728 x 90

حکومت نظامی خامنه‌ای در اصفهان، علامت قدرت یا ضعف؟

اعلام حکومت نظامی در اصفهان
اعلام حکومت نظامی در اصفهان

فاشیسم افسارگسیختهٔ دینی در یک دجالیت آشکار مدعی بود که قیامی در کار نیست و آنچه قیام خوانده می‌شود تجمع عده‌یی کشاورز مسالمت‌جو و طرفدار ولایت در بستر زاینده‌رود است. «آنها در این تجمع مسالمت‌آمیز و بی‌نظیر دغدغه خود را به مسئولان اعلام کردند و دولت هم این صدا را شنید و برای رفع بحران، چاره‌اندیشی بلندمدت و اقدام اولیه را انجام خواهد داد... به‌لحاظ ارتباط نزدیک بین مدیریت استان با کشاورزان، دغدغه‌ها و ضرورتها گفته و مقرر شد بر اساس توافق نامه‌یی کشاورزان چادرها را جمع کنند و مسائل هم توسط دولت پیگیری شود» (خبرآنلاین. استاندار اصفهان. ۶ آذر۱۴۰۰).

مهره‌های حکومتی با اظهاراتی نظیر این تلاش کردند، قیام‌آفرینان اصفهانی را عده‌یی بخوانند که «با توجه به نوع پوشش و سن و سالشان شباهتی به کشاورزان اصفهانی ندارند» و برای ناآرام کردن فضا روی مطالبهٔ به‌حق کشاورزان سوار شده‌اند. !

 

بعد هم برای کاستن از دامنه و تبعات قیام مردم اصفهان، به‌دروغ ادعا کرد که ضد انقلاب با انتشار فیلم‌های مربوط به سالهای گذشته، به‌ویژه آبان۹۸ قصد داشت واقعیت را بیش از آنچه مشاهده می‌شد، تنش‌زا نشان دهد. !

این پروپاگاندا و شارلاتانیسم بی‌شباهت به افاضات غلامرضا ازهاری، آخرین نخست‌وزیر نظامی شاه نیست. او در سال۵۷ طی نطقی در مجلس سنا گفت:

«آقایان! اینها دروغ است. ضبط صوت گذاشته‌اند روی پشت بام‌ها و صدای آن را بلند می‌کنند. من خودم، همراه خانومم، رفتیم روی پشت بام، دوربین انداختیم، کسی روی بام‌ها نبود. این‌ها همه‌اش نوار است. ». .

تیراندازی به سمت قیام‌آفرینان اصفهانی برخلاف تصور رژیم منجر به سرکوب قیام نشد، همدردی مردم شهرها و استانهای ایران و نیز مادران شهیدان آبان [با پانسمان یک چشم خود]، خامنه‌ای را به وحشت انداخت؛ به‌گونه‌یی که در فراخوان مردم اصفهان برای تجمع روز جمع در بستر زاینده‌رود با دستپاچگی تمام هر نوع تجمع را ممنوع اعلام کرد.

آخوند علم‌الهدی پیش‌تر از آن مشکل بی‌آبی اصفهان را به خدا و کم شدن نزولات آسمانی ربط داده و شیادانه گفته بود که تجمع در مقابل خدا فایده ندارد به جای آن مردم نماز باران بخوانند. !‌

اما وقتی کار بیخ پیدا کرد خامنه‌ای در هراس از افتادن آتش قیام اصفهان به قبای حکومتش، تجمع برای نماز یا هر تجمع دیگر را قدغن کرد و علاوه بر آن با خودروهای یگان ویژه و موتورسواران یادآور لشگر یزید، یک حکومت نظامی برقرار کرد.

 

برقراری این حکومت نظامی افتادن رعشهٔ سرنگونی بر پیکرهٔ نظام ولایت فقیه را به‌خوبی نشان داد. همان‌طور که همه می‌دانیم حکومت نظامی در شرایط اضطراری اعلام می‌شود. خامنه‌ای با این اقدام به مردم پیام داد که شرایط برای حکومت او اضطراری است.

پیام داد که دشمن اول و آخر او مردم ایران هستند.

پیام داد که پایه‌های حکومتش چندان سست، لاغر و بی‌رمق است که با تلنگری واژگون خواهد شد.

پیام داد که شرایط ایران انفجاری است و یک جرقه کافی است انفجاری سهمگین را باعث شود.

پیام داد که هیچ رابطه‌یی بین او و مردم ایران وجود ندارد. مردم به این نتیجه رسیده‌اند که یک «ناشنوایی سیستماتیک در نظام تصمیم‌ساز کشور بوده است که اراده‌ای برای حل بحرانها» ندارد.

پیام داد که بین حکومت و مردم فقط زبان قهر کارساز است.

 

این پیام را جامعهٔ شورشی ایران و به‌خصوص مردم اصفهان گرفتند و این موضوع تأثیر تعیین‌کننده‌یی در جمعبندی قیام خواهد داشت. از این به‌بعد او باید به‌طور دائمی در آماده‌باش و شرایط اضطراری باشد؛ زیرا زمان و مکان قیام در دست قیام‌آفرینان است. ملتی که از دادن جان و چشمان عزیزان خود برای آزادی و شرافت ملی دریغ نکند با این اقدامات حقیر و کودک‌ترسان از میدان به‌در نخواهد رفت. پیام پیکرهای زخمی و چشم‌های خونین، شهر به شهر خواهد رفت. این پیام دستها را به تفنگ مسلح خواهد کرد و زمین را در زیر پای عمامه‌داران به لرزه درخواهد آورد.

این پیام متقابل مردم ایران به حکومت نظامی حقیر و شکست‌خوردهٔ خامنه‌ای در اصفهان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7bc1efdd-5403-4494-9ce7-396813b9ab6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات