728 x 90

بالا‌گرفتن بحران منطقه و بحران درونی رژیم

سخن روز
سخن روز

بالا‌گرفتن بحران و خطر جنگ در منطقه، سبب شده است که چندین کشور به اتباع و شهروندان خود در کشورهایی مانند لبنان و اسراییل و ایران، هشدار داده و از آنها خواسته‌اند که فوراً منطقه را ترک کنند. برخی از مهمترین خطوط هوایی بین‌المللی هم پروازهای خود به کشورهای منطقه را لغو کرده یا تغییر مسیر داده‌اند. این، در حالی‌ است که سران حکومت آخوندی پس از ترور هنیه در تهران و اظهارات خامنه‌ای مبنی بر «خونخواهی» و «مجازات» اسرائیل، پی‌درپی بر طبل حمله و «انتقام سخت» می‌کوبند.

در این میان، یک روزنامهٔ وابسته به اصلاحاتی‌های رژیم، آسمان و ریسمان را به هم بافته تا شاید به باند غالب دهنه بزند و مهمتر این‌که راه مذاکره با آمریکا را باز کند.

روزنامهٔ حکومتی ستارهٔ صبح (۱۵مرداد۱۴۰۳)، در بارهٔ تهدیدهای باند غالب حاکمیت مبنی بر حمله به اسراییل می‌نویسد: «دولت مسعود پزشکیان هنوز شکل نگرفته و سیاست‌ها همان سیاست‌های قبلی است. در واکنش ایران نسبت به ترور اسماعیل هنیه، سیاست‌های کلی نظام به کار گرفته می‌شود و دولت اختیار عمل چندانی ندارد. در مورد این ترور نکته مهمی که در حیطه اختیارات دولت است پرداختن به مقوله "نفوذ" است».

«مقولهٔ نفوذ» که این روزنامهٔ حکومتی روی آن انگشت گذاشته از همان روز ترور هنیه، موجی از وحشت و کشمکش را در میان مهره‌ها و رسانه‌های رژیم به‌دنبال داشته است.

روزنامهٔ حکومتی جمهوری اسلامی (۱۱مرداد) نوشت: «عوامل ترور هنیه را بین نفوذیها جستجو کنید! اصلی‌ترین آسیب، وجود نفوذی در داخل خودمان است، این‌که اسراییل می‌تواند موشک خود را از پنجره اتاق خواب در نقطه کاملاً حفاظت‌شده‌یی در تهران عبور دهد، هیچ مفهومی غیر این ندارد که در داخل خودمان نفوذی دارد. ما باید اقدام به یک پاکسازی ریشه‌یی در مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی خودمان نماییم. همان ایلی کوهنهای وطنی که با فریبکاری تا بالاترین سطوح نفوذ می‌کنند و عوامل اصلی ترورها هستند».

در همین روز (۱۱مرداد)، سایت حکومتی خبر انلاین نوشت: «ما نباید از بحث جاسوسها در نهادهای حساس غافل شویم، بالاخره چه کسانی به اطلاعات دسترسی داشته‌اند که اسماعیل هنیه کجاست و چه وقت می‌رود و چه وقت استراحت می‌کند، این را چه کسانی می‌دانسته‌اند؟ که این باید بررسی شود و نباید از نقش نفوذیها، مغفولان، مرعوبان و مجذوبان داخلی، غافل شویم».

رسانهٔ حکومتی رویداد۲۴ هم روز ۱۰تیر کلیپی از آخوند یونسی وزیر سابق اطلاعات در کابینهٔ آخوند محمد خاتمی را که مربوط به تیرماه سال ۱۴۰۰ است، باز نشر کرد.

در این کلیپ آخوند یونسی می‌گوید: «این ده سال اخیر متأسفانه نفوذ موساد در بخشهای مختلف کشور به حدی است که جا دارد همهٔ مسئولان جمهوری اسلامی نگران باشند برای جان خودشان. در زمان ما چنین نفوذهایی نبود. ولی بعد از ما به‌دلیل رقابت سرویسهای اطلاعاتی و موازی کاری که در وزارت اطلاعات رخ داد و سازمانهای جدیدی که در مقابل وزارت اطلاعات ایجاد شد وزارت اطلاعات را تضعیف کردند و آن سازمانهای جدید و موازی وزارت اطلاعات به جای این‌که با نفوذ مبارزه کنند مشغول کنترل و مبارزه با خودیها شدند و میدان برای نفوذ سرویسهای جاسوسی دنیا باز شد. و امروز ما حق داریم برای همه جا نگران باشیم. برای هر اتفاقی که رخ بدهد».

اظهارات آخوند یونسی بیانگر ابعاد ترس در میان مهره‌های رژیم در آن زمان است.

در بارهٔ وضعیت کنونی رژیم نیز یک روزنامهٔ حکومتی می‌نویسد: «هنوز مشخص نیست که این ترور به چه صورت اتفاق افتاده است. اخبار از اصابت پرتابه خبر می‌دهند. این پرتابه باید از یک پرنده یا سکو شلیک شده باشد. گزینه‌های مختلفی برای منشأ شلیک مطرح می‌شود که فکر کردن به هر کدام، نشان می‌دهد یکی از دیگری تلخ‌تر هستند» (روزنامهٔ حکومتی هم‌میهن ۱۱مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b45be780-777f-4594-894f-4bb65f87fcfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات