728 x 90

دروغ‌درمانی در نهایت درماندگی

سخن روز۲فروردین۹۸
سخن روز۲فروردین۹۸

آخوند روحانی روز شنبه دوم فروردین در جلسهٔ مقابله با کرونا حاضر شد و باز هم با دروغ‌درمانی، تلاش کرد وخامت اوضاع را کمرنگ نشان بدهد. او گفت که اگر مردم مدت ۱۰- ۱۵روز سفر نروند و مراعات بکنند، تا ۱۳فروردین شرایط تغییر می‌کند.

روحانی که پیش از این با بیان این‌که روز شنبه همه چیز درست می‌شود،‌ خود را مضحکهٔ عام و خاص کرده بود، این بار کوشید همان مضمون را با حساب‌شدگی بیشتری بگوید و دم لای تله ندهد. روحانی سپس با بیان این‌که « توطئهٔ ضد انقلاب این است که در ایران کار و فعالیت اقتصادی تعطیل بشود»، تلاش کرد ناتوانی رژیم از قرنطینه کردن را توجیه کند. وی به‌این منظور قرنطینه را مترادف تعطیل فعالیت اقتصادی و خواست مخالفان و معاندان رژیم وانمودکرد. به‌این ترتیب گویا در میان همهٔ کشورها و دولتهای دنیا که قرنطینه را به‌عنوان مؤثرترین روش مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا به‌کار گرفته‌اند، این تنها نظام آخوندی است که دلش به‌حال فعالیت اقتصادی و اقتصاد مشعشعش سوخته است!

 

امتناع رژیم از قرنطینه کردن عمدتاً ناشی از آن نیست که رژیم امکانات مادی آن را ندارد، بلکه هم‌چنان که خانم مریم رجوی در پیام اخیر خود مجدداً خاطرنشان کرد: «بخشی از سرمایه‌های به‌سرقت رفتهٔ مردم ایران که در کارتلهای سپاه یا مؤسسات وابسته به‌خامنه‌ای انباشته شده کافی است تا هزینه‌های ضروری را برای مقابله با کرونا و پرداخت حقوق کارگران و پرستاران و معلمان و کارمندان تأمین کند. در این‌صورت حقوق‌بگیران مجبور نیستند برای تأمین مایحتاج روزانه به‌محل کار بروند».

 

ضدو نقیض‌گویی‌های جبری و پایان‌ناپذیر

رئیس‌جمهور نظام ولایت که در سخنرانی قبلی خود مدعی شده بود ۲۰درصد از ظرفیت بیمارستانهای گیلان خالی است، این بار تلویحاً به‌تراکم بیمارستانها اعتراف کرد و خواستار شد مردم حتی‌الامکان به‌بیمارستانها جز در موارد خیلی ضروری مراجعه نکنند.

روحانی هم‌چنین از ضرورت و اولویت در اختیار قرار دادن ماسک و تجهیزات ضد ویروس برای پلیس و نیروهای سرکوبگر که در خیابان‌ها حضور دارند صحبت کرد که اشارهٔ صریحی به‌این واقعیت بود که نه کرونا، بلکه اولویت رژیم حفظ نیروهای سرکوبگرش می‌باشد.

 

اما مکمل و حافظ دروغ‌درمانیهای رژیم در مورد فاجعهٔ کرونا، ممانعت از انتشار واقعیتها و سد کردن اطلاع ‌رسانی است که اکنون توسط شبکهٔ مجازی وسیعاً رواج دارد و به‌رژیم دجال آخوندی اجازه نمی‌دهد دروغ و دغل خود را به‌جای واقعیت به‌کرسی بنشاند. شیخ حسن روحانی در این مورد هم تهدید کرد و خط‌ و نشان کشید که برای افراد متخلف در فضای مجازی مجازاتهایی در نظر گرفته شده است. اما این تهدیدها، پارس خوابیده‌یی بیش نیست؛ ابعاد فاجعه چنان عظیم است که رژیم نه تنها با این تمهیدات مسخره قادر نیست روی آن سرپوش بگذارد، بلکه به‌نظر می‌رسد پا به‌پای سیاست کوچک‌نمایی و اعلام آمار رسمی به‌روش قطره‌چکانی، به‌طور عمدی و به‌صورت غیررسمی، آمارهای نزدیک به‌واقعیت را درز می‌دهد تا افکار عمومی را به‌تدریج برای نزدیک کردن به‌واقعیت هولناک موجود آماده کند. از جمله رئیس علوم پزشکی اهواز گفته است در خوزستان، هر ۱۵ساعت یک نفر بر اثر کرونا فوت می‌کند. به‌گفتهٔ وی با توجه به‌جمعیت ۵میلیونی خوزستان، اگر ۷۰درصد مردم مبتلا شوند، با احتساب کشندگی ۳.۵درصدی، شمار جانباختگان بین ۵۰تا ۷۰هزار نفر خواهد بود. اما اگر بر اساس آماری که همین فرد داده محاسبه کنیم، رقم جانباختگان متجاوز از ۱۲۰هزار نفر خواهد بود. به‌رغم آن‌که درگیری خوزستان با کرونا در مقایسه با سایر استانهای کشور کمتر است.

 

یک سایت حکومتی به‌نام خبر فوری (اول فروردین ۹۹) نیز خبر داده که در هر دقیقه یک نفر جانش را بر اثر کرونا از دست می‌دهد. با این حساب، شمار درگذشتگان در هر روز، ۱۴۴۰نفر است و این تازه در شرایطی است که گفته می‌شود موج جدید کرونا در راه است.

 

التماس شرمگینانه برای برداشتن تحریم‌ها

از سوی دیگر روحانی طی پیامی به‌مردم آمریکا از آنها خواست «برای رفع تحریم‌ها و امکان درمان مبتلایان به‌ویروس کرونا در ایران، با دولت و نمایندگان خود در کنگره صحبت کنند». روحانی در این پیام خاطرنشان می‌کند تضعیف وضعیت درمانی در ایران روی همهٔ دنیا تأثیر خواهد گذاشت.

البته همه می‌دانند که در عالم سیاست پیام به‌مردم یک کشور دیگر برای تغییر سیاست دولتشان، اقدامی بی‌معنی یا حداکثر تبلیغاتی است. در اینجا هم مخاطب اصلی این التماس و درخواست، به‌طور شرمگینانه‌یی دولت و رئیس‌جمهور آمریکاست. کما این‌که ترامپ هم فی‌الفور جواب داده است: «کرونا نمی‌تواند شما را از تحریم‌ها نجات دهد».

 

علاوه بر آن به‌طور عملی نیز پمپئو ۱۰روز مانده به‌پایان مهلت معافیتهای تحریمی رژیم در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد آمریکا دیگر معافیتها را تمدید نمی‌کند.

از سوی دیگر رئیس جمهور‌ آمریکا در پیام خود به‌مناسبت نوروز، در عباراتی معنی‌دار گفته است: مردم ایران روشن کرده‌اند که می‌خواهند رهبرانی داشته باشند که نماینده آنها باشند، نه در خدمت منافع رژیم فاسدشان...».

 

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران پیش از این جامعه بین‌المللی را مخاطب قرار داده و گفته است:‌ «شورای امنیت و کشورهای عضو باید رژیم آخوندی را به‌خاطر پنهان‌کاری در مورد کرونا و به‌خطر انداختن جان مردم ایران و دیگر کشورها محکوم نمایند. هم‌چنین برای نجات جان زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی، بلادرنگ دست به کار شوند و از یک فاجعه بزرگ انسانی ممانعت کنند.

 

زمان آن است که جامعه بین‌المللی، مبارزه مردم ایران برای سرنگونی این رژیم را به‌رسمیت بشناسد و از خواست آنها برای یک جمهوری آزاد و دموکراتیک بر پایه رأی عمومی، برابری زن و مرد، جدایی دین از دولت و یک ایران غیرهسته‌یی حمایت کند» (پیام مریم رجوی به جلسهٔ سنای آمریکا ـ ۲۲اسفند ۹۸).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7bdce495-08e7-48fc-b57b-702a69b303a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات