728 x 90

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به‌اختصار – ماده ۱۰

ماده دهم طرح ۱۰ماده‌یی مریم رجوی
ماده دهم طرح ۱۰ماده‌یی مریم رجوی

 

«ایران غیراتمی، عاری از تسلیحات کشتار جمعی. صلح، همزیستی و همکاریهای بین المللی و منطقه‌ای»

 

ایران غیراتمی و عاری از تسلیحات کشتار جمعی

هنگامی می‌توانیم اهمیت این ماده را در بین مواد برنامه ۱۰ ماده‌ای دریابیم که نخست بدانیم تلاش برای تولید بمب اتمی به‌عنوان ضامن بقای دیکتاتوری آخوندی چه مراحلی را طی کرده و مقاومت ایران به‌عنوان اپوزیسیون و آلترناتیو اصلی این رژیم چه اقداماتی را برای جلوگیری از دستیابی این رژیم به بمب اتمی انجام داده است.

 

بمب اتمی، رؤیای ناکام علی خامنه‌ای

پس از نوشیدن جام‌زهر توسط خمینی در جنگ شوم و ویرانگر ۸ساله با عراق که توجیه و سرپوش سرکوب و اختناق و اعدام و شکنجه در داخل ایران بود، نظام ولایت فقیه بقای خود را به بمب اتمی گره زد و سپاه پاسداران دور از چشم مردم ایران و جهانیان به دستور ولی‌فقیه نظام مکلف به عمل در این زمینه و حوزه‌های مختلفی شد که برای تولید سلاح اتمی ضروری است. علاوه بر آن تولید و انباشت سلاح کشتار جمعی به موازات صدور تروریسم و بنیادگرایی در دستور کار قرار گرفت.

 

افشای تأسیسات اتمی آخوندها از سوی مقاومت ایران

مقاومت ایران وقتی از زبان رئیس‌جمهور منتخب خود اعلام می‌کند که به یک ایران غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی معتقد است، این فقط یک اعتقاد نیست، بلکه این مقاومت با بذل سنگین‌ترین بها برای افشای مقاصد شوم اتمی رژیم ایران اعتقاد عملی خود به این ماده را نشان داده است. افشای پروژهٔ مخرب، ماجراجویانه، ضد‌مردمی و ضدایرانی رژیم آخوندها، از همان سالهای اول و به‌طور مشخص از سال ۱۳۷۰ توسط مجاهدین و شورای ملی مقاومت بخشی از این تلاش است.

قابل یادآوری است که ۲سایت اصلی رژیم یعنی سایت نطنز و اراک که از سال‌ها پیش توسط رژیم مخفی شده بود، در تابستان سال ۸۱ توسط شورای ملی مقاومت ایران (اطلاعیه کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک) برملا گردید و از آن پس بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت‌های غیرقانونی این رژیم را زیرنظر گرفت.

کشیدن نیش اتمی رژیم، محصول افشاگریهای بی‌وقفه و تلاشهای پیگیر مقاومت ایران و در کانون آن سازمان مجاهدین خلق ایران بود که با کمک منابع اطلاعاتی خود در داخل میهن به این مسئولیت مهم ملی و میهنی اقدام کرد. به‌تعبیر گویای رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت، مریم رجوی، «افشاگری سایت‌های پنهان اتمی رژیم تنها «با تلاش و خطرپذیری اعضای این مقاومت بود و در حالی انجام گرفت که هیچ دولتی در جهان، حتی نتوانسته بود از آن مطلع شود». به یقین روزی در تاریخ ایران‌زمین از این اقدام شجاعانه و میهن‌دوستانه در شمار کارزارهای تاریخی چون ملی کردن صنعت نفت ایران به رهبری دکتر محمد مصدق یاد خواهد شد.

 

همزیستی مسالمت‌آمیز در منشور ملل متحد

«منشور سازمان ملل متحد» مهم‌ترین سند بین‌المللی است که بعد از «جنگ جهانی دوم» تدوین شد. اصول همکاری، همزیستی مسالمت‌آمیز بین ملتها و دولتها و راههای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلاف‌های بین‌المللی در آن پیش‌بینی شده است.

حال ببینیم رژیم حاکم بر ایران آیا به مفاد این منشور پایبند بوده و سیاستی مطابق همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و همجواری با کشورهای همسایه را در پیش گرفته یا خیر؟

 

تکیه بر صدور تروریسم و بنیادگرایی دینی

کسی که اندک شناختی از این رژیم داشته باشد، به‌خوبی می‌داند که موضوعاتی مانند «همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی و احترام به منشور ملل متحد» در قاموس حاکمیت تحمیل‌شده به مردم ایران وجود نداشته و ندارد. حکومتی که خمینی از ابتدا بنیاد نهاد، روی ۲پا سوار شد: «سرکوب در داخل و صدور تروریسم و دخالت در کشورهای منطقه».

نتیجه این سیاست بنیادگرایانه و ایران برباد‌ده را اکنون به‌وضوح می‌توانیم ببینیم. پیشبرد یک جنگ خانمان‌سوز در عراق، دخالت در سوریه و کشتار و ویرانگری در آنجا با دستاویز دجالانه «دفاع از حرم»، دخالت در یمن با مزدوران حوثی و گسیل موشک به آنجا و دامن‌زدن جنگ داخلی، دخالت در عراق و ایجاد درگیری و کشتار، خیانت به آرمان فلسطین و ایجاد دودستگی در آنجا و زمینه‌سازی یک جنگ ویرانگر در غزه، دخالت در لبنان با مزدوران خود با نام حزب‌الله و صد‌ها پروژهٔ تروریستی دیگر منویات این رژیم بنیادگرا را برای ایجاد یک خلافت دینی برملا کرده است. چیزی که خامنه‌ای و سایر سران رژیمش از آن به‌عنوان عمق استراتژیک رژیم یاد می‌کنند.

 

مقاومت ایران و مریم رجوی رو در روی بنیادگرایی

آنچه به مقاومت ایران برمی‌گردد، از همان آغاز رو در روی این سیاست خائنانه ایستاد. طرح صلح شورای ملی مقاومت با عراق پس از خروج عراق از خاک ایران و پذیرش قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر به‌عنوان مبنای مذاکرات صلح توسط این کشور، نخستین قدم در این راستا بود. مقاومت ایران به رهبری مریم رجوی در سال ۱۳۷۲ با انتشار کتاب «بنیادگرایی اسلامی تهدید نوین»، نسبت به تهدید بنیادگرایی هشدار داد و اعلام کرد و گفت هدف رژیم ملاها از ساخت بمب اتمی نیز صدور بنیادگرایی، تضمین بقای خودش است. متأسفانه این هشدار به‌دلیل سیاست مماشات جدی گرفته نشد و جهان عواقب تلخ و ویرانگر آن را تجربه کرد.

 

ایران آزاد فردا، مبشر صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز

ایران آزاد فردا با برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی، ایرانی خواهد بود عاری از سلاح اتمی و سرشار از روح همبستگی و همزیستی مسالمت‌آمیز با کشورهای همسایه و جهان. بی‌تردید کشور ما و نیز منطقه خاورمیانه با سرنگونی فاشیسم دینی، طعم صلح و برادری را خواهند چشید و بنیادگرایی دینی به قلمرو نیستی تبعید خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۱ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۲ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۳ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۴ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۵ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۶ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۷ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۸ 

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی؛ معرفی به اختصار- ماده۹ 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98b1c84c-403f-484d-9ee6-b4f4128254ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات