728 x 90

بن‌بست و شکستن تابوی ولایت فقیه در مجلس

هنوز کابوس ابر جنبش پساکرونا محقق نشده، هیبت ولی‌فقیه در پستو و اندرونی نظام هم فروریخت.

مجلس آخوندی، علی مطهری ۱۴اردیبهشت ۹۹: «نظارت استصوابی فعلی را هم بنده به‌هیچ‌وجه قبول ندارم نظارت استصوابی یعنی آنچه که ما ثواب و درست می‌دانیم بر اساس اسناد و مدارک ولی آنچه که امروز اجرا می‌شود یک نظارت دلبخواهی و یک نظارت گزاف و گتره‌ای است».

بعد کاشف به‌عمل آمد که نه‌خیر! مستقیم رفتند سراغ ولایت فقیه و کلاه مطلقه را از سر ولایت برداشتند.

مجلس آخوندی، ادیانی ۱۴اردیبهشت ۹۹: «با چه منطقی کلمه ولایت مطلقه را حذف کردید؟؟ چه مان شد که ولایت مطلقه در مجلس جمهوری اسلامی مطلق آن حذف می‌شود با این‌که این واژه یادگار امام است»؟

راستی علت چیست؟ چرا گرگ ولایت یک‌دفعه گربه شد؟ به کجا رسیدند؟

البته طلسم دیو ولایت یک‌دفعه نشکست، ۴۰سال با آن جنگیدند، خون پایش دادند. اول در خیابان‌ها فروریخت، بعد در منطقه، حالا هم در پستوی مجلس.

اما علت! یکی از ریزشی‌های نظام در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «من معتقدم جامعه ما، الآن به بن‌بست رسیده است. اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و حکومت، یعنی کنشگران رسمی جامعه، همگی بن‌بست موجود را احساس می‌کنند». (عباس عبدی ۱۳اردیبهشت ۹۹)

یک هموطن از کرج: مردم برای کار ریختن توی خیابان هیچ کنترلی هم نیست و همهٔ نقض قرنطینه عاملش نظامه؛ عاملش خامنه‌ای جنایت‌کاره... خامنه‌ای ننگت باد مرگ بر اصل ولایت فقیه»!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e56b81b5-9958-4dbe-93ce-8a4f3ec1ae15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات