728 x 90

تکانه‌های سرنگونی از همه سو - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

تکانه‌های سرنگونی از همه سو

در روزنامه‌های حکومتی روز دوشنبه هفتم مهر، در کنار مطالب مربوط به انزوای جهانی و منطقه‌یی نظام، وزش طوفانهای سرنگونی از همه سو در روزنامه‌ها دیده می‌شود.

آفتاب یزد به‌نقل از یک جامعه‌شناس حکومتی که مشاور ارگانهای سرکوبگر بوده نوشته است: «دولت تمامی پل‌های پشت سر خودش را با ناکارآمدی و وعده‌های خلاف واقع خراب کرده است. هیچ اعتمادی به گفته‌ها و شنیده‌ها و قول‌ها و قرارهای مسئولان ندارند. سالهاست مسئولان می‌گویند جلوی دزدی‌ها و اختلاس‌ها را می‌گیریم و برای مردم رفاه لازم را تأمین می‌کنیم... اما همیشه خلاف آن ثابت شده است به همین خاطر است که اعتماد مردم نسبت به مسئولان از بین رفته است».

سیاست روز از باند خامنه‌ای اذعان کرده مخالفت با استعفا یا استیضاح روحانی به‌خاطر وحشت از شرایط انفجاری است. این روزنامه ضمن حمله به باند مغلوب که چنین پیشنهادی داده‌اند نوشته است: «خود نیز به‌خوبی می‌دانند که در صورت کناره‌گیری یا حتی استیضاح دولت یازدهم، اوضاع وخیم‌تر خواهد شد و نمی‌توان شرایط را کنترل کرد».

اعتماد همسو با باند روحانی هم در همین مورد به بن‌بست نظام اذعان کرده و نوشته است: «ما بد موقع‌ایم و روحانی شاید بدموقع‌ترین فرد ما. گذاشت تا مردم ناامید شوند.

وقتی اعتراضها به خیابان کشیده می‌شود؛ گشاده‌دستی یا برخورد شدید که هر دو موجب سقوط است. در شرایط فعلی سوای خطرات استعفای رئیس‌جمهور برای فروپاشی ساختاری که جایگزین ندارد یا آلترناتیوی با حمایت مردم ندارد، استعفای ایشان ممتنع است».

تشدید انزوای جهانی و منطقه‌یی

در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه، برخلاف دعاوی حکومتی، اعترافات به کشیده شدن فرش از زیر پای نظام در منطقه و در سطح جهان به‌وضوح دیده می‌شود.

جوان وابسته به سپاه پاسداران با اشاره به تحولات منطقه ابراز نگرانی کرده و نوشته است: «برخی اخبار و تحرکات نگران‌کننده‌ای در لبنان در حال شکل‌گیری است که هم باید به صداقت فرانسوی‌ها شک کرد و هم به این نکته تأمل جدی داشت که چه‌بسا تمام این اتفاقات در قالب یک سناریو طراحی شده است تا با به‌هم ریختگی در این خطه از سرزمین مقاومت، آن سناریوی کلان که امروز در کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و در عراق با تحت‌فشار قرار دادن دولت الکاظمی برای خلع‌سلاح حشدالشعبی و در لبنان با در منگنه گذاشتن مقامات لبنانی در یک فرجه مشخص برای تشکیل دولت جدید و از سوی دیگر، تحریک گروه‌های سیاسی برای شعله‌ور کردن آتش اختلافات و دنبال کردن طرح سوخته «خلع سلاح حزب‌الله» و گره زدن سلاح حزب‌الله به هر گونه کمک به بازسازی لبنان، جریان مقاومت در منطقه را به‌اصطلاح خودشان آچمز کنند».

رسالت هم نوشته است: «اتحادیه اروپا در برابر حمایتی که از ایران در شورای امنیت کرد، احساس می‌کند از آمریکا فاصله گرفته است، بنابراین به‌دنبال فرصت بوده و شرایط را مناسب دیده است تا ایران را تحت فشار قرار دهد و به آمریکا نزدیک شود».

تشدید جنگ گرگها در وحشت از انزوای همه‌جانبه

در روزنامه‌های حکومتی جنگ گرگها در وحشت از انزوا بالا گرفته است. آرمان در حمله به پاسدار شریعتمداری نوشته است: «در حقیقت، حسین شریعتمداری از نظارت سازمان ملل بر انتخابات دیگر کشورها از جمله انتخابات عراق هم چندان نگران به‌نظر نمی‌رسد. نگرانی اصلی او این است که درخواست آقای سیستانی در این مورد، زمینه‌ساز و مشروعیت‌بخش درخواستهایی مشابه در داخل ایران شود! به نظر م او از ابتدا باید همین را می‌گفت دیگر آسمان و ریسمان را به هم بافتن، چه ضرورتی داشت؟».

جهان صنعت در پاسخ به ادعای روحانی که گفته بود آمریکا را لعن کنید نوشته است: «وقتی مردم و رهبران کشورهای جهان چنین پیام غیرمستقیمی را از رئیس‌جمهور دریافت می‌کنند حق دارند بپرسند شما که زیر فشار تحریم‌های اقتصادی آمریکا قادر به تأمین نان و قوت و غذای مردم خودتان نیستید، چرا خود را با این غول بی‌شاخ و دم درانداخته‌اید و چرا راه مذاکره و آشتی با آن را در پیش نمی‌گیرید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59a15c13-c712-4c05-8b51-c02f9a48c6a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات