728 x 90

دانشجویان گریبان خامنه‌ای را گرفتند

دانشگاه تهران
دانشگاه تهران

صبح روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت خامنه‌ای اراذل و اوباشش را روانه دانشگاه تهران کرد تا گشت درهم‌شکسته دانشگاهی‌اش را پشتیبانی کنند.

دانشجویان به مقابله با اراذل حزب‌الهی پرداختند و صحن دانشگاه به همان‌ شکلی درآمد که خامنه‌ای نمی‌خواست و از آن وحشت داشت: درست در شرایطی که خامنه‌ای و پاسدارانش دستپاچه اوضاع متشنج در خلیج‌فارس هستند و نفراتش مستمراً به پاسداران و بسیجی‌ها دلداری می‌دهند که نترسید! وحشت نکنید! و در شرایطی که رژیم با ریزش شدید نیروهایش روبه‌روست صحنه درگیری و اعتراض دانشجویان و اراذل چماق‌دار خامنه‌ای نشان داد رژیم در تهران و قلب حاکمیتش با مشکلات بسیار جدی روبه‌روست.

دانشجویان که با نفی الگوهای مضحک آخوند پاسداری و نمادهای عینی آن به رژیم و ایدئولوژی فاشیستی‌اش پشت کرده‌اند روز دوشنبه در مقابل در دانشگاه با یک جمعیت دویست نفره اوباش بسیجی روبه‌رو شدند که برای تصفیه صحن دانشگاه به محل آورده شده بودند.

شایان ذکر است که دانشگاه و ظرفیت‌های پذیرش دانشجوی آن روزبه‌روز با تخصیص سهمیه بیشتری به اراذل مزدور حکومتی برای فرزندان مردم تنگ‌تر می‌گردد اما با این‌همه در تمامی این ۴۰سال روزی نبوده که خامنه‌ای و پاسدارانش خیالشان از دانشگاه راحت بوده باشد.

لشگرکشی دوشنبه خامنه‌ای به دانشگاه به بهانه اعمال حجاب و قوانین سرکوبگرانه کمیته انضباطی بود. امری که مورد تنفر دانشجویان است.

دانشگاه تهران طی هفته گذشته شاهد حضور و استقرار نیروهای بسیجی در همراهی با ماموران، به‌منظور افزایش جو ارعاب در دانشگاه بوده‌اند.

به هرحال تظاهرات روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت دانشجویان که با حمله و هجوم وحشیانه بسیجی‌ها و چماقداران خامنه‌ای به زد و خورد کشیده شد هم نتوانست مانع از تظاهرات دانشجویان معترض گردد.

آنچه که در انتهای این ماجرا باقی می‌ماند انبوهی خبر و عکس و تصویر است که روی شبکه‌های اجتماعی به نمایش درخواهد آمد و یکبار دیگر نشان می‌دهد که خامنه‌ای و نظامش کمترین جایی در میان دانشجویان ندارند، همان‌گونه که کمترین جایی در میان کارگران ندارند و همان‌گونه که جایی در میان معلمان و رانندگان و پرستاران و کسبه خرده‌پا ندارند و همان‌طور که هیچ جایی در میان بازنشستگان و دستمزدبگیران ندارند و همان‌گونه که زنان از آخوندها و پاسدارها متنفر هستند، دانش‌آموزان و غارت‌شدگان هم از آخوندها و پاسدارن نفرت دارند.

بی سبب نبود که چند روز پیش خامنه‌ای از خاطرات تحقیر شدنش توسط دانشجویان در دوران قبل از سرنگونی شاه می‌گفت و امروز باز برای آخوندها آش همان آش و کاسه همان کاسه است!

کما این‌که برای دانشجویان نیز کماکان آزادگی و آزادیخواهی اولین هدف است.

 

نگاهی به حرکت‌های دانشجویان در سال ۹۷

دانشجویان در سال ۹۷یکی از اقشار فعال در مبارزه با آخوندها بودند

دانشجویان در طی شش ماه نخست سال گذشته بیش از ۵۰حرکت سیاسی داشتند که از جمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-اعتراض به صدور احکام ظالمانه به دانشجویان دستگیر شده در قیام دیماه ۹۶

-اعتراض به حضور روحانی در دانشگاه به‌ مناسبت سال تحصیلی

-اعتراضات دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد نیز از عمده تجمعات دانشجویان بود، نزدیک به ۲۲هزار دانشجو از کلاسهای درس بازمانده و به آنها گفته شد که نمی‌توانید درس بخوانید.

با وجودی‌ که دانشجویان هزینه کرده بودند و شهریه پرداخته و الزامات تهیه کرده بودند، از تحصیل منع شدند.

-دانشجویان معترض علوم پزشکی در روز۲۵مهر ۹۷در اعتراض به‌علت اختلال روند پذیرش‌شان تجمع کردند و این رشته اعتراضات تا ۳۰دیماه ۹۷ادامه داشت که همواره در گروه‌های ۶۰تا ۱۵۰نفره مقابل مجلس نظام تجمع می‌کردند اما کماکان پاسخی برای مطالباتشان نگرفتند

در شش ماهه دوم سال ۹۷بیش از ۲۰۰حرکت اعتراض دانشجویی صورت گرفت که در مقایسه با سال گذشته ۲برابر شده بود.

دانشجویان در مهرماه ۴۰رشته حرکت اعتراضی، در آبان ماه سال ۵۰رشته حرکت اعتراضی، در آذرماه بیش از ۶۰تجمع و حرکت اعتراضی، در دیماه بیش از ۲۰حرکت اعتراضی،

در بهمن‌ماه بیش از ۱۵حرکت اعتراضی و در اسفند ماه بیش از ۳۰تجمع و حرکت اعتراضی داشتند

تابلوی افتخار جنبش دانشجویی در نیمه دوم سال ۹۷

تابلوی افتخار جنبش دانشجویی در نیمه دوم سال ۹۷

 

برخی موضوع‌های اعتراضی دانشجویان

اعتراض به تبعیض جنسیتی در دانشگاهها

اعتراض به شیوه آزمون گیری از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حقوق

اعتراض به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه حقوق و نداشتن آینده شغلی

اعتراض به کشتار کولبران

اعتراض به دستگیری کارگران و ندادن حقوق کارگران و حمایت از اعتراضات کارگران

اعتراض یک دانشجوی رشته علوم سیاسی سبزوار به غارت گری و چپاول سران نظام از خامنه گرفته تا اقا زاده‌ها که بازتاب رسانه‌یی فراوانی یافت

اعتراض به زندانی شدن دانشجویان به دلایل سیاسی و خواستار آزادی آنها شدن

اعتراض به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه با ۳۶۰۰امضای دانشجویان

اعتراضات گسترده دانشجویان در ایام ۱۶آ‌ذر «روز دانشجو»

بی‌تردید دم و بازدم جنبش آزادیخواهی مردم ایران که گاه از دانشگاه سر می‌زند و گاه از کارخانه‌ها یا مدارس و گاه همگی در پهنه خیابان‌ها به یکدیگر می‌پیوندند، حرکتی نیست که با اعزام ۲۰۰جانی و چماقدار حزب‌اللهی متوقف شود چرا که اگر اینکار شدنی بود شاه بیش از آخوند و پیش از آنها موفق به اینکار می‌شد!

انقلاب و نوخواهی در متن جنبش آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه مردم ایران حرکتی است تکاملی که بی‌شک هم‌چون بولدوزری سنگین و بی‌مهار از روی این دیکتاتور و اراذلش خواهد گذشت همان‌گونه که از روی دیکتاتوری شاه و ساواک و چماقداران همایونی گذشت!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8eaabab8-73a0-4f40-8208-5a4ff2c99594"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات