728 x 90

بینوا‌سازی مردم؛ پروژه چهل ساله رژیم آخوندی

فقر در ایران...
فقر در ایران...

مبارزات فداکارانه و بی‌چشمداشت هزاران جوان آگاه، روشنفکر انقلابی و عدالتخواه ایران در انقلاب ضدسلطنتی۵۷، به ثمر نشست، اما خمینی و آخوندهای دین‌فروش و شعبان بی‌مخ‌های بی‌ریشه، نهال آزادی و امید به فردای بهتر را از خاک میهن درآوردند. این ریشه‌کنی از یک‌سو به بهای جان هزاران دختر جوان و زنان آزاده‌ای صورت گرفت که در زندانها و شکنجه‌گاهها و جوخه‌های اعدام فریاد آزادی سر می‌دادند و از سوی دیگر به بینوا‌سازی و فقیر و مستضعف کردن میلیون‌ها تن از هموطنانمان منجر گردید... تا امروز هر دوسوی این حماسه-تراژدی در صحنه نمایشی به اندازه وسعت ایران ادامه دارد... غصب حق حاکمیت ملت ایران پس از سلطه نظام ولایت مطلقه فقیه چنان پیامدهای ویرانگری داشت که تا امروز نیز موجب تعجب و بهت مردم دنیاست. آخر چطور می‌شود در سرزمینی که چند برابر تعداد ساکنانش از نعمتها و ثروتهای طبیعی و زیر زمینی برخوردار است، میلیون‌ها تن از مردمش در فقر و فاقه به سر برند و فردایشان بدتر از امروزشان گردد؟!

 

حالا به وضعیت امروز فقر و فاقه مردم ستمدیده ایران در زیرستم خامنه‌ای جنگ‌افروز نگاهی‌ بیاندازیم تا به طینت بینواسازی این باند اشغالگر میهن بیشتر پی ببریم. اقدامات دولت آخوند رئیسی در این پروژه با تبلیغات رسوایش چنان شتاب گرفته است که دست رقبای سابق را از پشت بسته است: «دولت سیزدهم با شعارهای بزرگ به روی کار آمد، اما عملکرد دو سال و اندی دولت نشان می‌دهد که در عمل بحرانهای اقتصادی قوی‌تر از گذشته شده و مشکلات بزرگ‌تر از قبل خودنمایی می‌کنند» (خبرآنلاین ۲۳فروردین۱۴۰۳).

 

بودجه ستاد امر به معروف کاظم صدیقی معادل دستمزد ماهانه ۲۴هزار کارگر

پس از برملا شدن فسادهای گسترده آخوند صدیقی و زمین‌خواریش، مقایسه امکانات مالی بیت‌المالی که در اختیارش هست با معیشت کارگران محروم ایران گوشه‌یی از غارتگری مافیای حامی خامنه‌ای را نشان داد: «در قانون بودجه ۱۴۰۲، مبلغ ۱۲۷میلیارد تومان از منابع عمومی برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته شده؛ در حالی که حداقل دستمزد پایه کارگران در سال گذشته ۵میلیون و ۳۰۸هزار تومان در ماه تعیین شده بود. به عبارتی بودجه تنها سال گذشته ستاد امر به معروف معادل حداقل دستمزد پایه ماهانه ۲۴هزار کارگر است. در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۶۰میلیارد تومان از منابع عمومی بودجه کشور در اختیار ستاد احیای امر به معروف قرار گرفته است. به قیمت روز از ۸۰۰میلیارد تومان فراتر است» (پایگاه داده‌های باز ایران ۲۰فروردین۱۴۰۳).

جالب این‌که بودجه ستاد امر به معروف چند برابر اعتبارات بسیاری از نهادهای آموزشی و پژوهشی است. به‌عنوان نمونه بودجه این ستاد حدود چهار برابر بودجه مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی است که متولی برنامه‌ریزی و توسعه آموزش عالی در سراسر کشور است.

 

زندان‌سازیهای جدید

یکی از پیامدهای فقیرسازی مردم ایران، رشد وحشتناک آسیب‌های اجتماعی است که خامنه‌ای و سرکوبگران محروم‌ترین اقشار جامعه، این بینوایان را در زندانها و چوبه‌های اعدام، به خاک سیاه می‌نشانند. به همین منظور هم بخشی از امکانات جامعه را در عوض گسترش آموزش و اشتغال و بهداشت به زندان سازی و اماکن زجر و آزار تهیدستان اختصاص می‌دهند. در حال حاضر سازمان زندانها در ایران، مشغول ساخت ۷۰زندان و ندامتگاه جدید در سراسر کشور است که باید تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسند. «در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دست‌کم ۱۲ردیف با عنوان «احداث ندامتگاه» وجود دارد که امسال بیش از ۱۱۲۸میلیارد تومان اعتبار برای آنها در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، دو ردیف کلی با عنوان «احداث ۵۹ ندامتگاه» و «احداث ۱۰۰بازداشتگاه موقت» در بودجه پیش‌بینی شده که هیچ اطلاعات دقیقی درباره جزئیات آنها در دسترس نیست» (پایگاه داده‌های باز ایران ۲۵ اسفند۱۴۰۳).

 

پایان فاشیسم دینی، آغاز بهار آزادی و عدالت

رژیم آخوندی هم‌چون سلف دیکتاتورش، ماندنی نیست. گرچه به بهای ریختن خون بهترین فرزندان میهن و رنج سالیان مقاومت سازمان‌یافته و فداکاری کانون‌های شورشی، سرمار کوبیده می‌شود اما تردیدی نیست که بهار خوشبختی و سرفرازی خلق ستم دیده نیز آمدنی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c5d2f611-8a9e-4ae8-a828-adf799cb7f3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات