728 x 90

درسهایی درخشان از «فروغ اشرف»

سخن روز
سخن روز

حماسهٔ فروغ اشرف در ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ فروغی تابناک فرا راه انقلاب دموکراتیک مردم ایران برافروخت. یادآوری سه درس درخشان آن روشنی بخش راهمان در مقاومت برای آزادی است.

۱-درس مقاومت با دست خالی در برابر حملهٔ قوای زرهی دشمن تا دندان مسلح با منتهای وحشی‌گری و شقاوت ضدانسانی؛ در یک رویارویی مطلقاً نابرابر از نظر تعادل قوا.

درست پس از ۱۳سال، یک رسانه رژیم با تصریح به این‌که در آن روز بر اشرف «از زمین و زمان گلوله می‌بارید»، دربارهٔ حملهٔ سنگین حکومت دست نشاندهٔ ولایت فقیه در عراق و مزدوران نیروی تروریستی قدس به سرکردگی دژخیم قاسم سلیمانی و پایداری شگفت‌انگیز اشرفیان با دست خالی، چنین نوشته است:

«به‌محض طلوع سپیده دم، در یک چشم بهم زدن، لودرها و بولدوزرهای عراقی که در طول شب در پشت حصارها و سیم‌های خاردار پادگان اشرف سازمان مجاهدین خلق در عراق تجمع کرده و خودشان را آماده نموده بودند، حصارها را جمع‌آوری کرده و راه را برای ورود نیروهای سوار زرهی و پیاده‌نظام عراقی همواره ساختند» (ایسنا-۱۹ فروردین ۱۴۰۳).

چنین بود که در زنجیرهٔ طولانی از محاصره، توطئه و قتل و کشتار اشرفیها برای انهدام تنها جایگزین دموکراتیک فاشیسم مذهبی، نیروهای مالکی به دستور ولی‌فقیه عملیات خود را در اشرف شروع کردند. اما مجاهدین با سرهای پرشور عزم جزم کرده بودند که یک درس فراموشی ناپذیر به دشمن ضدبشری و دم و دنبالچه‌هایش بدهند. گلوله‌های دشمن سینه و سرهایشان را شکافت، بسیاری از زرهیها و هاموی‌ها از روی تن های مجاهدین عبور کردند و ۳۶ مجاهد خلق جان خودشان را نثار آزادی ایران کردند، اما در پایان این نبرد، این مالکی و خامنه‌ای بودند که عاجز و درمانده از تسخیر اشرف طعم شکست را زیر زبان خود چشیدند و مجاهدین به‌رغم همه داغها و جراحتها و شهادتها سرفراز و پیروز، پرچم آزادی برافراشتند.

این اولین درس فروغ اشرف بود که پیام آن در دل جوانان و شیفتگان آزادی در سراسر ایران نفوذ کرد که بله می‌توان در برابر لشکر کشی دشمن با زرهی و هاموی و سراپا مسلح با دست خالی ایستاد و تأثیر این ایستادگی را نه تنها در قیامهای۹۷، ۹۸ و ۴۰۱ شاهد بودیم، بلکه در زندانها و سیاه‌چال‌های رژیم نیز شاهد تکثیر همین جنگاوری و مقاومت و ایستادگی بودیم.

 

۲-درس ایستادگی بر سر حقوق مسلم اشرفیها یعنی حق مسلم مقاومت خلق ستمدیدهٔ ما برای به زیر کشیدن دیکتاتوری تروریستی ولایت فقیه. درسی که نشان داد «اگر اشرف بایستد جهانی به حمایت بر می‌خیزد». درسی که نشان داد به‌رغم مماشات خائنانه و به‌رغم سرسپردگی حکومت دست‌نشانده مالکی به خامنه‌ای و به‌رغم باج‌خواهی و مداخله تروریستی مزدوران ولایت فقیه، اشرف توانست بایستد و با ایستادگی خود «نیروی وجدان انسانی» را در سطح جهانی برانگیزد.

در فروغ تابناک اشرف، یاران اشرف‌نشان در جای جای جهان در کارزارهای سیاسی و بین‌المللی به پاخاستند و در فعالیت‌هایی خستگی‌ناپذیر و بی‌سابقه در سطح بین‌المللی حقوق و حفاظت قهرمانان فداکار اشرفی و حق مقاومت خلق ما را پیگیری کردند. اشرف و اشرف‌نشانها نشان دادند توطئه‌های دشمن ضدبشری و همدستی‌های ارتجاعی و استعماری با تمام نیروی مهیب اهریمنی و مادی آن را می‌توان و باید «با مقاومت به هرقیمت» درهم شکست.

 

۳-اما درخشان‌ترین درس ماندگار، درخشش رزم و پاکبازی زنان مجاهد خلق در فروغ اشرف با تقدیم ۸شهید قهرمان بود که مریم رجوی دربارهٔ آنها چنین گفت: «درود بر خواهران عزیز و شهیدم؛ آسیه رخشانی، فاطمه مسیح، مرضیه پورتقی، نسترن عظیمی، فائزه رجبی، مهدیه مدد‌زاده، شهناز پهلوانی و صبا هفت‌برادران. قهرمانانی که از همان روز، با رزم و پاکبازی و با خونهای مطهر خود، پیشاپیش هزار زن قهرمان، بنای عظیم شورای مرکزی جدید سازمان مجاهدین خلق ایران را بنیاد گذاشتند».

آری، این زنان قهرمان با خونهای مطهر خود، مهر باطل بر ایدئولوژی زن‌ستیز ولی‌فقیه ارتجاع زدند و بی‌باک و با تهور تحسین‌برانگیز در برابر صفوف لشکر درنده خوی سراپا مسلح شمر و یزید دوران خروش آزادگی سر دادند. درخشش این نسل برخاسته از انقلاب مریم رهایی نوید آزادی و برابری زنان میهن را به میان جامعه ایران و به‌خصوص زنان آزاده برده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c9bba84-7635-45e6-b17d-763f65bc126e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات