728 x 90

بی‌اعتمادی به واکسن داخلی، بی‌اعتمای به رژیم

واکسن فخرای رژیم
واکسن فخرای رژیم

در حالی که مردم به واکسن قدیمی خامنه‌ای به اسم واکسن برکت اعتمادی ندارند واکسن جدید به نام فخرا وارد شده است.

در این رابطه بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت دولت رئیسی جلاد گفت: «من امروز اطمینان می‌دهم واکسن فخرا یکی از واکسنهای خوب و با کیفیت بسیار بالا است» (تلویزیون شبکه خبر ۲۲ شهریور۱۴۰۰).

رژیم از واردات واکسن معتبر سرباز زده و مردم را مخیر به زدن واکسنهای غیرمعتبر ساخت داخل کرده است.

مردم نیز از آنجایی که اعتمادی به این واکسن‌ها ندارند و خودشان شاهد بوده‌اند بیمارانی که توسط دو دوز از این واکسن‌ها به اصلاح واکسینه شده فوت کرده‌اند، رغبتی به واکسیناسیون با واکسنهای کوو برکت و نورا که ساخت نهادهای حکومتی است ندارند و از عواقب مرگبار آن در هراس هستند.

در مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون عناصر ذیربط فقط به آنها واکسن کوو برکت ارایه می‌کنند و می‌گویند هیچ واکسن دیگری نداریم و مردم نیز از واکسینه شدن صرف‌نظر می‌کنند و برمی‌گردند.

مجری تلویزیون آخوندی از سلطانی مدیر مرکز واکسیناسیون نمایشگاه بین‌المللی قم سؤال کرد استقبال مردم از مراکز واکسیناسیون به چه صورت است؟

او در جواب گفت: «این روزها متأسفانه شاهد این هستیم که استقبال خوبی را از سوی مردم عزیز استان نمی‌بینیم و مراکزمان اغلب خالی است» (تلویزیون موسوم به شبکه نور۲۴شهریور ۱۴۰۰).

در همین رابطه روزنامه ستاره صبح ۱۴شهریور ۱۴۰۰ نوشت: «واکسنهای ایرانی نیز که چند شرکت هستند و سرمایه و وقت و هزینه بسیاری برای تولید واکسن انجام داده‌اند مدعی هستند که وزارت بهداشت یا ارگانهای دیگر واکسنهای آنها را خریداری نمی‌کنند و واکسن‌ها در انبارها دپو شده است. البته واکسنهای داخلی به‌دلیل این‌که سازمان بهداشت جهانی تاکنون آنها را تأیید نکرده‌اند مردم ترجیح می‌دهند از واکسنهای خارجی سینوفارم، اسپوتنیک و استرازنکا استفاده کنند»

راستی چرا مردم به این رژیم و واکسنهای ساخت آن حتی در زمینه درمان کرونا که جان عزیزانشان هم مطرح است اعتمادی ندارند؟، جواب را در بی‌اعتمادی وشکاف بین مردم و حاکمیت جستجو کرد.

خبرنگار سایت خبر فوری رژیم از محمدرضا محبوب‌فر یکی از کارشناسان سلامت در رژیم سؤال کرد افرادی حاضر به دریافت واکسن نمی‌شدند می‌خواهیم ببنیم چه کاری باید انجام بدهیم؟

محبوب‌فر در جواب او گفت: «به‌دلیل این‌که تعداد کافی از گونه‌های مختلف واکسن‌ها در کشور وجود ندارد مردم ترغیبی برای دریافت واکسن ندارند‌.

گسستگی که بین مردم و نهادهای حاکمیتی وجود دارد مردم را از تزریق واکسن منصرف می‌کند» (خبر فوری ۲۷شهریور ۱۴۰۰).

گسستی که مهره‌های حکومتی تلاش مذبوحانه می‌کنند با پیش کشیدن عوامل دیگر آن را دور بزنند.

چنان‌چه آخوند علیرضا پناهیان روضه‌خوان دربار خامنه‌ای مشکل واکسن و واکسیناسیون را به گردن نهادهای بین‌المللی انداخت و گفت: «برخی از دستورات who در کشور ما اجرا شده اثر بدش را نشان داده پیامدها و کشتارهایی که در ایران انجام گرفته در اثر پروتکل‌های غلط بود» (تلویزیون افق ۲۴شهریور ۱۴۰۰).

ستاد مقابله با کرونا در قزوین نیز بی‌اعتمادی مردم به واکسنهای ساخت نظام آخوندی را در اثر «شایعه‌پراکنی و فضاسازی مسموم رسانه‌های معاند» دانست (خبرگزاری ایرنا ۲۶شهریور ۱۴۰۰).

بی اعتمادی در میان مردم نسبت به واکسنهای غیرمعتبر ساخت حاکمیت به حدی است که این روزها مهره‌ها و رسانه‌های آن هم نسبت به این امر اعتراف می‌کنند و ملتمسانه از مردم درخواست می‌کنند این واکسن‌ها را قبول کنند و توسط آنها واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مردم را به واکسن هراسی متهم کرد و مدعی شد: «در حالی که اثرات مثبت واکسن کرونا بر روی کادر درمان اثبات شده برخی افراد اقدام به واکسن هراسی می‌کنند و این امر ممکن است در مقابله با کرونا ما را با چالش روبه‌رو کند» (خبرگزاری تسنیم ۱۰ شهریور۱۴۰۰).

فرماندار گچساران هم توصیه کرد «مردم به شایعاتی که در مورد واکسن کرونا و عوارض آن مطرح می‌شود توجه نکنند» (خبرگزاری ایرنا ۸شهریور ۱۴۰۰).

واکسن داخلی که مردم آن را قبول ندارند حتی در میان متخصصان خود رژیم نیز اعتبار چندانی ندارد.

در این رابطه خبرگزاری وابسته به نیروی تروریستی قدس (تسنیم) ۳شهریور ۱۴۰۰ نوشت: «البته ایجاد موج بی‌اعتمادی نسبت به واکسن کرونای روسی و سازمان غذا و داروی کشور تنها به سازمان نظام پزشکی ختم نمی‌شد بلکه برخی از اعضای کمیته علمی ستاد کرونا مانند مینو محرز، شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و رئیس روابط عمومی سازمان نظام پزشکی و برخی از فعالان سیاسی نیز نسبت به این واکسن موضع گرفتند.

یکی از این افراد، محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی بود؛ او در اکانت توئیتری خود نوشت: واکسن کرونا آینه‌ای دیگر از سیاست و زندگی ماست؛ در حالی که آمار رسمی روزانه قربانیان بین دورقمی و سه رقمی است؛ واکسن آزموده شده فایزر را رد می‌کنیم چون آمریکایی است! بعد خبر می‌دهیم که عن قریب واکسن ایرانی می‌سازیم و بعد پناه می‌بریم به واکسن آزموده نشده روسی!».

بی اعتمادی مردم نسبت به واکسنهای قلابی رژیم ضمنا بیانگر این واقعیت نیز می‌باشد که سیاست در بردن خامنه‌ای شکست‌خورده و مردم شخص او را عامل این جنایت می‌دانند.

جنایتی که از روز اول و به‌منظور زمینگیر کردن مردم عامدانه از طرف خامنه‌ای و دیگر سردمداران نظام انجام گرفت تا به گمان باطل خود، مردم را از خیزش و قیام باز بدارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b4ce57c-d260-450d-a3cd-21daeb42efc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات