728 x 90

ایران آزاد؛ مشعلی تا آن سوی اقیانوس‌ها

ایران آزاد تا آن سوی اقیانوس‌ها
ایران آزاد تا آن سوی اقیانوس‌ها

آزادی ــ پرنده‌ی هماره مهاجر ایران ــ خود را به پنجره‌های وجدان‌های جهانی می‌زند تا بیداری برانگیزد و همبستگی با مقاومت برای آزادی را فراخوان دهد. این، بنیاد شکل‌گیری و تداوم کهکشان‌های سالانه‌ی مقاومت ایران و اجلاس‌های آن است.

این کهکشان در تاریخچه‌ی بیست‌وپنج ساله‌اش ظرفی برای بیان و ارائه‌ی نسبتی از آراء جهانی درباره‌ی موقعیت و وضعیت سیاسیِ ایران و اعتبار مقاومت و پایداری برای رهایی از استیلای ارتجاع و زوال دیکتاتوری‌هاست. این تاریخچه در اواخر بهار هر سال که بر قدمت آن افزوده می‌شود، گزارش می‌دهد که مقاومت و پایداری، آگاهیِ فرااقلیمی می‌پراکند و فرهنگ می‌سازد.

 

مسیری که اجلاس‌های جهانی ایران آزاد طی کرده است، هر سال بیش از پیش گواهی می‌دهد که اعتبار آلترناتیو شورای ملی مقاومت در انظار وجدان‌های بیدار جهانی ثبت شده است؛ چرا که تنها آلترناتیو واقعی، مسیر درست را به مردم نشان می‌دهد.

کاروانی از سخنرانان در این اجلاس‌ها با تأسی از پایداریِ نسل‌به‌نسل مجاهدین، به‌طور مشترک گواهی می‌دهند که پرداختن بهای رنجِ در آغوش گرفتن محبوب آزادی‌ست که اعتبار می‌آفریند. این سرمایه که هر سال بر آن افزوده می‌شود، نگاه حامیان جهانیِ مقاومت ایران را بر خود معطوف و متمرکز نموده است. 

 

بی‌شک فتح قلب انسان‌ها و اقناع هوش و خردشان، سترگ‌ترین کاری‌ست که برآمدن از پس قیمت آن، کاری‌ست کارستان. در اجلاس جهانی ایران آزاد در ۱۰ تیر ۱۴۰۳، از زبان سخنرانان می‌شنویم که «نسل‌به‌نسل اعضای مقاومت ایران، ادامه دهنده‌ی مبارزه و مقاومت برای آزادی‌اند، پرچم را زمین نمی‌گذارند و راه را پر از رهرو نگاه می‌دارند. همین دلیل برای آزاد شدن ایران کافی‌ست». 

 

رساندن نشانی درست دیکتاتور حاکم بر ایران و شناساندن مشخصات ویژه‌ی آن به مخاطبان جهانیِ صورت مسأله‌ی ایران، یکی از دست‌آوردهای کهکشان سالانه‌ی مقاومت برای آزادی است. این نشانی و شناسایی که در این ایام با «سر مار» معرفی می‌شود، پیشینه‌یی به‌قدمت چهل‌وپنج سال داشته است که اکنون در اجلاس ایران آزاد این‌گونه توصیف می‌شود: «کانون شر و بحران‌زایی و اختاپوسی که تلاش می‌کند هژمونی‌اش را بر دنیا اعمال کند.»

 

«فراخوان یک زن برای سرنگونی حاکمیتی زن‌ستیز» بخشی دیگر از انتشار شعاع اصالت یک مقاومت در پیرامون خود و در منظر جهان‌نگران بااصالت است.

 نمایندگان میلیون‌ها شهروند اروپا، آمریکا، اقیانوسیه و خاورمیانه در اجلاس جهانی ایران آزاد، جمله‌گی از «تأثیرگذاری برنامه ۱۰ ماده‌یی» خانم مریم رجوی به‌عنوان منشوری برای آینده‌ی ایران می‌گویند؛ منشوری که وجهی برجسته از نشر شعاع مقاومت برای آزادی در ذهن و ضمیر مخاطبان و ایجاد انگیزش‌های مشترک انسانی در میان آنان است.

«رابطه‌ی متقابل تغییر و دلیری و شجاعت»، از دیگر نشانه‌های نسل‌به‌نسل پیوسته به مبارزه‌ی تمام‌عیار و حرفه‌یی با دیکتاتوری‌های موروثی در ایران است که ارزش و قدر آن، مشعلی شده است که در آن سوی اقیانوس‌ها و قاره‌ها دست‌به‌دست می‌شود.

 

شرح وجوهی دیگر از کیفیت قابل تأمل بیان اندیشه‌ها و نگرش‌های متنوع درباره‌ی موقعیت کنونی مقاومت‌ ایران و قیام‌ها برای آزادی و نیز موقعیت حاکمیت ملایان، در عبارات زیر معرفی شده‌اند:

ــ «اگر یک دیکتاتور پیروز شود، تمام جهان بازنده خواهد بود. اگر یک احمق بر همه‌ی آگاهان و خردمندان فائق آید، چه جهانی تلخ و شرم‌آور از آثار دیکتاتوری و سکوت در مقابل آن داریم!» (خورخه فرناندو کیروگا رامیرز، رئیس‌جمهور بولیوی تا ۲۰۰۲))

ــ «برخی دولت‌ها تلاش می‌کنند واقعیت ایران را دور بزنند و مبارزه و مقاومت شما را نبینند. به‌همین دلیل می‌بینیم که چگونه در مقابل منافع مادی، بزدلانه دیپلماسی تجارت و معامله با دیکتاتورها را پیش می‌گیرند و تسلیم گروگان‌گیری می‌شوند.» (لرد دالاکیا، معاون رهبر حزب لیبرال‌دموکرات در مجلس اعیان انگلستان)

ــ «شما با تداوم نسل‌به‌نسل‌تان در مبارزه‌، چشمان جهان را به واقعیت ایران می‌گشایید؛ به مبارزه‌ و اراده‌ی کانون‌های شورشی.» (الکساندر آکاستا وزیرکار آمریکا۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹)

ــ «یک حمایت جهانی متشکل از زنان در همبستگی با زنان ایران است. این یک ضرورت برای نجات جهان‌مان از سرکوب زنان می‌باشد. مبارزه زنان نویدبخش امید و یک مبارزه‌ی جمعی برای آزادی و عدالت است.» (آنا النا چاکن اچوریا معاون رئیس‌جمهور کاستاریکا ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸)

ــ «حقانیت مبارزه و مقاومت شما، برانگیختن شمع روشنایی در ضمیر و درون ما است.» (کنت بلک‌ول، نمایندة پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل‌متحد)

ــ «انتخابات و دیکتاتوری در دو طرف متضاد هم  قرار دارند. شکست رژیم حاکم بر ایران در انتخابات، همان لحظه‌ی سقوط دیوار برلین است.» (ایزابلا کونویتساک معاون کانون وکلای شهر وروتسواف لهستان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65e38993-2067-446a-8898-ce6df5589753"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات