728 x 90

داروغه ناتینگهام؛ مالیات بگیر خرگاه خامنه‌ای

داروغه ناتینگهام؛ مالیات بگیر خرگاه خامنه‌ای
داروغه ناتینگهام؛ مالیات بگیر خرگاه خامنه‌ای

جنگ و جنگ‌افروزی خرج و مخارج دارد. زهرآگین کردن نیش نیروی نیابتی، هزینه سنگین می‌خواهد. بمب و موشک‌پرانی، پول نفت و گاز مردم را می‌طلبد. پر کردن جیب آخوندهای دین‌فروش و پاسداران نگهبانشان، بودجه لازم دارد... کارگزاران خامنه‌ای سفره‌های مردم تحت ستم ایران را خالی کردند حالا نوبت مالیات‌گیری از دستمزد و حقوقشان فرا رسیده است. داروغه ناتینگهام کاراکتری است که خامنه‌ای را به‌وجد می‌آورد. دولت آخوندرئیسی جلاد۶۷ و دشمن بازنشستگان هم موظف به طرح و نقشه برای برداشتن آخرین تومان از کیف پول مندرس ملت است.

لایحه برنامه بودجه دولت آخوندرئیسی شش کلاسه در مجلس عصاره رذیلت‌های باندهای حاکم مشغول توزیع رانت‌های توافق شده است. در این میان موضوع افزایش سن بازنشستگی و مالیات گرفتن از اقشار پایین و ضعیف شده جامعه از جمله مواردی است که دامنه مناقشات آن علاوه بر خانه‌های غم زده ملت ایران، به رسانه‌ها و محافل اقتصادی نیز کشیده شده است. در این بین رژیم آخوندی با هر دو موضوعی که می‌رود تا به بحرانهای نظام ولایت فقیه افزوده شود، در حال سبک سنگین کردن طول و عرض و حجم و ابعاد ماجراست.

موضوع مالیات گیری بی‌رحمانه و جنایتکارانه حکومت آخوندی، تداعی‌گر شخصیت داروغه ناتینگهام در داستان رابین هود انگلیسی است اما دولت رئیسی این عنوان را به دولت آخوند روحانی داده است اما خودش هم در مظان همین اتهام است تا آنجا که رسانه‌های داخلی همین عنوان را به دولت رئیسی داده‌اند.

 

مالیات گیری به سبک داروغه ناتینگهام

هفته‌نامه صدا در شماره۷آذر با انتقاد از بودجه سال ۱۴۰۳، تصویر داروغه ناتینگهام در کارتون رابین‌هود را به‌عنوان ماهیت دولت رئیسی تصویرسازی کرد. در این مطلب از افزایش مالیات و ناچیزی دستمزد حقوق بگیران در برابر غول تورم شکایت شده است.

سایر کارشناسان و تحلیلگران هم نسبت به این نقشه خانمان برانداز حکومت واکنش نشان دادند و از قضا باز هم پای داروغه ناتینگهام را وسط کشیدند.

در حالی که درآمد‌های تعیین شده از محل مالیات برای وصول در سال ۱۴۰۳ حدود ۳۷۰ همت رشد کرده که ظاهراً قسمت جدی از این افزایش روی دوش حقوق بگیران است. شاید همین موارد نیز باعث شده که بسیاری، این مدل دریافت مالیات را به روش داروغه ناتینگهام تشبیه کنند» (اقتصاد۲۴-۵آذر۱۴۰۲).

چرایی استفاده از این نماد هم به‌خاطر این است که داروغه مالیات را نه از ثروتمندان حکومتی و رانت‌خواران فاسد آقازاده و پاسداران جنایتکار بلکه از مستضعفین سابق و اقشار آسیب‌پذیر فعلی دریافت می‌کند.

آلبرت بغزیان اقتصاددان با اشاره به وعده‌های دریافت مالیات از نجومی بگیران و ثروتمندان می‌گوید: «درباره مسأله دریافت مالیات از لاکچریها یا خانه‌های خالی نیز می‌بینید که بار‌ها صحبت شده، اما اقدامی صورت نمی‌گیرد، عدالت مالیاتی این نیست که بخواهند مالیات را برای کف جامعه وضع کنند» (بهارنیوز۵آذر۱۴۰۲).

وی تصریح می‌کند، که در رژیم آخوندی ثروتمندان اقشار ضعیف جامعه جور ثروتمندان در امر مالیات دهی را هم می‌پردازند. علاوه براین‌ پولداران می‌دانند چطور فرار مالیاتی انجام دهند و همان سهم رسمی خودشان را هم نپردازند.

 

تورم و نقدینگی، مالیات گیری داروغه اعظم

اما از این مهم‌تر تورم کمرشکن است که در واقع مالیاتی است که دولت توسط چاپ پول و نقدینگی از سفره میلیون‌ها تن از هموطنان برمی‌دارد.

بر اساس آمارهای بین‌المللی، رژیم آخوندی در رده هفتم بیشترین تورم در میان سایر کشورهایی دنیاست. ایران دهه‌هاست که جزو ۱۰ کشور پرتورم جهان محسوب می‌شود.

«طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۶۶ کشور تورم سالانه کمتر از ایران دارند و ایران با تورم سالانه ۵۵.۵ درصد، جایگاه هفتم تورم را در جهان داراست. در حالی که تورم ۱۲۰ کشور کمتر از ۱۰ درصد است. هم‌چنین پنجمین اقتصاد دارای بالاترین تورم غذایی در جهان به ایران رسیده است» (آرمان۲۸آبان۱۴۰۲).

تورم هیولاواری که فاشیسم دینی بر ملت ایران تحمیل کرده، شتاب گسترده‌ای به فقر و فلاکت داده است؛ فقری که باعث فروپاشی میلیون‌ها خانواده‌ای شده که روزگاری با عزت و آبروداری زندگی می‌کردند.

 

اعتراف همدست سارق بزرگ ایران

وقتی نوبت حساب و کتاب از پادشاهان و دیکتاتورها و فقهای حاکم می‌رسد، حامیانشان می‌گویند فلانی خودش خوب بود اما مشاورانش آدم‌های بدی بودند. ولی اعتراف رئیس یکی از مافیاهای کنار دست خامنه‌ای این دلسوزی‌ها را افشا می‌کند.

«علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری هشدار داد: «۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ایرانی و ۲۰۲۰ محله از امکانات اولیه زندگی محروم هستند» (ستاره صبح۷آذر۱۴۰۲).

تازه این دزد سرگردنه آمارهای مراکز دولتی را مینی‌مایز کرده و دهها میلیون ایرانی را از دایره خودساخته خارج کرده است اما همان مقدار هم نشان از غارتگریهای ولی‌فقیه ارتجاع و گروه‌های اقتصادی دزدان اموال ملت ایران است. هم‌چنان که یکی از اعضای مجلس آخوندی گفته بود: «سفره مردم کوچک نشده بلکه خالی‌شده است» (همان).

 

فقر در ایران به زبان بانک جهانی

آخرین نمونه از چپاولگریهای رژیم آخوندی که سرش به جنگ‌افروز‌های منطقه گرم است و مردم ایران را در جنگل آدمخواران رها کرده است تا داروغه‌های بی‌شرم و حیای حکومتی دست به هر جنایتی بزنند را از زبان بانک جهانی بشنویم: «طبق گزارش بانک جهانی، تقریباً ۱۰ میلیون ایرانی در فقرکامل فرو رفته‌اند و نابرابریهای اجتماعی تشدید شده است. چهل درصد مردم ایران در معرض فقر هستند. ایران طی دهه گذشته هر سال به‌طور میانگین ۰.۶ واحد درصد کاهش تولید ناخالص داخلی را تجربه کرده است. مشکلات اقتصادی در ایران یکی از عوامل تظاهرات سراسری در سال گذشته بود که با مرگ مهسا امینی جرقه زد» (تابناک۵آذر۱۴۰۲).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ba379f2-6104-4d3b-ad8b-28fbc01f19f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات