728 x 90

«انتقام سخت» یا «درماندگی سخت» ؟!

انتقام سخت یا...
انتقام سخت یا...

رژیم درمانده‌ٔ آخوندی در یک قدرت‌نمایی پوشالی از حملات هم‌زمان موشکی به اربیل عراق و سوریه در بامداد سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ خبر داد. بلافاصله به‌فرموده رسانه‌های حکومتی هم خبر این اقدام نمایشی را با آب و تاب پخش کردند و مدعی شدند که «وعده انتقام سخت محقق شد»!

بعد از این حماقت آخوندی، محکومیتها علیه رژیم شروع شد. ابتدا در خود عراق، نخست‌وزیر این کشور، موشک‌پرانی رژیم را «اقدامی خصمانه‌» خواند. وزارت‌خارجه گفت که پرونده این حمله رژیم را به شورای امنیت می‌برد. مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، گفت: «برای پایان دادن به این حملات وحشیانه علیه مردم بی‌گناه کردستان با جامعه جهانی در تماس دائم هستم». مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان نیز در بیانیه‌یی تصریح کرد که هدف خامنه‌ای و «افرادی که پشت این حملات هستند... سرپوش گذاشتن بر مشکلات خودشان است» (یورونیوز، ۲۶ دی)

علاوه بر مسئولان عراقی، نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق، متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، سفیر انگلیس در عراق و مجموعه‌یی از کشورها و شخصیتها این اقدام رژیم را محکوم کردند.

خانم رجوی نیز ضمن محکوم کردن «تجاوزات رژیم آخوندی» از «شورای امنیت سازمان ملل خواستار مجازات این رژیم و قرار گرفتن آن تحت فصل هفتم منشور ملل متحد گردید».

 

عملیات فیک «عین الاسد»!

چند روز قبل از این اقدام جنایت‌بار رژیم، آخوند قاسمیان رئیس مرکز اسناد مجلس رژیم در یک سخنرانی افشا کرده بود که تمام سناریوی موشک زدن به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق پس از هلاکت قاسم سلیمانی «فیک» و دروغین بوده است. همان اقدامی که خامنه‌ای برایش کلی تبلیغ کرده و در نمایش جمعه ۲۷ دی ۹۸ آن را «ضربه حیثیتی»، «ضربه به ابر قدرتی آمریکا» و... خوانده و دجالانه آن روز را «یوم‌الله» نام‌گذاری کرده بود!

قاسمیان با اذعان به ریزش «سرمایه اجتماعی» خامنه‌ای می‌گوید: «ماجرای هواپیمای اوکراینی، تقاص عملیات فیک عین الاسد بود... تو چک رو بزن؛ محکم بزن ولی! یک جوری نوازش نکن که همه بفهمند و هیچ‌کس هم نمی‌فهمه انتقام سخت و همه مسئولان هم می‌گویند نبود! اینجوری نکن. یک چیزی بزن که... جگر مومنین خنک شه... آقا جیگر مؤمن خنک نشه، غمباد می‌کنه دیگه سرمایه اجتماعی شما نخواهد بود. سرمایه اجتماعی نظام نخواهد بود. اینها جای ترس دارد!... انداختی گوشه رینگ این بچه حزب‌اللهی ما رو، نه جواب می‌دی! نه اقدام به موقع می‌کنی! فقط فریاد، کی فریاد خواست؟!» (دیدبان ایران، ۲۰ دی ۱۴۰۲)

 

«انتقام سخت» یا «درماندگی سخت»؟!

رژیم که پس از هلاکت قاسم سلیمانی وعده «انتقام سخت» داده بود در احراج از این وعده تو خالی چند موشک به بیابانهای عین‌الاسد شلیک کرد که بعدها خود ترامپ هم تصریح کرد که با هماهنگی با آمریکا صورت گرفته و کمترین تهدیدی برای نیروهای آمریکایی نداشت. یعنی انتقام سخت لافی بود که خامنه‌ای زد و در آن ماند و به‌جایش انیمیشن قاسم سلیمانی را تحویل بسیجی‌ها داد. آنها نیز سالهاست مسأله‌دار شده و می‌پرسند: «چرا انتقام سخت از قاتلان سردار سلیمانی گرفته نشد؟»، «انتقام سخت چه شد؟... پرونده «انتقام سخت» در چه مرحله‌ای است؟... انگار خمودی و کلی‌گویی‌های غیرقابل راستی‌آزمایی جزء لاینفکی از تصمیم‌گیریهای متولیان امر تبدیل شده است» (آفتاب نیوز، ۱۳ دی ۱۴۰۰)

ولی‌فقیه درمانده اکنون نیز سه ماه است که ضربات مختلفی را متحمل شده است. مهم‌ترین مهرهٔ نزدیک به قاسم سلیمانی یعنی «رضی موسوی» را از دست داده است و اکنون در مخمصهٔ شعله‌های جنگ‌افروزی و بحرانی که در منطقه ایجاد کرده، گرفتار شده است.

در نتیجه، این قدرت‌نمایی «فیک» خامنه‌ای اساساً مصرف داخلی دارد. او با این کار می‌خواهد ضعف و بی‌عملی خود را بپوشاند و به مزدورانش بگوید من «انتقام سخت» و «پاسخ سخت» به کشته شدن پاسداران، بحران منطقه‌یی و... را با همین چند موشک گرفتم! و آنها را راضی و سرپا کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c485ec3a-17b4-41e7-a767-c0127f2d218f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات