728 x 90

بالا گرفتن آتش نزاع باندهای مافیایی درون حوزه قم

نزاع باندهای مافیایی درون حوزه قم
نزاع باندهای مافیایی درون حوزه قم

بن‌بست‌های رژیم و بحران بی‌راه‌حلی پایه‌های نظام آخوندی را به‌لرزه انداخته است و آتش این بحران به حوزه‌ها هم رسیده و به صف‌آرایی باندهای متخاصم در مقابل هم کشیده است.

اباطیل خامنه‌ای تحت عنوان بیانیه گام دوم، خود به بحران دامن‌زده و آثار آن را در تمامیت نظام و از جمله حوزه‌ها می‌توان دید.

 

تجمع علیه سران سه‌قوه در حوزه قم

در حوزه آخوندی در قم به بهانه حمایت از بیانیه خامنه‌ای عده‌ای از ایادی‌اش تجمعی علیه سران سه‌قوه رژیم داشته‌اند.

سایت تابناک در گزارشی از این تجمع می‌نویسد: «روز گذشته، برخی طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب در مدرسه فیضیه تجمع کردند. صبح روز یکشنبه دوازدهم اسفندماه بیانیه‌ای در ۲برگ در مدرسه فیضیه قم و پس از آن در فضای مجازی دست‌به‌دست شد».

در این بیانیه با حمله به سران سه‌قوه خواستار راهپیمایی از قم تا قبر خمینی دجال شده است و سپس ادامه می‌دهد: «جامعه ما در اثر خیانت‌های امثال حسن روحانی‌ها -با کمترین پیشینه علمی و سابقه حوزوی- به ورطه فقرزایی و فلاکت‌افزایی و معضلات جدی معیشتی درغلطیده است».(تابناک ۱۳اسفند ۹۷)

 

سؤال بی‌جواب

سپس آخوند فاضل میبدی، عضو مجمع حکومتی مدرسین حوزه، سراسیمه به میدان آمده و در گفتگو با سایت انتخاب نگرانی خود از وضعیت انفجاری حاکمیت آخوندها را بازگو می‌کند.

خبرنگار از میبدی سؤال می‌کند: «هزینه و تبعات منفی چنین فضایی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. سؤال این است؛ ‏چطور می‌شود آنها هم‌چنان فعال‌اند و برای مقابله با آنها حرکتی انجام نمی‌شود»؟

آخوند فاضل میبدی جواب می‌دهد: «به نظر من دستگاه‌های رسمی باید تلاش زیادی برای شناختن ‏سرنخ این گروه از خود نشان بدهند و ریشه‌شان را بخشکانند. این‌که چرا تا به‌حال چرا برای مقابله با تندروها عمل لازم انجام نشده، سؤالی است که واقعاً جوابی برای آن نمی‌توان پیدا کرد».

در ادامه خبرنگار سایت انتخاب می‌گوید: «اگر جوابی قانع‌کننده برای شعار «استخر فرح ‏در انتظارت» می‌گرفتند، الآن به خودشان اجازه اعلام قیام در قم نمی‌دادند».(انتخاب ۱۴اسفند ۹۷)

 

ارزنده‌ترین شعار!

اشاره خبرنگار سایت انتخاب به واقعه‌ای است که در ۲۵مرداد ۹۷ رخ داد و در آن آخوند روحانی در دعواهای باندی توسط باند مقابل در یک تجمع در قم تهدید به سرنوشتی مشابه رفسنجانی شد.

در این رابطه آخوند حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب در قم، گفت: «ارزنده‌ترین شعار این تجمع اما شعار «ای آن که مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» بود که به کسانی که در قدرت هستند و در برج عاج نشسته‌اند و قدرت مستشان کرده است، نهیب زد».(خبرگزاری ایسنا ۱۲شهریور ۹۷)

 

تضعیف تمامیت نظام

کشیده شدن تضاد باندهای متخاصم به حوزه قم تازگی ندارد و هرازگاهی ولی‌فقیه ارتجاع عوامل خودش را علیه جریانهای مخالف در حوزه و یا آخوند حسن روحانی بسیج می‌کند.

 

متوسل‌شدن خامنه‌ای به آخوندهای چماق‌دارش در حوزه علیه رقبای حوزوی و دولت حسن روحانی متأثر از شکستن طلسم ولایت او است، طوری که ناگزیر است پیه رسوایی بسیج چماق به‌دستانش را در حوزه آخوندی به تن بمالد و حتی آنان را علیه نهادهای اجرایی کشور بسیج کند.

 

در گذشته نیز عوامل او چندین بار علیه حضور علی لاریجانی رئیس مجلس تجمع داشتند.

تضعیف آخوند حسن روحانی و دولتش و علی لاریجانی توسط ایادی خامنه‌ای در قم به‌معنای تضعیف تمامیت نظام است.

اما از آنجایی که طلسم ولایت خامنه‌ای شکسته است برای قدرت‌نمایی ناگزیر است که هرازچندگاهی عواملش را در حوزه بسیج کند.

 

پیام خامنه‌ای برای آخوندهای حوزه

به راه‌انداختن تظاهرات در حوزه علیه آخوند حسن روحانی و علی لاریجانی توسط آخوندهای خامنه‌ای و شعار علیه روحانی و سران قوا، حاوی این پیام است که حساب کارشان را بکنند و دور برشان ندارد. برای آخوندهای مخالف حوزه هم این پیام را دارد که وقتی سران قوا ای‌چنین وضعیتی دارند آنها به‌مراتب بیشتر باید حساب کارشان را بکنند.

 

حوزه سکولار

خامنه‌ای و ایادی‌اش نظیر رحیم پور ازغدی، آخوند احمد علم‌الهدی و... حوزه‌های علمیه را متهم می‌کنند که سکولاریسم در آنها ریشه دوانده است. سکولار عنوانی است که رژیم به همه مخالفان ولایت فقیه در حوزه می‌دهد.

آخوند احمد علم‌الهدی نماینده و امام‌جمعه خامنه‌ای در مشهد با بیان این‌که سکولاریسم مهمترین تهدید حوزه‌های علمیه است گفت: «متأسفانه این بیماری سکولاریسم به بعضی از ابعاد حوزه‌های علمیه ما نیز نفوذ کرده و جریانهای سیاسی ما هم دقیقاً وارد بلای سکولاریسم شده‌اند».(خبرگزاری تسنیم ۵اردیبهشت ۹۷)

دادن عنوان سکولار به آخوندها و به حوزه‌های آخوندی از طرف ایادی باند خامنه‌ای به این دلیل است که با شکسته شدن طلسم ولایت خامنه‌ای بخش زیادی از آخوندهای حوزه هم علیه او سربرداشته و به ولایت او تمکین نمی‌کنند.

آخوندها و مهره‌های باند ولی‌فقیه نیز اذعان به شکاف بین حوزه و حاکمیت ولایت می‌کنند شکافی که پیش از این نیز سردمداران رژیم به آن اعتراف کرده‌اند.

 

مشخصات حوزه سکولار از دیدگاه علی خامنه‌ای

سایت رجا نیوز وابسته به باند خامنه‌ای ۳شهریور ۹۷ مؤلفه‌های حوزه سکولار از دیدگاه خامنه‌ای را شرح تبین و تشریح کرده است:

۱- کناره‌گیری و انزوا

۲- تحجر و جمود

۳- بی‌خبری

۴- بی‌تفاوتی

۵- نگاه غیرجدی

۶- بی‌بصیرتی

۷- جهل و بی‌خبری

این سایت حکومتی آفات سکولاری شدن حوزه‌ها را هم به‌ نقل از خامنه‌ای به شرح زیر برشمرده است:

۱- آسیب دیدن دین

۲- تضعیف حکومت اسلامی

۳- حذف شدن

۴- جرأت یافتن دشمنان

۵- جدایی از مردم

آنچه که اکنون سردمداران رژیم ناگزیر به آن اعتراف می‌کنند، عمق بحران در اصلی‌ترین نهاد آخوندی می‌باشد که نمودی از وضعیت آشفته‌ای است که سرتاپای این رژیم بحران‌زده را دربرگرفته است. بحرانی که در ترس از قیام گسترش یابنده هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c24abed-b785-4b1d-8252-a78390c8f921"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات