728 x 90

خیزش هموطنان بلوچ و ترفندهای آخوندی

تصویری از مناطق مرزی سیستان و بلوچستان
تصویری از مناطق مرزی سیستان و بلوچستان

نظام ولایت فقیه که می‌داند قیام و خیزش در هر گوشه‌یی از ایران، استعداد آن را دارد که به‌سرعت به دیگر نقاط کشور سرایت کند و دودمان ستم‌شیخی را برباد دهد، برای مهار قیام هموطنان بلوچ دست به ترفندهای لو رفته‌ای می‌زند. این ترفندها در قیام آبان نیز به‌صورت گسترده به‌کار رفت؛ مانند:

آتش گشودن بر روی قیام‌آفرینان و سرکوب قیام.

نسبت دادن قیام به دولتهای خارجی و عوامل آن‌سوی مرز.

بایکوت خبری و مینی‌میزه کردن دامنهٔ قیام.

آرام جلوه دادن وضعیت و حتی کتمان رخدادهای مربوط به قیام.

قطع اینترنت برای جلوگیری از انتشار اخبار قیام.

فیک‌سازی و جعل واقعیت و شیطان‌سازی نیروهای قیام.

تیراندازی به سوخت‌بران از سمت پاکستان!

در فیک‌سازیهای هدایت‌شده ابتدا خبرگزاریهای حکومتی مدعی شدند که سپاه پاسداران برای کمک به معیشت سوخت‌بران و ایجاد رزق و روزی برای آنها، طرح «رزاق» را راه‌اندازی کرده است ولی تعداد سودجو که منافعشان خطر افتاده، به‌صورت خود سر به پاسگاه شمسر سراوان حمله کرده‌اند!

در خبرهای فیک، این دروغ آشکار بزرگ‌نمایی می‌شد که انگار تیراندازی به سوخت‌بران نه از جانب پاسداران، بلکه از سمت نیروهای پاکستانی بوده است!

«معاون امنیتی ـ انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، محمد هادی مرعشی: آنان قصد داشتند از محل گذر رسمی وارد شوند، بیش از دو ساعت مذاکره انجام شده تا در چهارچوب قواعد از این گذر عبور کنند، ظاهراً تجمع آنها منجر به تیراندازی از سوی مأموران پاکستانی می‌شود و هجوم شدت پیدا می‌کند که جمعیت با شکست دربهای گذر مرزی وارد می‌شوند، در بین آنان چهار مجروح و یک کشته به چشم می‌خورد که در اثر تیراندازی آن سوی مرز بوده است» (انتخاب. ۵اسفند۹۹).

 

سپاه پاسداران خیر و مظلوم!

طبق اخبار فیک، تا اینجای کار طرف مظلوم سپاه پاسداران است که کار خیر کرده و دود آن به چشمش رفته است!

در این میان مقصر کیست؟

ـ قاچاقچیان و افراد سودجویی که بعد از قاچاق سوخت قصد داشته‌اند از گذرگاه رسمی وارد ایران شوند که طبعاً سپاه مظلوم و همیشه حامی محرومان مانع آنها شده است!

«سپاه پاسداران که خود سفره روزی مرزنشینان را با طرح رزاق پهن کرده بود مقصر اصلی معرفی شد تغاری بشکند ماستی بریزد جهان گردد به کام کاسه‌لیسان دروغپردازی حامیان دروغین قوم بلوچ اوج می‌گیرد و با آمار غلط کشته‌شدگان با احساساتشان بازی می‌کند و قصد راه‌اندازی اغتشاش دارد» (تلویزیون شبکهٔ یک حکومتی. ۶ اسفند۹۹).

 

حتی خون از دماغ کسی نریخته است!

در هر مرحله از خیزش خلق بلوچ، خبرهای فیک، دستچین شده و یکسان حکومتی وانمود می‌کنند که خبری نیست و اوضاع در سراوان آرام است. فروشگاهها همه بازند و مردم به زندگی معمول خود مشغول؛ و حتی خون از دماغ کسی نریخته است!

«بعد از واقعه‌یی که در شمسر اتفاق افتاد یک عده مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کرده و تعدادی را برای گفتگو به داخل این مجموعه فراخواندند... با اقداماتی که از سوی نیروی انتظامی انجام شد بدون تیراندازی و این‌که خونی از دماغ کسی بر زمین ریزد افراد وارد شده به مجموعه فرمانداری این شهرستان به بیرون هدایت شدند» (انتخاب. ۶اسفند۹۹).

 

کین‌ورزی نسبت به اینترنت و فضای مجازی

اگر در دوران قبایلی و در عصر بنی قینقاع، بنی‌قریظه و بنی خزرج بودیم و به ایران کنونی اینترنت و موبایل راه نیافته بود، ممکن بود این فیک‌سازی‌ها راهی به دهی ببرد ولی خوشبختانه در روزگاری قرار داریم که مانند کف دست می‌شود جهان را تماشا کرد و صحت‌وسقم اخبار را در کسری از ثانیه به دست آورد. به همین دلیل آخوندها بیشترین غضب خود را نثار فضای مجازی می‌کنند و کین‌ورزانه می‌نویسند که این فضای مجازی و ضد انقلاب بود که روی موضوع سوار شد و غائله ایجاد کرد.

یک نمونه را ببینید!‌

«دروغ‌های بزرگ در فضای مجازی برای برهم زدن آرامش مردم.

پس از حادثه در مرز سراوان، موج‌سواری رسانه‌یی آنان که به‌دنبال برهم زدن آرامش و امنیت مردم هستند، آغاز شد تا آن اندازه که از دستاویز قرار دادن هیچ دروغ و سند سازی فروگذار نکردند» (خبرگزاری صدا و سیما. ۶اسفند۹۹).

 

کشته‌های جعلی!

جعل خبر و فیک‌سازی تا آنجا پیش می‌رود که حکومت مدعی کشته‌سازی از طرف مخالفان و نیز جعل کشته‌ها می‌شود! جل‌الخالق این یکی فقط به ذهن تارعنکبوت بستهٔ آخوندها می‌رسد.

«در پی فضاسازی رسانه‌های بیگانه، عناصر گروه‌های شرور به بهانه حمایت از کشته‌های جعلی پاسگاه شمسر سراوان با سلاحهای مختلف از جمله سلاحهای سبک و نارنجک‌انداز به قصد تصرف پاسگاه کورین و قلعه بید حمله کردند» (انتخاب. ۷اسفند۹۹).

 

توجه شود که تا به‌حال حاکمیت تزویر و دروغ ادعا داشت که شهیدان خیزش سراوان از آن‌سوی مرز و با گلولهٔ نیروهای پاکستانی هدف قرار گرفته‌اند، اینک که خبرها در همه جا منتشر شده و جایی برای کتمان باقی نمانده، از خورجین ولایت بحث «کشته‌های جعلی»! را بیرون می‌کشد.

این فیک‌سازی اظهارات سخیف غلامرضا ازهاری از ارتشبدهای شاه را به یادآورد. نامبرده در ۱۵آذر۵۷ گفت:

«آقایان! اینها دروغ است. ضبط صوت گذاشته‌اند روی پشت بام‌ها و صدای آن را بلند می‌کنند. من خودم، همراه خانمم، رفتیم روی پشت بام، دوربین انداختیم، کسی روی بام‌ها نبود»!

مردمی که خیابان‌ها و پشت‌بام‌ها را با صدای خشمناک خود به لرزه درآورده بودند، در پاسخ به او شعار دادند:

«ازهاری گوساله / بازم بگو نواره / نوار که پا نداره»!

***

آری، شیخ، بی‌عبرت‌گیری از قوانین متقن تاریخ، پای در جای پای نگون‌سار شاه گذاشته است.

آیا تاریخ در مدار تکاملی بالاتری در حال تکرار شدن است؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2d2ca53-7149-48cc-830a-6e612345c8c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات