728 x 90

افزایش اعتراضات و تبعات آن برای نظام - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی دوشنبه ۱۹مهرماه، بیشترین مطالب و عناوین به بحرانهای اقتصادی اجتماعی اختصاص یافته. در کنار آن بن‌بست برجام و جنگ باندها بر سر مذاکره کردن یا نکردن دیده می‌شود.

افزایش اعتراضات و تبعات آن برای نظام

هشدار به نظام نسبت به انفجار خشم مردم در اثر بحرانهای لاعلاج مضمون اصلی بررسی مطالب اجتماعی و اقتصادی در روزنامه‌های حکومتی امروز هست. «رابطه حل مشکلات با احیای اعتماد عمومی» عنوان سرمقاله آرمان است که نوشته: «روند گرانی‌ها، تورم و مشکلات اقتصادی فزاینده است و آن‌طور که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده این اعتراضها و نارضایتی‌ها بیشتر هم خواهد شد». در ادامه هم افزوده: «اگر نارضایتی مردم افزایش پیدا کند تبعات آن برای نظام خواهد بود».

«ثمره وعده‌های تو خالی» هم عنوان مطلبی در جهان صنعت است که نوشته: «به جای تحقق وعده‌ها به دغدغه‌های خود و به جای متن به حاشیه پرداختند. مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که در دوران انتخابات حسابی مورد توجه‌شان بود، فراموش شد و در عوض سراغ صیانت از کاربران در فضای مجازی رفتند. یک روز به‌صورت سرباز سیلی زده و فردا روز سوار دناپلاس شدند. یک روز سفرهای استانی را شروع کردند و فردا پز دیدار انجام نشده با پوتین را دادند. خلاصه این‌که یک سال و اندی به حاشیه‌سازی و حرکت در خلاف جهت مطالبات مردم گذشت... نتیجه اما همان شد که از اول انتظار می‌رفت. بر نارضایتی‌ها افزوده شد».

مردم‌سالاری هم آوردن پاسداران را به کابینه رئیسی در موضع استانداریها بررسی کرده. عنوان مطلبش هست: «تعمیم نگاه امنیتی و نظامی به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی تهدید است.

و از جمله نوشته: «انتخاب پررنگ از میان افراد نظامی برای بدنه و زیرمجموعه‌های وزارت کشور می‌تواند این نگرانی را در اذهان به‌وجود بیاورد که سیاست‌گذاریها در حوزه‌های غیرامنیتی و نظامی است به سمت امنیتی و انتظامی شدن پیش رود... تعمیم نگاه امنیتی و نظامی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی یک تهدید به حساب می‌آید»...

باج‌خواهی با «توسعهٔ اتمی» با اوضاع ورشکسته!

روزنامه‌های باند خامنه‌ای حرفهای پاسدار شریعتمداری در گفتگو با تلویزیون رژیم را برجسته کرده‌اند که گفته «برجام یک جسد متعفن است». در باند رقیب جواب این ادعاها را داده‌اند. از جمله آفتاب یزد در سرمقاله‌اش با عنوان «همین امروز از برجام خارج شوید» نوشته: «حسین شریعتمداری و دوستان‌شان که معتقدند برجام جنازه‌ای متعفن بیش نیست چرا پیگیر مذاکرات وین هستند؟! الحمدالله که تمام نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز همفکر و هم جریان کیهانی‌ها هستند فلذا خیلی ساده می‌توان برای همیشه این جنازه متعفن را به خاک سپرد و تمام!».

روزنامه‌های باند خامنه‌ای اما بر طبل توسعه اتمی کوبیده‌اند. «درهای غلتان ۶۰درصد، ۲۰کیلوگرم» عنوان مطلبی در وطن امروز است که از جمله نوشته: «بازسازی توان هسته‌یی، تقویت بازدارندگی و ایجاد توازن در مواجهه با آمریکا؛ تا دشمن بترسد!».

وسط این تبلیغات باند خامنه‌ای برای توسعه اتمی نظام، دنیای اقتصاد با تیتر «بانک جهانی موانع رشد جهشی اقتصاد ایران را معرفی کرد» به‌نقل از بانک جهانی از ورشکستگی اقتصادی نظام خبر داده و از جمله نوشته: «چهار چالش مهم پیش روی اقتصاد ایران در این گزارش «موج‌های آینده کرونا»، «ابهام درباره لغو تحریم‌ها»، «تنشهای اخیر در افغانستان» و «اثر تغییرات آب‌وهوایی بر بخش کشاورزی و صنعت» است».

نکته‌یی را که تحت عنوان «ابهام درباره لغو تحریم ها» به‌نقل از بانک جهانی برجسته کرده در سایر مطالب روزنامه‌های باند مغلوب به‌صورت صریح‌تر آورده‌اند و بر لزوم هر چه سریع‌تر مذاکره و احیاء برجام تأکید کرده‌اند. نکته مشترک در تأکیدات روزنامه‌ها از دست رفتن زمان برای نظام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e546197-15fd-402b-b8bb-50911ed9f807"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات