728 x 90

بریدن نان سفره مردم در حاکمیت آخوندی

گرانی نان
گرانی نان

غارت و چپاول مردم توسط نظام آخوندی اقتصاد کشور را ویران و معیشت مردم را نابود کرده است.

در حالی که این حاکمیت با چپاول و غارت ثروت عمومی و اقتصاد کشور مردم را گرفتار فقر کرده، هنوز و هر روز باز به بهانه‌یی دست در جیب آنها می‌کند.

یکی از این موارد، افزایش مستمر قیمت‌های کالاها به‌خصوص کالاهای مورد نیاز سفره‌های مردم است، تا جایی که قیمت کالاها در آبان۹۹ نسبت به سال گذشته دو تا چهار و نیم برابر گرانتر شده است.

به‌دنبال افزایش قیمت بسیاری از کالاها ظرف ماه‌های گذشته، قیمت نان نیز که قوت لایموت اکثریت مردم کشور است عملاً بالا رفته است.

در روزهای اخیر رسانه‌های حکومتی خبر از بررسی افزایش قیمت نان توسط دولت ضدمردمی می‌دهند.

روزنامه اعتماد ۸دی۹۹ در مطلبی با عنوان «افزایش قیمت نان در هیات دولت بررسی می‌شود»، ضمن اعتراف به این‌که نان غذای بسیاری از مردم و در ارتباط مستقیم با «امنیت غذایی» آنها است، در زمینه نوسان قیمتی و گران کردن آن توسط دولت نوشت «تهدید بزرگی برای بخش زیادی از دهک‌های خانوار است که گاهی دیده شده قدرت خرید همین کالا را هم ندارند. نمونه بارز آن نیز گزارشهایی است که از فروش «نان قسطی» در برخی شهرها و استانهای محروم منتشر شده است»

در زمینه گران کردن قیمت نان روزنامه کار و کارگر۸دی۹۹ نوشت «می‌خواهند فقرا را از نان خوردن هم محروم کنند».

این روزنامه وابسته به باند روحانی ضمن اشاره به چندرغاز یارانه ۴۵هزار تومانی که طی چند سال گذشته به مردم داده شده، ارزش این مبلغ را در شرایط کنونی معادل «۸عدد نان سنگک برای خوردن ماهانه» یک نفر می‌داند.

بر اساس گزارش این روزنامه و به‌نقل از رئیس حکومتی اتحادیه نانوایان سنتی پیشنهاد اتحادیه برای «افزایش قیمت نان در تهران ۷۰درصد» است.

افزایش عملی قیمت نان در مناطقی از کشور و تصمیم دولت روحانی برای گران کردن آن، در شرایطی است که به اعتراف رسانه‌ها و مهره‌های رژیم از جمله پاسدار محمد باقر قالیباف رئیس مجلس ارتجاع، بسیاری از مردم نان را نسیه و قسطی می‌خرند و فروشندگانی هم تابلو نان قسطی و نسیه نمی‌دهیم زده‌اند.

البته گرسنگی و محتاج بودن مردم به نان شب امر جدیدی نیست و از سالیان گذشته وجود داشته است.

در این رابطه معاون وزیر بهداشت رژیم در روز ۱شهریور۹۵ به خبرگزاری تسنیم گفت ۳۰درصد مردم گرسنه‌اند و نان خوردن ندارند.

 

بسیار روشن است که در صورت افزایش قیمت نان که ضروری‌ترین کالای سفره‌های مردمان محروم است، آنها در تنگنای بیشتری قرار می‌گیرند، زیرا هیچ جایگزین دیگری برای آن ندارند، چرا که رسانه‌های هر دو باند نظام مواد غذایی دیگر مانند برنج، مرغ، تخم مرغ، گوشت و لبنیات از سفره‌های آنها پرکشیده و نان غذای اصلی آنها است.

در شرایطی که قیمت نان عملاً افزایش یافته و قرار است دولت نیز افزایش قیمت آنرا بررسی کند، دولت آرد یارانه‌ای کافی به بسیاری از نانوایی‌ها نمی‌دهد، که این امر منجر به پایین آمدن کمیت و کیفیت نان شده طوری که بسیاری از مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

در شرایط کنونی که مردم ایران دچار گرسنگی، ناامنی غذایی و سوء‌تغذیه هستند، طبعاً گرانی نان نیز بیش پیش این بحران را در میان آنان دامن می‌زند.

در حال حاضر ایران تحت حاکمیت آخوندها در ردیف کشورهایی است که گرفتار ناامنی غذایی است.

در این زمینه یک رسانهٔ حکومتی نوشت: «ناامنی غذایی در ۸ استان و از جمله در استان سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه‌ و بویراحمد، خراسان‌جنوبی و خوزستان بیشتر است» (روزنامه اعتماد ـ ۲۵آذر ۹۹).

اما همین روزنامه در تاریخ ۷دی۹۹ به‌نقل از مرکز آمار نوشت مردم ۱۷استان در معرض مخاطرات تغذیه‌ای هستند.

کشیدن تسمه از گرده اکثریت مردم فقیر و محروم و خالی کردن سفره آنان از نان خالی در شرایطی است، که اخیراً امام جمعه‌ها و آخوندهای خامنه‌ای و اعضای مجلس آخوندی در منابر و تریبون‌هایشان فریبکارانه سنگ معیشت مردم را به سینه می‌زنند.

بسیار روشن است که آنها نگران شورش و قیام مردمی هستند که کارد به استخوان‌شان رسیده و با یک جرقه شعله‌ور می‌شوند. آن‌چنان‌که پس از تصمیم دولت روحانی برای گران کردن بنزین ارکان نظام ولایت فقیه را به لرزه درآوردند.

از بابت همین نگرانی است که روزنامه آرمان ۷دی۹۹ هشدار داد «باید از روزی ترسید که در مقابل آتشفشان خشم و غصه و اشک دیگر کاری از دست هیچ کسی برنیاید و آن زمان بیان راه‌کارها دیر شده باشد»

اما بی‌تردید راه زیادی تا آتشفشان خشم مردم باقی نمانده است چرا که جامعه به‌طور مدام در حال ابراز خشم و نفرت نسبت به حاکمیت است، و روزی آتش این نفرت بنیان آنرا می‌سوزاند و خاکستر خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72c507fc-9153-437c-aeb5-54202925e20d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات