728 x 90

انفجار بیروت با فتوای خمینی

انفجار بیروت با فتوای خمینی
انفجار بیروت با فتوای خمینی

فاکس نیوز (یکشنبه ۹مهر ۱۴۰۲): رژیم ایران رسماً به نقش این کشور در بمب‌گذاری تروریستی که منجر به کشته شدن ۲۴۱ نظامی آمریکایی شد اعتراف کرد.

۲۲۰تفنگدار دریایی، ۱۸ملوان، ۳سرباز، ۱۷غیرنظامی آمریکایی، ۵۸سرباز فرانسوی در حمله تروریستی ۱۹۸۳ در بیروت کشته شدند»...

این گزارش را فاکس نیوز بر اساس متن ترجمه‌شدهٔ خبر از سوی پژوهشکده رسانه خاورمیانه (MEMRI) نوشته است: موضوع این گزارش اعترافات آخوند عیسی طباطبایی نمایندهٔ خمینی و سپس خامنه‌ای در لبنان است که در خلال یک مصاحبه وی انجام شده است. این گزارش ابتدا در خبرگزاری حکومتی «ایرنا» به تاریخ ۲۲شهریور درج شده بود ولی این خبرگزاری آن را از درگاه خود حذف می‌کند.

در اعترافات عیسی طباطبایی از جمله آمده است:

«با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حزب‌الله شکل گرفت؛ پایگاه نظامی آن دو سال در منزل خودم بود، بچه‌ها قرارداد شهادت امضا می‌کردند، شاید بیش از هفتاد نفر در خانه خودم قرارداد شهادت امضا کردند. امکانات در اختیار همین بچه‌ها قرار داده می‌شد... حکم عملیات استشهادی را من از حضرت امام گرفته بودم و ایشان سه بار فرمود جائز است. من درصدد گرفتن استفتاء به‌صورت کتبی بودم که به‌عنوان یک هدیه برای فرزندان امام در لبنان ببرم. شب استفتاء را نوشتم صبح اول وقت آمدم، دادم به آقای صانعی ایشان رفت، برگشت و گفت: امام می‌گوید... راستگو و صادق می‌داند و اگر کسی ایمان ندارد، هزار امضا هم باشد، قبول نمی‌کند. من با سرعت آمدم لبنان و زمینه عملیات استشهادی را در محل استقرار آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فراهم کردم. کار تأسیس حزب از منطقه بعلبک شروع شد که بچه‌های سپاه هم آمده بودند» (عصر رویا. ۲۲شهریور ۱۴۰۲).

 

انفجار در بیروت؛ پیشینه و چگونگی

در ۲۳اکتبر سال ۱۹۸۳ (اول آبان ۱۳۶۲) جهان در معرض یک خبر تکان‌دهنده قرار گرفت: حملهٔ انتحاری به مقر تفنگداران آمریکایی و فرانسوی در بیروت با ۲۹۹کشته. این حملهٔ انتحاری در ادبیات حاکمیت آخوندی به‌عملیات «مارینز» معروف شد ـ در ساعت شش و بیست دقیقه صبح اتفاق افتاد. پس از این انفجار، در محل استقرار چتربازان فرانسوی انفجاری مشابه انجام گرفت. در مجموع۲۴۱نظامی آمریکایی، ۵۸نظامی فرانسوی و ۶غیرنظامی جان‌باخته و صدها تن دیگر مجروح شدند.

در این بمب‌گذاری حدود هزار کیلو گرم مواد منفجره (معادل ۱۵تا ۲۱هزار پوند تی. ان، تی) با دو کامیون به داخل ساختمانهای صلح‌بانان نیروهای چندملیتی در لبنان (MNF) مخصوصاً تفنگداران نیروی دریایی آمریکایی و نیروهای مسلح فرانسه منتقل و منفجر شد. سربازان آمریکایی کشته و زخمی شده در آن حمله بخشی از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد بودند که برای خاتمه دادن به جنگ داخلی لبنان در آن کشور مستقر شده بودند.

مواد به کار رفته در این انفجار، بنا بر آنچه رسانه‌های رژیم اذعان کردند، قدرت انفجاری برابر با شش هزار کیلو گرم تی.ان.تی داشت. آمریکا نیز در آن زمان اعلام کرد این انفجار بزرگترین انفجار غیراتمی در کره زمین بوده است.

چند ساعت پس از وقوع این دو انفجار، یک سازمان ناشناس و دست‌ساز آخوندها به نام «جهاد اسلامی» مسئولیت آن را برعهده گرفت و دو جوان ۲۰و ۲۱ساله را عاملان آن معرفی کرد. آمریکا در تحقیقات خود حزب‌الشیطان را مسئول این حمله تروریستی خواند که با حمایت رژیمهای ایران و سوریه صورت گرفت.

گروگانگیری غربی‌ها هم از دیگر اقدامهای حزب‌الشیطان در لبنان بود که رژیم آخوندی آنها را برای معاملات سیاسی و زدوبند با دولتهای فرانسه و آمریکا به‌کار می‌گرفت.

اهداف عملیاتی حزب‌الشیطان در لبنان تنها غربی‌ها نبودند. شخصیتهای ملی و مردمی لبنان هم از قربانیان این جنایات بودنداما انگشت اتهام از همان آغاز متوجه حاکمیت آخوندی بود اما به‌دلیل حاکمیت سیاست مماشات این پرونده پیگیری نشد و رژیم تروریستی ولایت فقیه تحت پیگیرد قرار نگرفت.

 

نصب ستون یاد‌بود در بهشت زهرا برای بمب‌گذاران

اعتراف آخوند عیسی طباطبایی اولین اعتراف از این نوع نیست.

سپاه پاسداران ۲۱سال بعد از عملیات تروریستی یعنی در سال ۱۳۸۳ستون یادبودی به افتخار عاملان آن اقدام تروریستی در قطعه موسوم به «شهدای جهان اسلام» در گورستان بهشت زهرای تهران نصب کرد. این نماد یک پیام نمادین بسیار روشن با خود داشت:

«سپاه پاسداران رژیم ایران عامل اصلی انفجار ساختمان صلح‌بانان است».

خبرگزاری حکومتی مهر به تاریخ ۱۳آذر ۱۳۸۳با درج مطلب زیر بر روی این موضوع صحه گذاشت:

«به گزارش خبرنگار سیاسی مهر در این مراسم، سنگ‌بنای یادبود شهدای عملیات مارینز به چهار زبان فارسی، انگلیسی، فرانسه و عربی در قطعه شهدای نهضت جهانی اسلام در بهشت زهرا نصب شد».

همین خبرگزاری در ادامه نوشته است بر روی این سنگ بنا... . نوشته شده است: یادبود دو جوان مسلمان لبنانی که در بامداد یکشنبه اول آبان ۶۲ طی دو عملیات همزمان استشهادی، با کامیونهای حامل مواد منفجره به مقر اشغالگران آمریکایی (در جنوب بیروت) و مقر اشغالگران فرانسوی (در غرب بیروت) هجوم بردند و با انفجار خودروهایشان، ۲۴۱تفنگدار دریایی آمریکا و ۵۸چترباز فرانسوی را به هلاکت رساندند؛ نام آنان را نمی‌دانیم اما راهشان را ادامه خواهیم داد.

 

«هم تی.ان.تی آن مال ایران بود و هم ایدئولوژیش از ایران رفته بود!»

محسن رفیقدوست وزیر وقت سپاه پاسداران نیز در سال ۱۳۷۰ اعلام کرد:

«در پیروزی انقلاب در لبنان و در خیلی از جاهای دنیا، آمریکا ضرب‌شست ما را بر پیکر منحوس خودش احساس می‌کند و می‌داند آن مواد منفجره‌یی که با آن ایدئولوژی ترکیب شد و در مقر تفنگدارهای دریایی چهارصد افسر و درجه‌دار و سرباز را یک‌مرتبه به جهنم فرستاد. هم تی.ان.تی آن مال ایران بود و هم ایدئولوژی‌اش از ایران رفته بود. این برای آمریکا بسیار محسوس است، فلذا‌ست که در خلیج‌فارس درمانده شده» (رسالت ۲۹تیر ۱۳۷۰).

 

ام‌القرای بنیادگرایی و تروریسم

اعتراف آخوند عیسی طباطبایی، بار دیگر بر این واقعیت انگشت می‌گذارد که سررشتهٔ عملیات تروریستی در منطقه و جهان به ام‌القرای جنگ‌افروزی، بنیادگرایی و تروریسم (نظام ولایت فقیه) برمی‌گردد. اسامی مجعهول مانند «جهاد اسلامی!» و... تنها و تنها برای لاپوشانی و ایز گم کردن این نوع اقدامات تروریستی است. در بخشی از این اعتراف تأکید شده است که حزب‌الشیطان لبنان نیز یک تشکل تروریستی دست‌ساز رژیم آخوندی است:

«با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، حزب‌الله شکل گرفت؛ پایگاه نظامی آن دو سال در منزل خودم بود، بچه‌ها قرارداد شهادت امضا می‌کردند، شاید بیش از هفتاد نفر در خانه خودم قرارداد شهادت امضا کردند. امکانات در اختیار همین بچه‌ها قرار داده می‌شد... کار تأسیس حزب از منطقه بعلبک شروع شد که بچه‌های سپاه هم آمده بودند» (عصر رویا. ۲۲شهریور ۱۴۰۲).

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b19a9aed-524a-40e7-9924-8b169732782e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات