728 x 90

بنیاد برکت بنیاد غارت و چپاول

درخواست  ۲۰میلیونی واکسن چینی
درخواست ۲۰میلیونی واکسن چینی

در جریان جنگ و جدال بر سرغارت اموال مردم، هر از چندگاهی در جنگ باندی مواردی از فساد و چپاول از هر دو باند حاکمیت افشا می‌شود.

یکی از موارد فساد سازمان‌یافته در زمینه واردات دارو است، در این زمینه سعید نمکی وزیر بهداشت دولت آخوند حسن روحانی به‌وجود مافیای فساد در آن اعتراف کرد.

سردمداران این مافیا در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت سالانه بخش عمده‌یی از بودجه این سازمان را به جیب می‌زنند.

یکی از موارد فسادی که رو شد مربوط به سازمان غذا و دارو و بنیاد برکت است که یکی از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی خمینی ملعون وابسته به بیت خامنه‌ای است.

این نهاد غارتگر پس از این‌که خامنه‌ای از ورود واکسنهای معتبر به کشور جلوگیری کرد، مدعی ساخت واکسن شد و در شرایطی که هنوز واکسنی ساخته نشده بود، ۱۲۰میلیون دوز واکسن را به وزارت بهداشت پیش فروش کرد و یک میلیارد دلار از محل اعتبارات دولتی گرفت (روزنامه شرق ۲۳شهریور).

 

این بنیاد چپاول وعده داد تا شهریورماه ۵۰میلیون دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحول می‌دهد، اما تنها میزان بسیار کمی از آنرا تحویل داد. دست آخر هم مشخص شد این واکسن تقلبی است و کسانی که این واکسن را تزریق کردند؛ دچار فلج صورت، قارچ سیاه شده و حتی بعضاً به‌رغم تزریق دو دوز از این واکسن بر اثر کرونا فوت کردند.

با وجود چنین سابقه فضاحت‌باری باز هم این بنیاد غارت تلاش دارد با وارد کردن واکسن غیرمعتبر سینوفارم چینی سود هنگفت دیگری به جیب بزند.

روزنامه جهان صنعت ۸ آبان۱۴۰۰ نامه وزارت بهداشت خطاب به شرکت سینوفارم را که تقاضا کرده این شرکت ۲۰میلیون دوز واکسن سینوفارم را به بنیاد برکت بفروشد فاش کرد.

در این نامه قید شده است بنیاد برکت به‌طور مستقل اقدام به واردات واکسن می‌کند و «این معامله در سبد معاملات دولتی قرار نمی‌گیرد و تمامی مسوولیت‌های آن از جمله مسوولیت‌های اجرایی و مالی واردات این ۲۰میلیون دوز واکسن سینوفارم برعهده بنیاد برکت است».

 

روزنامه شرق ۸ آبان ۱۴۰۰ نیز در مورد مجوز بنیاد برکت برای وارد کردن واکسن چینی نوشت: «نامه‌یی در دست هست که نشان می‌دهد وزارت بهداشت کشورمان خطاب به شرکت سینوفارم تقاضا کرده که ۲۰میلیون دوز واکسن سینوفارم به بنیاد برکت بفروشد. در واقع این نامه، بنیاد برکت را به‌عنوان واردکننده رسمی و غیردولتی واکسن تأیید می‌کند. البته در صحت تصویر این نامه تردیدی وجود ندارد. نه فقط شماره نامه، معتبر و قابل استعلام است بلکه نقش مهر برجسته که در کنار مهر جوهری، حک شده صحت و اصالت نامه را تأیید می‌کند.

اخبار غیررسمی حاکی از آن است که در گذشته بنیاد برکت مبادرت به واردات ماده اولیه تولید ‎واکسن از چین کرده است» ‎

مقاله‌نویس روزنامه حکومتی جهان صنعت هم این پرسش را مطرح کرده است «چگونه بنیاد برکت از مجموعه‌یی تولیدکننده به مجموعه‌یی واردکننده تبدیل شده و هدف از واردات واکسن توسط این بنیاد چیست؟».

جواب بسیار روشن است که نهادهای غارتگر وابسته به بیت خامنه‌ای از جمله بنیاد برکت در چپاول و غارت اموال مردم ایران حدومرزی نمی‌شناسند.

بنابراین بنیاد برکت پس از این‌که در جریان ساخت به‌اصطلاح واکسن برکت، مبلغ بیش از یک میلیارد دلار از اموال مردم را به جیب زد، اکنون نیز به سود واردات واکسن سینوفارم چشم دوخته تا جیب مقام عظمای مقام ولایت را پرکند. ضمنا می‌خواهد دوجایه خوری کرده و فضاحت شکست پروژه واکسن‌سازی کذایی‌اش را نیز جبران کند و واکسن سینوفارم را به‌عنوان واکسن برکت غالب کند.

 

پس از رو شدن افتضاح این نهاد وابسته به بیت «مقام عظما» وزارت بهداشت مأمور شد طی یک اطلاعیه موضوع واردات واکسن توسط این بنیاد چپاول را تکذیب کند: «مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در خصوص انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌های کشور مبنی بر واردات واکسن چینی توسط بنیاد برکت اعلام کرد که تنها مجموعه وارد کننده واکسن از چین به کشور، هلال احمر بوده است» (سایت فرارو ۹ آبان۱۴۰۰).

 

اما روزنامه جهان صنعت ۱۰آبان۱۴۰۰ در پاسخ به این تکذیبه نوشت: «در پی چاپ گزارشی در خصوص معرفی بنیاد برکت به سینوفارم چین برای واردات واکسن کووید۱۹ در روزنامه «جهان‌صنعت» مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پاسخی به این گزارش داده که در ادامه آورده می‌شود.

روزنامه «جهان‌صنعت» تصویر نامه‌یی که در گزارش مورد اشاره قرار گرفته را منتشر می‌کند تا مبنای ادعای گزارش اظهار شود. نکته جالب و البته قابل توجه در پاسخ وزارت بهداشت آن است که این پاسخ نه وجود نامه را انکار یا تکذیب می‌کند و نه واردات واکسن توسط بنیاد برکت را رد می‌نماید.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در متن پاسخ خود برای معرفی هلال‌احمر به‌عنوان تنها واردکننده واکسن از چین به کشورمان، از فعل ماضی نقلی «بوده است» استفاده کرده یعنی در گذشته و تاکنون هلال‌احمر واکسن سینوفارم وارد کرده است. این فعل مبین آن نیست که در آینده هم واردات واکسن سینوفارم منحصر به هلال‌احمر باقی خواهد ماند».

 

این مورد، تنها گوشه‌یی از فساد نهادینه شده در حاکمیت آخوندی به‌ویژه در میان نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای است.

نهادهای غارتگری که از ابتدای تأسیس تمام تلاششان این بوده که اموال مردم ایران را غارت کرده و به کیسه بیت خامنه‌ای و سایر سردمداران باند او سرازیر کنند.

البته پیش از این خامنه‌ای دجالگرانه و ریاکارانه با این گفته «فساد مانند اژدهای هفت سراست» جانماز مخالفت با آنرا آب کشید، گفته‌ای که ترفندی برای لاپوشانی فساد موریانه‌ای در نظام و در نهادهای وابسته به خودش بیش نبود

اما وقتی که بسیاری از رسانه‌ها و مهره‌های حکومتی به سیستمی بودن و موریانه‌ای بودن فساد در حاکمیت اذعان کردند، او از پز قبلی خود عقب‌نشینی کرد و گفت فساد موردی است، تا فساد نهادهای وابسته به خود و فساد نهادینه شده در حاکمیت را لاپوشانی کند.

در صورتی که واقعیت این است تمامیت نظام و با تمامی باندها، وزارت‌خانه‌ها و نهادهایش در غارت و چپاول مردم به‌مانند یک مافیا دست دارند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3d5f862-bae8-402c-8daf-94606ca7ad8b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات