام جستجو کرد که تقریباً تمامی گروهها و کانال‌های خبری مردمی را به خود اختصاص داده بود و گزارشهای لحظه‌به‌لحظه از نقاط مختلف کشور را به اطلاع همگان می‌رساند.

در این میان باید به تلاش‌های سرکوبگرانه رژیم هم اشاره کرد که با هجوم به شبکه‌های اجتماعی و به‌ویژه وارد کردن رباتهای خرابکار خود به کانال‌های مختلف تلگرامی تلاش می‌کرد با کاستن و حذف کاربران و اعضای گروهها و کانال‌های تلگرامی، از شدت ضربه اعتصاب معلمان کم کند. امری که البته موفقیتی برای رژیم دربرنداشت و متقابلاً باعث بی‌آبرویی بیشتر رژیم و عوامل سایبری‌اش شد.

یادآوری می‌گردد که این اعتصاب در حداقل ۸۰شهر و شهرک کشور و در ۳۴۲مدرسه و نهاد آموزشی در ۲۵استان کشور برگزار گردید.

در این اعتصاب زنان معلم و معلمان کردستان قهرمان(زن و مرد) پیشتاز دیگران بودند.

همچنین بودند معلمان قهرمانی که به‌تنهایی و با برپایی یک اعتصاب یک‌نفره، به صفوف اعتصابیون پیوستند و از تنهایی خویش باکی به خود راه نداده و با ارسال عکس و فیلم از اعتصاب یک‌نفره‌اشان خبر مخابره کردند.

آمار اعلام‌شده فوق،‌ تنها متعلق به آن دسته از شهرها و مدارس است که عکس و فیلم آنها در شبکه‌های اجتماعی یافت شد، شهرها و مدارسی که امکان دریافت عکس و فیلم از آنها میسر نشد، بسیار بودند ولی به‌علت نداشتن عکس و فیلم، خبر اعتصابشان منتشر نگردید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6abafc2b-c1dd-41f4-93b8-c9ea3fe64d28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات