728 x 90

تحریم صنایع پتروشیمی، نشانه‌گیری هزینه سرکوب و تروریسم

صنایع پتروشمی خلیج فارس
صنایع پتروشمی خلیج فارس

گوی شتابان تحریم 

گوی شتاب گرفتهٔ تحریم نظام آخوندی، هر دم سرعت بیشتری می‌گیرد. این گوی در کار گسترش پهنهٔ موضوعی خود است و اکنون به یکی از کاراترین مراکز درآمد حاکمیت ولایت فقیه با صدارت سپاه پاسداران اصابت کرده است: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس وابسته به قرارگاه سپاه پاسداران(خاتم‌الانبیاء).

طی کمتر از یک هفته و با فاصلهٔ دو روز، تمدید تحریم حقوق‌بشری توسط اتحادیه اروپا و حمایت ۸کشور دیگر اروپایی از آن، تحریم گروه پتروشیمی رژیم توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا، دو رویداد مهم در رقم زدن شرایط جدید علیه تمامیت نظام آخوندی هستند.

 

نشانه‌گیری کانون تأمین مالی حکومت 

تحریم شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، نشانه گرفتن یکی از پردرآمدترین و سودآورترین کانون تأمین مالی حکومت آخوندها می‌باشد. شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و گروه شرکت‌های پتروشیمی و شعباتش ۴۰درصد ظرفیت تولید کل پتروشیمی رژیم را در دست دارند و مسئول ۵۰درصد کل صادرات محصولات پتروشیمی ایران هستند.

شوک و هیبت این رویداد جدید را بهتر از هر کسی، خامنه‌ای و سپاه پاسداران و دولت روحانی حس خواهند کرد. ضربه به یکی از نگهدارنده‌گان تعادل مالی و بانکی رژیم در معاملات بزرگ جهانی خورده است. بروز آثار این تحریم به‌دنبال جریان یافتن تحریم نفتی رژیم، بزرگ‌ترین تحول علیه معاملات کلان‌ اقتصادی سپاه پاسداران خواهد بود.

 

درآمد نجومیِ نورچشمی‌های ولی‌فقیه 

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس وابسته به قرارگاه خاتم الانبیاء از نورچشمی‌های خامنه‌ای و در جرگهٔ چرخانندگان نظام آخوندی و تأمین‌کنندهٔ هزینه‌های کلان برای حفظ نظام است. مدیریت و گردش کار و درآمد نجومی آن نیز تماماً برعهده و در اختیار نور چشمی‌ترین ارگان ولی‌فقیه می‌باشد. بنابراین تحریم شرکت را باید دنباله لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط آمریکا تلقی نمود. از این رو تحریم این شرکت، به‌مثابه بروز عامل جدید در تعادل‌قوای سیاسی علیه کلیت حاکمیت ولایت فقیه می‌باشد.

 

 

گستردگیِ دامنهٔ تحریم 

اطلاعات لازم پیرامون دامنهٔ این تحریم و در برگیرندگانش این است که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام نمود علاوه بر شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، شبکه وسیع ۳۹شرکت، شعبات و نمایندگی‌های فروش مستقر در خارج کشور را لیست‌گذاری می‌کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا استیون منوچین می‌گوید: «ما با هدف قرار دادن این شبکه، قصد داریم عناصر کلیدی بخش پتروشیمی رژیم ایران را که از سپاه پاسداران حمایت مالی می‌کنند، از منابع مالی محروم کنیم. این اقدام هشداری است که ما به هدف قرار دادن گروهها و شرکتها در بخش پتروشیمی و بخش‌های دیگر که از سپاه پاسداران پشتیبانی مالی می‌کنند، ادامه خواهیم داد».

 

درآمد پتروشیمی در بیت خامنه‌ای 

اطلاعات بیشتر پیرامون شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را از بیانیه شهریور ۱۳۹۷شورای ملی مقاومت به‌ مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تأسیس آن می‌خوانیم: «بخشی از درآمد فروش محصولات به مدد یک رشته فریبکاری و پنهای‌سازی نظیر مناقصه‌های ساختگی در نهایت سر از بیت خامنه‌ای در می‌آورد. در حقیقت جزیی از منظومه سپاه پاسداران و جزیی از قرارگاه خاتم الانبیاء است. مؤسسه‌های شرکت‌های تابع آن هر کدام یک شرکت بسیار بزرگ هستند؛ مثل شرکت پتروشیمی کیمیا، شرکت بندر خمینی، شرکت بو علی سینا، شرکت فجر و شرکت کود شیمیایی هرمز».

با این توصیفات و اطلاعات پیرامون شبکه‌های مالی نظام آخوندی، به‌خوبی پیداست که این رژیم بر گسترهٔ درآمدی که باید هزینهٔ بهبود شرایط زیست و ارتقای استاندراد زندگی مردم ایران بشود، سیطرهٔ همه‌جانبه زده است. روی دیگر این سکه این است که فقر و فاقه و بیکاری و گرانی و تباه شدن جلوه‌های زندگی در ایران ریشه در اختصاصی شدن درآمدهای منابع مالی ایران در خدمت بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران می‌باشد. از سوی دیگر این منابع بزرگ درآمدهای نجومی برای حفظ نظام، صرف سرکوب مردم ایران، صدور تروریسم و جنگ‌افروزی و کشتار مردم منطقه می‌شود.

 

درآمدهای نجومی که یک دلار هم به مردم نمی‌رسد! 

بر اساس بیانیهٔ شورای ملی مقاومت در شهریور ۱۳۹۷، تحریم فرآورده‌های صنایع پتروشیمی رژیم یکی از خواسته‌های دیرینهٔ مقاومت ایران بوده که بر آن تأکید داشته است. در این بیانیه می‌خوانیم: «در کنفرانس‌هایی که نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا داشته، بارها بر ضرورت این تحریم تأکید شده است. بعد از صنعت نفت، پتروشیمی، گاز و صنایع فلزی، این شرکتها بزرگ‌ترین منابع درآمد رژیم هستند. درآمدی که حتی ۱دلارش هم صرف مردم ایران نمی‌شود».

حقیقت این است که در یک فرایند پیچیده که در سال گذشته اتفاق افتاد، دولت بخش زیادی از این صنایع پتروشیمی را به‌طور رسمی به سپاه پاسدارن فروخت. در حقیقت دهها میلیارد دلار سرمایه را به سپاه پاسداران دادند که خرج سرکوب و صدور تروریسم شود.

 

منافع مردم ایران و باز هم بور شدن اصحاب مماشات؟ 

نکته مهم دیگر در این زمینه، تلاش گسترده‌ای بود که از طریق کشورهای واسط و طرف‌هایی که دنبال میانجی‌گری هستند، صورت می‌گرفت تا شرکت صنایع پتروشیمی نظام آخوندها وارد تحریم‌ها نشود. یادآوری می‌شود بازماندگان اصحاب مماشات با ملایان در آمریکا تلاش می‌کردند از این تحریم بزرگ جلوگیری کنند. این رویداد مهم نشان داد که هر جا منافع ملی و تاریخی مردم ایران مطرح می‌شود، اصحاب مماشات بی‌درنگ پشت به منافع ملی ایران و ایرانی و رو به بیت خامنه‌ای زانو می‌زنند.

 

خواست دیرینه مقاومت مردم ایران

محمد محدثین مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت روز ۱۷خرداد طی گفتگویی با سیمای آزدی در این رابطه گفت:‌ «تحریم پتروشیمی رژیم آخوندی یکی از خواستهای طولانی‌مدت مقاومت ایران بوده است. درآمد صنعت پتروشیمی و ارز حاصله از آن در اساس به جیب سپاه پاسداران جهل و جنایت و بیت خامنه‌ای منتقل می‌شود».

واقعیت این است که سالهاست که به‌دلیل سیاست مماشات در این امر تأخیر شده است. بی‌تردید تحریم صنایع پتروشیمی تیز متوجه سپاه سرکوب و تروریستی نظام آخوندی است و حاصل آن مستقیماً به سود منافع ملی و سیاسی مردم ایران خواهد بود. نظام آخوندی مسبب اصلیِ جنایت‌های سیاسی و نظامی در منطقه و جهان بوده و بیش از دو دهه زیر چتر مماشات و استمالت آمریکا و اروپا ترک‌تازی و میدان داری کرده است. اکنون تحریم‌های پیاپی این رژیم، حاصل جنایتها و نقض قوانین بین‌المللی توسط آن می‌باشد.

واقعیت این است که معادن و شرکتها و منابع درآمدزایی خاک ایران، سرمایه‌های ملت ایران هستند که توسط نظام تمامیت‌خواه و چپاولگر آخوندی غصب و اشغال شده‌اند. سرمایه‌هایی که در ایران آزاد فردا باید صرف رشد و شکوفایی مردم و میهن بزرگ ایران بشود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c8c06ee9-98b4-4acf-8227-2a2fea65cda0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات