728 x 90

بسته شدن راههای قاچاق نفتی رژیم، یکی پس از دیگری!

توقیف نفتکش رژیم
توقیف نفتکش رژیم

آخوند حسن روحانی روز سه‌شنبه دهم اردیبهشت ۹۸ادعا کرد که برای دور زدن تحریم‌های نفتی آمریکا شش راه وجود دارد که آمریکایی‌ها از آنها اصلاً خبر ندارند.

همچنین روحانی روز ۸خرداد ۹۸در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه‌های حکومتی ادعا کرد: «آثار تحریم بسیار ناچیز است»! و «می‌توانیم آثار تحریم را کاهش داده و مشکلات زندگی مردم را کم کنیم».

جواد ظریف وزیر خارجه‌ هم در سفر به نیویورک ادعا ‌کرد حاکمیت آخوندی در زمینه دور زدن تحریم‌ها مدرک «دکترا» دارد!

پیش از روحانی و ظریف علی لاریجانی رئیس مجلس ارتجاع برای لاپوشانی آثار بلافصل تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها مدعی شد: «اضطراب بلاوجه ایجاد نکنیم. یک حادثه سهمگینی نیست. تخلف کرده آمریکا، اما این‌که تاثیر خیلی شایان ذکری در کشور بگذاره به‌نظر من نمی‌گذاره» (تلویزیون حکومتی ۵مرداد ۹۶)

شبکه سه تلویزیون حکومتی هم در اقدامی مضحک در مورد قدرت حاکمیت آخوندی برای دور زدن تحریم‌ها ادعا کرد: «تحریم‌ها بی‌اثر است و ایران مسدود نیست مسیرش برای این‌که بتواند نفتش را بفروشد».

واضح است که سران رژیم با این ادعاها می‌خواهند به نیروهای روحیه باخته نظام روحیه بدهند که راه‌حل دور زدن تحریم‌ها باز است و جای نگرانی برای آنها وجود ندارد.!

این ادعاها در زمینه قدرت نظام آخوندی برای دور زدن تحریم‌ها و کم اهمیت نشان‌دادن آنها در شرایطی است که بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز ایران آخوندها در حال حاضر روزانه ۳۰۰هزار بشکه نفت صادرمی‌کند.

صدور این حجم از نفت از راههای قاچاق صورت می‌گیرد، اما قاچاق همین میزان هم بسیار مشکل شده است.

زیرا محموله‌های قاچاق نفت یکی پس از دیگری لو می‌رود و راههای دور زدن تحریم‌ های یکی پس از دیگری بسته می‌شود.

روز ۱۳تیر ۹۸مقامات جبل‌الطارق یک نفتکش بزرگ نفت رژیم به مقصد بندر بانیناس سوریه را که ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا است توقیف کرد.

جوزپ بورل، سرپرست وزارت‌خارجه اسپانیا گفت توقیف نفتکشی که از ایران حرکت کرده بود پس از ارائه درخواست آمریکا از بریتانیا، صورت گرفته است.

سخنگوی ترزا می ‌ نخست‌وزیر انگلستان از اقدام قاطع مقامات جبل الطارق در توقیف این نفتکش به مقصد سوریه استقبال کرد.

سخنگوی ترزا می ضمن تأکید براین که توقیف این نفتکش پیام روشنی می‌فرستد که نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است، گفت: «ما از اقدام قاطع در زمینه اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رژیم سوریه استقبال می‌کنیم و مقامات جبل الطارق را که در توقیف موفقیت‌آمیز عملیات صبح امروز دست داشتند تحسین می‌کنیم».

پیش از این سایت ماهواره‌ای مارین ترافیک، عکس‌هایی از ورود نفتکش سالینا به آب‌های چین و پهلو گرفتن آن در بندر جیجو در چین را منتشر کرد.

در این رابطه نیز خبرگزاری رویترز گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن محموله نفت رژیم توسط کشتی سالینا تحویل شرکت نفت پتروچاینا(وابسته به شرکت ملی نفت چین است) شده است.

وال استریت ژورنال روز ۲۹خرداد ۹۸از شکست مفتضحانه رژیم در قاچاق نفت و دور زدن تحریم‌ها با سندسازی و جعل مدارک خبر داد و گفت: «محموله مشکوک نفت خام با مدارک رسمی عراقی اما حاوی نفت ایران در تور تحریم‌ها گیر افتاد و کمپانی انی آن را برای پالایش نپذیرفت. این نفتکش راهی سیسیل ایتالیا برای پالایش بود که با مدارک عراقی بار زده شده بود اما نفت آن دارای مشخصات نفت ایران بود».

واقعیت این است که به‌رغم مواضع سران رژیم مبنی بر این‌که تحریم‌ها را دور می‌زنند و...صحنه واقعی غیر از این است و عملاً حلقه محاصره نفتی حول رژیم تنگتر شده و ممانعت از صادرات نفت توسط نظام آخوندی بسیار جدی است، آن‌چنان که هم‌اکنون دولت آخوند حسن روحانی به اتحادیه اروپا التماس می‌کند که مسأله صادرات و فروش نفت رژیم را در سازوکار مالی اروپا با رژیم (اینس‌تکس) وارد کند والا به‌قول مجید تخت روانچی سفیر رژیم در سازمان ملل اینس‌تکس مانند «ماشینی زیبا اما بدون بنزین» است.!

اکنون که یکی پس از دیگری راههای دور زدن تحریم نفتی بر روی نظام آخوندی بسته می‌شود، رژیم ولایت، درمانده از تأمین هزینه‌های سرکوب و دخالت‌هایش در کشورهای منطقه است؛ مسأله‌ای که با موجودیتش گره خورده است.

زمانی که نفتش صادر می‌شد کسانی که از پول نفت مردم ایران تأمین می‌شدند نیروهای سرکوب و مشخصاً سپاه پاسداران خامنه‌ای و نیروی تروریستی قدس و مزدورانش در کشورهای منطقه بودند. مردم ایران حتی در زمان فروش نفت به قیمت بشکه‌ای بالای صد دلار هم چیزی عایدشان نشد و فقیر تر شدند.

روزنامه رسالت وابسته به باند فاشیستی مؤتلفه وضعیت رژیم را وقتی تحریم نفتی به این صورت نبود چنین تصویر کرده است: «دوست و دشمن می‌دانند که دولت ما، با کار و درآمدش زندگی نمی‌کند، بلکه با فروش سرمایه‌اش زندگی می‌کند.

نفت خام، سرمایه ملت است. فروش نفت خام و واردات کالا، و متمرکز شدن هشتاد درصد اقتصاد کشور در دولت، و زمینگیر شدن بخش خصوصی و تعاونی، از نظر علم اقتصاد، حیات و زندگی نیست، بلکه مرگ تدریجی است. خبر دادن از این وضعیت بحرانی، فقط از سوی منتقدان دولت نیست... دوستان و همکاران دولت هم مدت ها است آژیر خطر را به صدا درآورده‌اند». (رسالت ۷مرداد ۹۶)

طبعا با وجود تحریم‌های کنونی و بسته شدن راه دور زدن تحریم نفتی، آنچه در انتظار نظام آخوندی است بسته شدن راه نفس رژیم و خفگی بیشتر است. این وضعیت در پیوند با شرایط اجتماعی(قیامها و خیزشهای اقشار مختلف مردم) نظام ولایت‌فقیه را وارد بحران سرنگونی کرده است بحرانی که مردم و مقاومت مردم ایران آن را تعیین‌تکلیف کرده و هدف مقدس سرنگونی را محقق خواهند کرد.

رژیم در چنین شرایطی دو راه در پیش روی دارد که نهایت هر دو راه به یکجا ختم می‌شود:

یا باید به خواست طرف مقابل گردن بگذارد و از پروژهای اتمی و موشکی و دخالت‌های منطقه‌ای کوتاه بیاید که نتیجه این زهر خوریها روشن است و به‌قول خامنه‌ای تنزل بی‌پایان است.

یا اصرار بر ادامه دادن به سیاست ایستادگی و مقابله کردن که در نتیجه خفگی و انزوای بیشتر و رویارویی با جامعه جهانی است که نهایت آن نیز سقوط است.

این مفهوم بن‌بست است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/863380f7-df7d-479e-aaeb-95128e309531"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات