728 x 90

پرکردن حفرهٴ سکوت خامنه‌ای با... . ؟!

آخوند احمد خاتمی
آخوند احمد خاتمی
از آنچه که تا الآن در خبرها در مورد برجام و چشم‌انداز مواضع آمریکا برآمده، واکنش مهره‌ها و مقامات رژیم نشان می‌دهد که نظام در رابطه با برجام توی چه مخمصه‌یی گیر کرده است و چقدر آدمهای رژیم ضد و نقیض حرف می‌زنند و روشن است که این وضعیت چه به‌سر نیروهای رژیم می‌آورد و جریان ریزش را چقدر در نیروهای روحیه باخته درون مرزی و برون مرزی وسعت و شتاب می‌دهد.

در چنین موقعیتی که مقامهای رسمی رژیم نمی‌توانند دیگر مثل سابق لفاظی بکنند، خامنه‌ای ناچار از سکوت است، روحانی و ظریف هم نمی‌توانند دست از پا خطا بکنند، برای سر پا کردن نیروهای وِلو و روحیه باخته، چاره چیست؟ یک راه این است که این کار و وظیفة لفاظی را بسپارند به کسانی که مقام و مسئولیت رسمی ندارند، مثل امام جمعه‌ها و به همین خاطر هم امروز بازار خالی در کردن در نمایشهای جمعهٴ گرم بود. قسمتی از لفاظیهای آخوند خاتمی گماشته خامنه‌ای در نمایش جمعهٴ تهران را بخوانید: «آمانو دبیرکل آژانس گفته است در بازرسی تفاوتی بین سایتهای نظامی و غیرنظامی نیست حرف این است نه در پروتکل الحاقی نه در برجام اجازه اطلاع یافتن بر اسرار کشور به اجانب داده نشده این اولا.

ثانیا مراکز نظامی اسرار یک ملت است، ناموس یک ملت است به یاری خداوند نه مسئولان نه مردم ما اجازه فضولی به اجانب در این عرصه نخواهند داد».

به قول معروف شب دراز است و قلندر بیدار! ما هم منتظر می‌مانیم ببینیم این رژیم است که به بازرسان آژانس اجازهٴ فضولی نمی‌دهد یا شرایط رژیم است که در آینده اجازهٴ این فضولیها و عربده کشیها را به خرچنگ قورباغه‌های نظام نخواهد داد!

کما این‌که هم خرچنگ نظام و هم سایر دلواپسان خامنه‌ای اظهارات دو روز قبل ظریف را که در شهر سوچی روسیه گفته بود «بازرسی آژانس از مراکز نظامی ایران به‌معنای دستیابی به اسرار کشور نیست!». ترجیح دادند زیر سبیلی و زیر عمامه‌یی ردکنند و خودشان را به نشنیدن بزنند. فقط یکی از روزنامه‌های «آتش به اختیار» دلواپس نوشت: «اظهارنظر ظریف یعنی عقب‌نشینی آشکار از مواضع اخیرش درباره مخالفت با بازرسی از مراکز نظامی ما... این حرکت محمدجواد ظریف یادآور آن حرکت معروف رونالدینیو، فوتبالیست برزیلی است که به یک جهت نگاه می‌کرد اما توپ را به جهت مخالف می‌فرستاد!» (وطن امروز-۲۳شهریور).
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4541df21-ceac-4380-b886-f81f70d0fa91"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات