728 x 90

اعتصاب رانندگان کامیون، قیام کازرون و اعتراض غارت‌شدگان – اتحادی که رژیم را به عقب‌نشینی واداشت

اتحادی که رژیم را به عقب‌نشینی واداشت
اتحادی که رژیم را به عقب‌نشینی واداشت

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز یکشنبه ۲۰خرداد از «مراحل سه‌گانه پرداخت وجوه سپرده‌گذاران میلیاردی مؤسسات غیرمجاز» خبر داد. پیش‌تر از این امام‌جمعه کازرون گفته بود: «خبری از تجزیه نیست و موضوع منتفی است». خبرهایی هم مبنی بر پذیرش بخشی از خواسته‌های اعتصاب رانندگان کامیون از جمله اضافه‌کردن ۲۰درصد کرایه بار توسط دولت جریان دارد.

 

اتحاد و اراده همیشه پیروز است

این خبرها و گزارشات حکایت از یک موفقیت در نبرد بین مردم ایران با چپاولگران و دزدان حکومتی دارد. این خبرها و گزارشات نشان‌دهنده نتیجه‌بخشیدن اتحاد و عزم و اراده مردم در برابر سکوت و بی‌محلی حکومتیان است. این خبرها و گزارشات اما گویای ضعف مطلق حاکمیت ولایت فقیه در شرایط کنونی می‌باشد؛ آن‌قدر که کارشناسان و تحلیل‌گران حکومتی، ادامهٔ حرکات صنفی را تهدید بالقوه موجودیت حاکمیت تفسیر و اعلام می‌کردند.

اعتراضات و تحصن غارت‌شدگان از قریب ۳سال قبل شروع شد. در یک نمونه بازر هم غارت‌شدگان جلو مجلس رژیم خیمه زدند و چند شبانه روز در سرمای زمستان تحصن نمودند؛ اما حاکمیت آخوندی هیچ وقعی به این اعتراضات و تظاهرات و تحصن‌ها نمی‌گذاشت. شعارهای غارت‌شدگان از خواسته‌های صنفی به مطالبات سیاسی گرایش پیدا کرده بود. آنها به‌درستی روی علت به‌غارت رفتن دارایی‌هایشان انگشت می‌گذاشتند: «سوریه را رها کن ـ فکری به‌حال ما کن»، «دولت ورشکسته ـ رو پول ما نشسته»، «دشمن ما همین‌جاست ـ دروغ می‌گن آمریکاست»، «این بانک مرکزیه یا مرکز دزدیه؟» و...

 

مطالبات صنفی وجهی از قیام مردم

ولی‌فقیه ارتجاع و برخی مقامات دولتی بعد از قیام دیماه ۹۶ سعی می‌کردند حرکت اقشار ناراضی را حرکات صرفاً معیشتی و در کادر قوانین رژیم جلوه دهند تا دست باز در سرکوب قیام‌ها داشته باشند؛ اما همین اعتراضات و تظاهرات و تحصنهای صنفی با تأسی از قیام و پیام و آثار آن، بر شدت و حدت خود افزوند.

رژیم آخوندی که به‌خوبی می‌دانست با اموال و سپرده‌ها و دارایی‌های مردم چه کرده و آنها را برای استمرار جنایت و دخالت در سوریه و یمن و عراق(در آخرین نمونه هزینه کردن ۴۰میلیون دلار از طرف خامنه‌ای برای دخالت در انتخابات عراق) هزینه کرده است، طی ۳سال گذشته هیچ پاسخی به فریاد و دادخواهی غارت‌شدگان نمی‌داد و تلاش می‌کرد موضوعی به‌نام پدیده غارت‌شدگان را از تابلو سیاسی و اقتصادی مبتلابه حکومت پاک کند و ناچیز جلوه دهد. اما پایداری و اتحاد غارت‌شدگان و ایستادگی بر حق مسلمشان ـ به‌خصوص با حضور و نقش زنان در این حرکت مستمر و طولانی ـ باعث شد که حاکمیت چپاولگر و دزد ولایت فقیه تن به عقب‌نشینی و اعادهٔ بخشی از دارایی‌های مردم بدهد. این عقب‌نشینی درست در شرایط بحران برجام و تعادل‌قوای جدیدی رخ می‌دهد که برای حاکمیت آخوندی، موضوع «بود و نبود»‌، اوجب واجبات حکومتی شده است.

 

عقب‌نشینی ناگزیز ـ قیام و اتحاد کازرون: رو به میهن، پشت به دشمن

نمونهٔ‌ دیگر از عقب‌نشینی حکومتی در برابر اتحاد و پایداری مردم، اعلام شکست طرح تجزیه کازرون توسط امام‌جمعه خامنه‌ای است. قیام مردم قهرمان و مقاوم و متحد کازرون که هر روز شعله‌ورتر می‌شد، یکی از نمونه‌های درخشان پایداری و خروش و شورش مردم ایران برابر تمامیت حکومت آخوندی بود. این قیام که علت آن طرح جداسازی بخشی از شهر کازرون بود، دست‌مایه و علت بروز خشم مردم علیه ۴۰سال جنایت و غارت و سرکوب بود. شعارهای مردم تماماً سیاسی و رو به تمامیت دستگاه ولایت فقیه بود: «وای به روزی که مسلح شویم»، «می‌کشم، می‌کشم، هر که خیانت کند»، «رو به میهن، پشت به دشمن» (با تسخیر صحن نماز جمعه شهرکازرون) و...

این قیام یک‌پارچه و متحد، دستگاه سرکوب رژیم را دچار بن‌بست و استیصال نمود. در روزهای پایانی هم خیابانهای کازرون به‌دلیل مقاومت و تعرض مردم علیه قوای سرکوب حکومتی، شبیه شهرهای جنگی شده بود. در نهایت هم مردم خواسته خود را به رژیم آخوندی تحمیل کردند و امام‌جمعه خامنه‌ای طرح تجزیه کازرون را منتفی اعلام کرد. این شکست و اعتراف به عقب‌نشینی هم از یک طرف قدرت اتحاد و همبستگی و فریاد درد مشترک مردم را بارز می‌کند و از طرف دیگر ضعف مفرط حاکمیت در دست بردن به ابزار سرکوب همیشگی‌اش را نشان می‌دهد. این عقب‌نشینی نیز در شرایط بحران برجام و بن‌بست خامنه‌ای صورت گرفته است.

 

عقب‌نشینی ناگزیز ـ اعتصاب رانندگان کامیون: برگی از تقویم افتخار زحمتکشان

نمونهٔ‌ سوم از عقب‌نشینی خامنه‌ای را باید نتیجه اراده و عزم سراسری رانندگان کامیون و کامیون‌داران ایران دانست. اعتصاب رانندگان کامیون و کامیون‌دارن ایران یکی از نمونه‌های درخشان مقاومت و پایداری سراسری مردم ایران در مقابل پایمال شدن حقوقشان و علیه چپاول و دزدی و سرکوبگری حکومتی می‌باشد. نمونه‌یی که در تقویم افتخارات اتحاد و مقاومت مردم ایران در برابر ایلغار خمینی و خامنه‌ای ثبت شده است. کامیون‌داران زحمتکش نیز با همبستگی، هوشیاری، همدردی و همدلی توانستند جعبه قانون مصوب حکومتی که کارفرمایان و نمایندگان حکومتی را مجاز به ارتزاق از حق رانندگان می‌کرد، بشکنند. آنها قریب ۳هفته اعتصاب و پایداری کردند و یک آن هم از مطالبات برحقشان کوتاه نیامدند. بسیار هم تلاش کردند که همدلانه و هوشیارانه و برادرانه پشت هم را داشته باشند تا فریب نخورند و دستگاه سرکوب حکومتی مرعوبشان نکند. این اعتراض و اعتصاب نیز نتیجه‌ بخشید و حکومت آخوندی را وادار به عقب‌نشینی نمود. خامنه‌ای در برابر این حرکت اعتراضی هم حساب و کتاب‌هایش را با بحران برجام و بن‌بست فعلی حکومتش تراز کرد.

 

عقب‌نشینی ناگزیز ـ قدرت لایزال خلقی متحد

این ۳عقب‌نشینی حکومتی، گویای توانستن و بایستن برای رسیدن به هدف توسط اقشار جامعه ایران است. اقشار مردم ایران نشان دادند که با اتحاد و همبستگی و ایستادگی بر هدف و اراده برای رسیدن، می‌توان تمامیت دستگاه جنایت و چپاول را عقب راند و حق مسلم خود را ستاند. اقشار مردم ایران نشان دادند که این حکومت در تمامیتش زبانی جز زبان اقتدار و اراده و استحکام و قیام نمی‌فهمد؛ از قضا با همه‌ دبدبه و کبکبه سرکوبگری، رعب‌افکنی و دجالگری زبان تعادل‌قوا را خوب می‌فهمد و متزلزل و هراسناک از سرنوشتش است. اقشار مردم ایران نشان دادند که اتحاد و ایستادگی بر سر حقوق مسلم صنفی را می‌توانند به مطالبه حق اصلی خود یعنی حق حاکمیت مردمی و به خواست حقوق‌بشر و حقوق مسلم سیاسی و برابری و آزادی پیوند دهند...

کنون خروش زندگی / به مرگ می‌دهد جواب / خجسته باد زندگی / خجسته باد انقلاب...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb94d54d-3af7-40a1-9289-3ea1696268f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات