728 x 90

در چهارشنبه ‌سوری مراقب حیوانات باشیم!

مراقب حیوانات باشید
مراقب حیوانات باشید

مراسم چهارشنبه ‌سوری هر سال به‌راستی یک چالش جدی برای نظام ایران‌ستیز آخوندی است. این چالش آنگاه جدی‌تر می‌شود که بدانیم در وضعیت انفجاری کنونی، هر شعار، صدای ترقه، گلبوته‌ آتش و هر نوع تجمع جوانان می‌تواند شعله‌های قیام در کمین و خاموشی‌ناپذیر را فروزان و فروزان‌تر کند و به یک فرصت برای گر گرفتن شهرهاى ایران‌زمین تبدیل شود. بی‌دلیل نیست که هر سال به‌دنبال فراخوان چهارشنبه‌ سوری سازمان مجاهدین، شحنگان هراسان حکومتی بسیج می‌شوند تا با تهدید و ارعاب جوانان را از اقدام به برگزاری چهارشنبه‌سوری بازدارند. در کنار تهدید به داغ و درفش و تازیانه و زندان، البته تئوریسینهای حوزوی نیز دست به‌کار می‌گردند تا چهارشنبه ‌سوری را تخطئه و انکار کنند. پارسال علاوه بر این اقدامات نخ‌نما، ترفند جدیدی نیز به میدان آمد و آن دلنگرانی و نازک‌دلی نیروی انتظامی برای حیواناتی بود که از صدای ترقه متوهش می‌شوند. شاید سوالتان شود، رژیمی که جوانان ایرانی را با وحشگیری شکنجه و اعدام می‌کند و با افتخار به سلاخی کودکان سوری می‌نشیند، چگونه ممکن است چنین دل‌نازکی به خرج دهد؟

زیاد عجیب نیست. برای یک روز به عقب انداختن سرنگونی محتوم، هر کاری خواهند کرد.

متنهای داخل گیومه در طنز زیر، مربوط به تلویزیون جام‌جم است.

 

 

آهای! آهای اونهایی که در گوشه و کنار تهران، و شهرستانها از نان شب و پول توجیبی خودتان می‌زنید و از دستفروشی‌های معاند نظام، گر و گر هفت‌ترقه و تی‌ان‌تی، فشفشه و دینامیت و بالن آرزوها و منور و اکلیل سرنج و اکلیل سرنج سه‌گوش و کپسول و زنبوری و پروانه‌یی و سوتی و موشک و کهکشان تکی و کهکشان ۶‌تایی، آبشار دستی کوچک و بزرگ و انواع آبشارهای دیگر مثل ارغوان و سرو و رز و شقایق و چلچلهٔ ۷شوت و کوفت و زهرمار می‌خرید! فکر نکنید برادران نیروی انتظامی حواسشان نیست! و به‌خاطر «مدیریت صحنه» و «مهندسی فرهنگی» تا فیها خالدون مانند سیب‌زمینی بی‌رگ و ببو شده‌اند. آهای! آهای!

 

چهارشنبه سوری ـ فرصتی برای قیام

 

اگر در برابر مرجعیت «گوش شنوایی» ندارید و فتوای «آیت‌الله مکارم شیرازی» برایتان صنار ارزش ندارد، اگر به جوانی خودتان رحم نمی‌کنید و به‌خاطر بازی با مواد محترقه‌ٔ خطرناک می‌خواهید این دم‌عیدی خانواده‌هایتان رخت عزا بپوشد، اقل‌کم به سلامت حیوانات شهری فکر کنید. «در این فصل، برخی پرندگان لانه‌های خود را ساخته و تخم هم گذاشته‌اند، اما سر و صداهای ناهنجار موجب بروز ترس و فراری دادن آنها از آشیانه‌ها می‌شود. همچنین ممکن است برخی جوجه‌ها سر از تخم در آورده باشند که با ترک مادر از آشیانه قطعاً از دست خواهند رفت. از طرف دیگر، صدای ناگهانی انفجار می‌تواند باعث بروز سکته در حیوانات شهری مثل گربه‌ها و سگ‌ها شود و بروز ترس در آنها به حدی باشد که بچه‌های تازه متولد شده را رها کنند، هنگام فرار تصادف کنند، به‌شدت صدمه ببینند و حتی جانشان را از دست بدهند!». (۱)

 

***

ای خدا! مردیم از این همه رعایت «حقوق شهروندی» در «دولت تدبیر و امید»!

 

 

 

پانویس: ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 (۱) خبرگزاری حکومتی جام‌جم - اسفند ۹۶

 

 

بیشتر بدانید:

برخی وسایل آتشبازی و شادمانی در مراسم چهارشنبه‌ سوری که طبق قوانین ضدایرانی این حکومت، تهیه، خریدوفروش و استفادهٴ آن جرم است و مجازات به‌دنبال دارد:

 

 

چهارشنبه سوری ـ آبشار

 

              

چهارشنبه سوری ـ فشفشه

 

 

چهارشنبه سوری- مشعل آبشاری

 

 

 

چهارشنبه سوری ـ چرخونک

 

 

چهارشنبه سوری ـ دودزا زمینی

 

            

چهارشنبه سوری ـ قرص دود

  

           

چهارشنبه سوری ـ ترقه پیازی

 

 

چهارشنبه سوری ـ دودزا دستی

 

 

چهارشنبه سوری ـ سوتی

 

 

چهارشنبه سوری ـ چلچله ۲۵شوت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0803798-b5ae-44be-874b-b20e48999488"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات