728 x 90

ترکیدن بادکنک انتصابی

خامنه‌ای و رئیسی
خامنه‌ای و رئیسی

تا به‌حال با جنسی برخورد کرده‌اید که قبل از سر رسید تاریخ مصرف آن، از دور خارج شده باشد؟ انسان آن موقع حس باختن و از دست دادن و قفل‌شدگی پیدا می‌کند. این درست همان حسی است که این روزها در درون نظام در مورد رئیسی و دولتش وجود دارد. خامنه‌ای دولت جوان حزب‌اللهی! را با دود و دم از صندوق نمایش انتخابات بیرون کشید تا تضمینی برای بقای حاکمیتش باشد. اما...

 

گفتگوی تلویزیونی آخوند رئیسی در ۲۶مهر صحنه آخرین چشمه از شکست آخوند رئیسی در مأموریت محولهٔ خامنه‌ای به او برای ایجاد امید و نشان دادن توانایی نظام در حل بحرانهای اقتصادی اجتماعی است. آخوند رئیسی که از روبه‌رو شدن با خبرنگاران رسانه‌های حکومتی هم فرار کرده و به یک شوی تلویزیون حکومتی با سؤالات سفارشی و مجری فرمایشی روی آورده بود، باز هم حرفی برای زدن نداشت. و در تمام طول بحث چیزی که در چنته نداشت، حرف و طرح مشخص برای پاسخگویی به بحرانهای اقتصادی – اجتماعی و زمانبندی برای آنها بود و ناچار به گفتن جملاتی از این قبیل شد.

«برای چند کیلومتر لوله‌گذاری سالهاست مونده، درختها دارن خشک میشن. کشاورزا به من نشون دادن این کاری است که سریع باید انجام بگیره...

معلوم میشه که ۱۵درصد کار باقی مونده که باید هزینه‌هایی اونجا انجام بشه، این خب این کار باید به پایان برسه...

باید یک کار مجدد انجام بشه. ...».

 

قابل توجه آن‌که آخوند جلاد رئیسی برای تضمین اجرای باید درمانی‌هایش هم توپ را در زمین مردم انداخت و گفت: «از مردم عزیز هم می‌خواهیم که این مواردی که مطرح میشه اعلام میشه اون ها هم نظارت کنند پیگیری کنند».

آخوند رئیسی با بیان این‌که «من اصلاً گفته‌ام پروژه‌ها زمانبندی داشته باشه در کشور» اولاً فهم نازل خود نسبت به کارهای اجرایی خرد یا کلان را که موکول به سرمایه و نیروی انسانی و لاجرم زمانبندی است را به نمایش گذاشت و ثانیا پیش از هر چیز چنتهٔ خالی نظام برای حل بحرانهای اقتصادی اجتماعی را ناخواسته تأیید کرد.

این فضاحت تا جایی عیان و عریان بود که حتی مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای هم از آن فاصله گرفته‌اند.

از جمله کوشکی مهرهٔ اطلاعاتی باند خامنه‌ای روز۲۸مهر، سر از روزنامه باند مغلوب به نام جهان صنعت درآورد و ضمن اذعان به ناتوانی رئیسی در مواجهه با مسائل گفت: «رئیسی دید همه‌جانبه پیدا نکرده او آموزش و پرورش، علوم، ارشاد و ورزش را رها کرده».

بعد هم تأکید کرد: رئیسی «هنوز به مرحله‌ای نرسیده که تصمیم‌گیرنده جدی باشد. مشکل بعدی هم آن است که نیروشناس نیست. الآن دولت به‌صورت جدی با مشکل بلاتکلیفی دستگاهها مواجه است... وضعیت رو هوا است. این نشان می‌دهد که دولت و رئیسی متوجه نیستند که رها بودن اینها چه زیانهایی به کشور می‌زند و چه مشکلاتی درست می‌کند».

 

هم زمان با انتشار اظهارات کوشکی، روزنامه فرهیختگان که در دست ولایتی مشاور خامنه‌ای است، روز ۲۸مهر در مورد بی‌برنامگی دولت رئیسی به‌خصوص در امور مربوط به محیط‌زیست نوشت که سیاست‌های دولت رئیسی هم ادامه همان اقدامات سودجویانه دولت روحانی: «کنشگران محیط‌زیست و فعالان حوزه توسعه پایدار بدانند که رویکرد دولت سیزدهم هم به مسائل آبی کشور همانند دولتهای قبلی خواهد بود. در هم‌چنان بر همان پاشنه خواهد چرخید و روزهای سختی پیش‌روی محیط‌زیست کشور خواهد بود».

البته باید گفت ورای جنگ‌ و جدالهای درون رژیم و شکست خامنه‌ای در سیاست یک دست کردن حاکمیتش با آوردن رئیسی جلاد، قبل از هر چیز این مردم ایران بودند که گول این بازیها را نخوردند و با تحریم نمایش انتخابات و دست رد زدن به سینه کاندیدای محبوب خامنه‌ای بادکنک رئیسی جلاد را ترکاندند و در ادامه با تظاهرات خشمگینانه خود از جمله در یاسوج و بوشهر و در تظاهرات سراسری معلمان، در بیش از ۴۶شهر و در اعتصاب‌های گسترده کارگران در سراسر کشور و... این رویارویی با حاکمیت را مهر کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d073b263-a97a-4e74-b776-36f9016cd72c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات