728 x 90

اقتصاد مقاومتی و صف‌های طولانی خرید گوشت یخ‌زده

ازدهام برای خرید گوشت
ازدهام برای خرید گوشت

سفره‌های مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود. نرخ تورم روزانه بالا می‌رود. گرانی بیداد می‌کند. فقرا فقیرتر و کارگران بیکار و از کار اخراج می‌شوند. حقوق بخور و نمیر کارگران و کارمندان ماهها پرداخت نمی‌شود. میلیونها نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند. سوء تغذیه در بین کودکان معضل بسیاری از خانواده‌ها شده است. کودکان کار، مدارس مخروبه، حوادث ناگوار روزانه از سیل گرفته تا آتش‌سوزی‌های قابل پیشگیری که مردم دست‌به‌گریبان آن هستند و صدها و صدها معضل دیگر در کشوری که بر روی ذخایر بیشمار خدادادی تکیه داده کارد را بر استخوان مردم رسانده است. مردم فقیر و کارگران و کارمندان محتاج حداقل غذای روزانه خود هستند. در این بین از یک طرف رسانه‌های حکومتی رژیم از صادرات گوشت قرمز به کشورهای همسایه برای تأمین ارز خبر می‌دهند و از سوی دیگر از واردات گوشت یخ زده به قیمتهای گزاف و تشکیل صف‌های طولانی برای خرید همین گوشت یخ زده که یک زمانی خمینی ملعون آن‌ را حرام اعلام کرده بود داد سخن می‌دهند.

 

مسئول این وضعیت کیست؟ 

در این وانفسا همه سردمداران رژیم و باندهای چپاولگر وضعیت کنونی را گردن همدیگر می‌اندازند و با طعنه و کنایه آی دزد آی دزد سرمی‌دهند.

کیهان خامنه‌ای فرصت را مغتنم شمرده و خطاب به روحانی و باند شیادش می‌نویسد:

«طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در این دوره شاهد کاهش ۱۶درصدی مصرف گوشت قرمز و افزایش ۷/۵درصدی مصرف گوشت مرغ بوده‌ایم».
همگان اذعان دارند که گرانی بیداد می‌کند، نرخ تورم بالا رفته است، قیمت اجناس افزایش یافته، گوشت گران شده و سفره‌های مردم به اذعان روزنامه لیبرال سازندگی خالی است و...

رئیس‌جمهور رژیم به‌عنوان رئیس ‌قوه مجریه و رئیس ‌هیئت دولت و دولت‌مردانش در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ با شعارهایی چون برداشته شدن تحریم‌ها و گردیدن چرخ زندگی مردم همزمان با چرخ سانتریفوژها بر سر کار آمدند ولی امروز نه تنها چرخ سانتریفوژ‌ها نمی‌چرخد بلکه چرخ‌گوشت‌ها هم نمی‌چرخد!

روزنامه حکومتی سازندگی در شماره ۱۴بهمن ۹۷ با تیتر «سفره‌های بدون گوشت» گزارشی از سفره‌های مردم ارائه داد و نوشت: «قیمت گوشت قرمز به بیش از ۱۲۰هزار تومان رسیده است».

بنا‌ به گزارشات خبرگزاریها قیمت هر کیلو گوشت قرمز در قصابی‌های ایران به بالای ۱۰۰هزار تومان رسیده است. این در حالی است که در فروردین ۹۷ سقف افزایش قیمت گوشت ـ که در نوع خود بی‌نظیر بود ـ ۵۰هزار تومان بود.

این افزایش قیمت باعث شده صف‌های طولانی در مراکز توزیع گوشت یخ‌زده تشکیل شود و خریداران ساعت‌ها در این صف‌ها برای دریافت این ماده غذایی با قیمتی کمتر از بازار به انتظار می‌ایستند.

 

صف‌های طویل برای دریافت گوشت یخ‌زده

صفهای طویل برای دریافت گوشت یخ‌زده

 

علت گرانی گوشت؟ 

افزایش قیمت گوشت دلایل متعددی دارد. یکی از عوامل گرانی، تشدید روند قاچاق دام توسط وابستگان و پاسداران نظام به کشورهای همجوار ایران است.

مسئولان و کارشناسان اقتصادی نظام آخوندی برای ۲برابر شدن قیمت گوشت، عوامل متعددی را عنوان کرده‌اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر، روز سه‌شنبه ۹بهمن در نطق میان‌دستور مجلس به قاچاق گوشت اشاره کرد که دولت جلوی آن را نمی‌گیرد. او ضمن انتقاد از عملکرد دولت گفت: «نوع عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مواجهه با قیمت گوشت اشتباه بوده و باید جلوی قاچاق دام مولد گرفته شود».

یک نمونه دیگر از همین قاچاق گوشت که خود دولت هم در آن دست دارد در ماجرای سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ حامل گوشت در ۲۴دیماه ۹۷ برملا شد که در این رابطه همان‌موقع سایت مجاهد نوشت: «در این میان این سؤال مطرح است چه رابطه‌ای بین ارتش رژیم با گوشت تازه و یا منجمد شده، آن هم برای یک شرکت خصوصی وجود دارد؟ آیا ارتش و سپاه در واردات گوشت یخی وارد بازار سیاه شده‌اند؟ و چرا یک امیر ارتش رژیم و ۴سرهنگ و ۷سروان و ستوان رژیم برای حمل ۳۰تن گوشت برای شرکت خصوصی از قرقیزستان سوار این هواپیما شده‌اند و این هواپیما هم اشتباهی در یک فرودگاه نظامی متعلق به هوا و فضای سپاه می‌خواسته است به زمین بنشیند؟ با توجه به تعداد بالای افسران ارشد حفاظت اطلاعات نیروی هوایی و کل ارتش رژیم در این هواپیما، آن‌ هم در یک مأموریت خارجی آیا در این مأموریت واردات گوشت یخی مدنظر بوده است؟ آیا در نظر داشته‌اند مأموریت و یا محموله آن را می‌خواسته‌اند از چشم دیگران و به ‌صورت محرمانه تخلیه کنند».

وزیر جهاد کشاورزی رژیم در مهرماه گفت: «در حال حاضر ۲میلیون دام از کشور قاچاق می‌شود که سرمایهٔ ملی است و این سرمایه از غرب، شمال غرب و از بخش‌ جنوب کشور به کشورهای حاشیهٔ خلیج‌فارس برده می‌شود».

این میزان دام را چه کسی و با کدام نیرو از مرزهای کشور عبور می‌دهد؛ آن‌هم در شرایطی که مرزها تحت کنترل نیروی انتظامی رژیم است و کولبر محروم نمی‌تواند با پای پیاده از آن عبور کند و در معرض تیر مستقیم قرار می‌گیرد؟ یا باید پذیرفت این خبر دروغ است یا اگر راست است، چرا نام قاچاق‌کنندگان فاش نمی‌شود؟ آنها چه قدرتی دارند که قادرند ۲میلیون دام را از مرز عبور دهند؟

این سؤال‌ها طبعاً همیشه بی‌پاسخ می‌ماند؛ زیرا مافیا خود حکومت است و سرنخ آن به بیت ولایت برمی‌گردد.

پاسدار یحیی آل‌اسحاق، وزیر بازرگانی آخوند روحانی، گفت: «...تحریم‌ها شامل حال واردات گوشت نمی‌شود پس نمی‌توان مشکل تحریم‌ها را بهانه کمبود گوشت در بازار دانست».(رسانه حکومتی آرمان ۱۶بهمن ۹۷)

 

پاسخ وزیر جنایتکار کشاورزی در رسانه‌های حکومتی

پاسخ وزیر جنایتکار کشاورزی در رسانه‌های حکومتی

 

در همین حال پاسدار محمود حجتی، وزیر کشاورزی رژیم، در پاسخ به‌علت گرانی گوشت در یک برنامه تلویزیونی گفت: «خدا را شکر که همین هم هست».

این در حالی است که یک شهروند در مصاحبه‌ای می‌گوید: «در طول یک ماه اخیر برای خرید گوشت منجمد دولتی مراجعه کردم، اما هنوز موفق به دریافت حتی یک بسته گوشت نشدم».

یک رسانه دیگر حکومتی به‌نام رکنا با تیتر بزرگ نوشت: «صف کیلومتری برای خرید گوشت یخ زده در خراسان» و از قول یک کارگر ادامه داد: «با حقوق کارگری که نمی‌توانم گوشت گوسفند تازه بخرم و مجبورم ساعت‌ها برای خرید گوشت یخ‌زده منتظر بمانم».

مردم البته این نارضایتی خود را به‌طرق مختلف بیان داشته و در موارد زیادی دست به تظاهرات و تجمع زده‌اند.

رژیم شکست‌خورده آخوندی در این چهل سال جز چپاول و غارت و سرکوب و اختناق هیچ ارمغانی برای مردم محروم ما نداشته این صف‌های طولانی خرید گوشت یخ‌زده نشانه درماندگی رژیمی است که از حل و فصل و تأمین حداقل مایحتاج ضروری مردم عاجز است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2663d06a-146f-427e-bb55-bce593813b60"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات