728 x 90

افشای یک سازمان دست‌ساز آخوندها در کنفرانس پارلمان اروپا

پارلمان اروپا...
پارلمان اروپا...

فاشیسم دینی برای این‌که نیروی اصلی سرنگون‌کننده خود را از دور خارج سازد، دست‌به‌دامن سیاست مماشات و مماشاتگران حرفه‌یی و لابی‌های دست‌پرورده در اروپا و آمریکا می‌شود، آنها نیز در ازای دریافت امتیازهای کلان به تبلیغات منفی علیه مقاومت (شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق) می‌پردازند.

طرح موضوعاتی مانند «مجاهدین در داخل ایران پایگاه ندارند یا محبوب نیستند!»، «رژیم جمهوری اسلامی آلترناتیو ندارد!» و...، از این قبیل دروغ‌پردازیهای سازمان‌یافته است؛ اگر سر نخ آنها را بگیریم بی‌تردید به اتاق فکر اطلاعات آخوندی می‌رسیم.

 

کنفرانس، پارلمان اروپا برای افشای یک شبکهٔ نفوذ

برای ریشه‌یابی و افشای این نوع شیطا‌ن‌سازی، اقدامات گوناگونی انجام شده است. یکی از آنها برگزاری کنفرانسی در پارلمان اروپا با عنوان «مقابله با دخالت‌های خارجی: پیگیری شبکه نفوذ رژیم ایران در اروپا» است. ریاست این کنفرانس به عهدهٔ آقای خاویر سارسالخوس، معاون کمیته مقابله با دخالت‌های خارجی و اطلاعات غلط پارلمان اروپا از اسپانیا و رئیس مشترک «دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا» بود.

در این کنفرانس که با حضور شماری از نمایندگان پارلمان اروپا و هم‌چنین دستیاران نمایندگان برگزار شد استرون استیونسون، نماینده پیشین پارلمان اروپا و هماهنگ‌کننده کارزار تغییر برای ایران و فرزین هاشمی به‌نمایندگی از شورای ملی مقاومت و هم‌چنین پائولو کازاکا، وجوه مختلف کارزار اطلاعات دروغ و شیطان‌سازی رژیم آخوندی از طریق عواملش را افشا کردند.

 

سازمان نفوذی «ابتکار کارشناسان ایران»!

آنچه این کنفرانس را از موارد مشابه متمایز می‌کند تنظیم یک کتاب در بارهٔ یک سازمان نفوذی به نام «ابتکار کارشناسان ایران» است. این سازمان دست‌ساز آخوندها همان‌طور که آقای خاویر سارسالخوس اشاره کرد:

«چتری برای پوشش و پنهان کردن استراتژی جاه‌طلبانه رژیم ایران برای گسترش روایت خود، شکل دادن به سیاست‌های غرب، تأثیرگذاری بر تصمیم‌گیرندگان و افکار عمومی و شیطان‌سازی علیه اپوزیسیون ایران؛ با تمرکز بسیار ویژه بر شورای ملی مقاومت ایران است».

اعضای این سازمان دست‌ساز آخوندها خود را به‌عنوان دانشمندان اصیل معرفی می‌کنند، اما با «یک استراتژی مبتنی بر حقه‌های کثیف، کمپینهای لکه‌دار و تحریف فاحش و شیطان‌سازی غیرقابل قبول مخالفان» منویات فاشیسم دینی را پیش می‌برند.

 

نگاهی به سخنان آقای استرون استیونسون

سخنان آقای استرون استیونسون به‌خوبی از این ماجرا پرده برمی‌دارد. نگاهی به این سخنرانی نشان می‌دهد که فعالیت‌های برنامه‌ریزی شدهٔ فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران چگونه «از طریق سرمایه‌گذاریهای مالی هنگفت و ساختن استراتژیک لابی‌های بانفوذ، پیوسته به‌دنبال تغییر در فرآیندهای تصمیم‌گیری نهادها و دولتهای غربی بوده است. این کار بی‌وقفه توسط یک سیاست طولانی مماشات تسهیل شده است و میزان نفوذ عمیق رژیم ایران بر سیاست‌های کلیدی غرب را آشکار می‌کند».

این موضوع پیامدهای عمیق برای دیپلماسی و امنیت جهانی ایجاد کرده است. اطلاعات افشا شده بر اساس ایمیل‌هایی است که سمافور semaFOR از فارسی به انگلیسی ترجمه کرده است.

بر اساس این اطلاعات، به‌اصطلاح کارشناسان این سازمان موهوم، اطلاعات گمراه‌کننده‌یی را منتشر می‌کرده‌اند که هدف از آن شیطان‌سازی از شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران بود.

«ایمیل‌های فاش شده نشان می‌دهد که رژیم مذهبی چگونه می‌خواست از شبکه کارشناسان، برای ایجاد روابط بین‌المللی با دانشگاهیان و محققان بانفوذ، نفوذ در دولتها، اتاق‌های فکر و گروه‌های مشاوره در بالاترین سطح، و گسترش تبلیغات رژیم در رسانه‌های غربی استفاده کند».

آنها مدعی بودند که شورای ملی مقاومت و مجاهدین در داخل ایران حمایتی ندارند و نباید به‌عنوان یک جایگزین دموکراتیک قابل دوام مورد اتکا قرار گیرند. در نقطهٔ مقابل خواهان احیای مجدد توافق هسته‌یی، لغو تحریم‌ها و ادامهٔ مذاکره با آخوندها بودند.

 

یک گام جدی

تمرکز بر افشای این تشکل موهوم و نیز اختصاص کمیته‌یی به آن از سوی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، یک گام جدی برای مقابله با «استراتژی دائمی نفوذ نامشروع در اتحادیهٔ اروپا» است. بی‌گمان گام‌های دیگر در راه است. زمان آن است که اروپا و آمریکا به سیاست استمالت در برابر فاشیسم دینی پایان داده و به مقاومت مشروع و آلترناتیو دموکراتیک اذعان نمایند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eaed4aa9-8bfb-4cd9-aa67-5dc16a6a778b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات