728 x 90

ان‌شاءالله گربه است!

انشاالله گربه است
انشاالله گربه است

هنوز پای جان بولتون، مشاور جدید امنیت ملی آمریکا به کاخ سفید نرسیده،‌ تحلیل‌گران و مهره‌های حکومتی، پیشاپیش به گمانه‌زنی پرداخته و هر کدام چند بار تا ته خط را پیش‌بینی کرده و سناریوهای مختلفی به هم بافتند. به قول معروف هنوز ب بسم‌الله گفته نشده تا والضالین رفتند. از پاره‌ کردن برجام گرفته تا کوبیدن میخ آخر بر تابوت آن و بعد گزینهٴ نظامی و الخ. در این میان البته سر امثال پاسدار شریعتمداری هم بی‌کلاه نماند. حضرتش که مقداری دیرتر تشریف آورده بود، خواست به قول معروف سنگ‌تمام بگذارد. دنبال آن بود تا مثل همیشه با ادبیات لمپن پاسداری خود، حرف عجیب غریبی روی میز بگذارد. آگوست کنت نظام این بار برای دل دادن به پاسداران و بسیجی‌هایی که ته دلشان خالی شده بود، جان بولتون را به مترسک تشبیه کرد:

«بولتون در میان سیاستمداران آمریکایی قبل از آن که به تندروی و جنگ‌طلبی شهرت داشته باشد به مترسک معروف است».

چرا مترسک؟!

ـ زیرا برای ترساندن ج. ا  به آن نیاز است!

خوب تا اینجایش معلوم است ترسی در کار است که طرف با ادبیات لمپن پاسداری خود می‌خواهد به  نیروهای وارفته، در قبال آن جرأت تزریق کند اما از آنجایی که خودش هم ترسیده، مثل سابق عر و تیز نمی‌کند و بنابراین حرفهایش برای وارفتگان و بند به آب دادگان نظام عینهو آسپرین بچه می‌ماند. 

«جان بولتون در هر پست و مقامی که باشد، یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های او، اظهارنظرهای تند و جنگ‌طلبانه علیه کشورهایی است که در مقابل آمریکا قرار گرفته‌اند، روز سه‌شنبه هفته جاری، روزنامه آمریکایی  لس‌آنجلس تایمز  به کنایه نوشت: بولتون تاکنون به هیچ کشوری سفر نکرده که قبلاً خواستار بمباران آن نشده باشد! و جنگ‌طلبی ترامپ و جان بولتون را به تمسخر گرفته و آورده بود: این دو در حالی از جنگ حرف می‌زنند که حتی خدمت سربازی هم نکرده‌اند و از جنگ و تبعات آن چیزی نمی‌دانند ولی در مقابل آنها، نظامیان برجسته‌یی نظیر ژنرال مک مستر و جیمز متیس که ژنرال‌های جنگ‌آزموده‌یی هستند تمایلی به تهدید نظامی ندارند».

یعنی خلاصة‌ حرفش این است که مقام عظمی! علمای اعلام! حجج اسلام! طلاب! ناجا! نزاجا! سربازان گمنام!‌ لشگر استیجاری فاطمیون! بسیجی‌ها و نورچشمی‌های «نظام الهی!» نترسید! مأموریت بولتون این است که فقط ته دل شما را خالی کند. خوب شما هم لازم است ته دلتان را قرص کنید. اینهایی که از جنگ حرف می‌زنند حتی به خدمت سربازی هم نرفته‌اند و از جنگ چیزی نمی‌دانند!

...

دجالیت را می‌بینید؟ وقتی می‌خواهد از ادبیاتش برای شیره‌مالی و خر کردن استفاده کند چطور غیرسیاسی و خرفت می‌شود.

جالب‌ترین قسمت این اظهارنظر آنجاست که حسین شریعتمداری در ادامه دلداری به قافیه‌باختگان نظام، هدف از انتخاب جان بولتون را صرفاً عملیات روانی علیه دیکتاتوری ولایت فقیه می‌داند:

«ترامپ که از پذیرش شروط سه‌گانه خود در برجام ناامید شده است با انتصاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت کاخ سفید در پی ترساندن ایران از حمله نظامی و در نتیجه، تن‌دادن به شرایط مورد نظر آمریکاست و این انتخاب با هیاهوی پیرامونی آن نشان می‌دهد که چنتة آمریکا در مقابله با ایران اسلامی خالی است و از این روی با انتخاب بولتون علیه کشورمان دست به‌عملیات روانی زده است».

آدم عاقل با شنیدن این حرف به خود می‌گوید پاسداران،‌ بسیجی‌ها و آخوندها و حدزنندگان و تعزیرکنندگان  مگر چقدر زهواردررفته هستند که حتی با یک «عملیات روانی!» نیز می‌شود آنها را ترساند و وادار به عقب‌نشینی از مواضع خود کرد.

تئوریسین و قلم به مزد خامنه‌ای دست آخر با این استدلال که هیچ تغییری در معادلات قبلی به وجود نیامده نتیجه می‌گیرد که «جان بولتون گربه‌یی است که ادای پلنگ را در می‌آورد!».
یکی نیست که به خود او بگوید تو که می‌دانی این گربه ادای پلنگ درمی‌آورد، پس چرا خودت پیشاپیش می‌ترسی و برای معالجه ترس ترس‌خوردگان نسخة آن‌چنانی می‌پیچی؟!

علیرضا

مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30e594e7-f363-458b-bc79-f1eab3308a58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات