728 x 90

دلواپسی نظام از خوردن زهر مجدد - مروری بر رسانه‌های حکومتی ۱۸آبان۹۹

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی در روز ۱۸آبان تمام تیترهای اصلی و عکسهای صفحات اول خود را به نتایج انتخابات آمریکا اختصاص داده و جالب این‌که به ضد و نقیض‌گویی پرداخته‌اند. اما در کنار دعاوی و ابراز نگرانیها از پیامدهای انتخابات آمریکا، گوشه‌یی از واقعیتها هم بیرون زده است.

وطن امروز در دعوای باندی به فرار دولت از پذیرش تعهد قرنطینه کامل شهر تهران اذعان کرده و از جمله نوشته است: «رئیس‌جمهور دیروز باز هم در سخنانی تکراری برای مقابله با کرونا خواهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم شد... رئیس‌جمهور با وجودی که آمار روزانه مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا روی ۴۰۰نفر تثبیت شده است اما باز هم در دوگانه سلامت - معیشت؛ سلامت را در اولویت دوم بعد از معیشت قرار داد و حاضر به تعطیلی نشد»...

ایران ارگان دولت روحانی هم به برخی از پیامدهای اقتصادی کرونا اعتراف کرده و با عنوان «ترکش‌های کرونا و ارز بر قیمتها هم‌چنان ادامه دارد» نوشته است: «رشد تورم بخش خدمات در تابستان امسال به تابستان پارسال بیش از ۳۴درصد و نسبت به بهار به بیش از ۱۳.۵ درصد رسید».

دلواپسی نظام از خوردن زهر مجدد

در حالی که روزنامه‌های باند مغلوب و متمایل به روحانی اظهارات ظریف را برجسته کرده‌اند که گفته «به‌هرحال بایدن با ترامپ فرق دارد»، رسالت به قلم قاضی‌زاده هاشمی نایب‌رئیس مجلس رژیم نوشته است: «آمریکای بایدن همان آمریکای ترامپ است و باید دانست هر گونه تغییر موضع از سوی مسئولان برای مذاکره، حماقت و خسرانی بیش نخواهد بود».

جوان وابسته به سپاه هم در مقابل روزنامه‌های باند مغلوب که از مطرح شدن مجدد برجام استقبال کرده‌اند نوشته است: «همان قلم‌ها و حلقوم‌هایی که اعتراف کردند وظیفه زیباسازی برجام را عهده‌دار بودند، امروز هلهله‌کنان برای شرطی کردن افکار عمومی کشور و به‌گروگان گرفتن اقتصاد و معیشت مردم و کشور، بر طبل تحریف حقایق می‌زنند. تا بار دیگر به ماجراجویی و استقبال از قمار منافع (نظام) بروند، به مفهوم این است که از حاشیه صبوری نظام سوءاستفاده می‌کنند. حاصل دوستی با جان کری و اکنون با بایدن، در اقتصاد و معیشت کشور و مردم، همین شرایطی است که مردم و کشور با آن مواجه هستند و شاید ادامه این دوستی و اعتماد، فرجام خطرناک‌تری برای کشور نیز در برداشته باشد. شاید ضروری است که برای خوش‌رقصی تعمدی و شادی‌های تحریف‌کننده افکار عمومی که تاراج کشور و جیب مردم را نشانه رفته است، حدومرزی اعلام شود. نمی‌توان اجازه داد که گلابی برجام در بذر اختلاسگران سیستماتیک و ر‌ها شده، بار دیگر میوه تلخ و ویرانگر جدیدی در کام مردم که در انتظار پایان یافتن چندماه زمامداری لیبرال‌ها هستند، سرازیر شود».

کیهان خامنه‌ای هم رو در روی خبرهای روزنامه‌های باند رقیب که اعلام نتایج انتخابات آمریکا را عامل گشایش اقتصادی و افت قیمت‌ها اعلام کرده‌اند نوشته است: «بورس اوراق بهادار تهران این روزها در ادامه روند نزولی خود، به خبر پیش افتادن بایدن در انتخابات آمریکا واکنش منفی نشان داد و شاخص کل با کاهش ۲۸هزار و ۹۳ واحدی، به رقم یک‌میلیون و ۲۶۲هزار و ۴۷۸ واحد رسید. در واقع، می‌توان گفت با تمام جوسازیهای رسانه‌یی، انتظارات مثبت از پیروزی بایدن منجر به ریزش بورس شد. ریزش فوق در شرایطی رخ داده که برخی رسانه­‌های داخلی عملاً به ستاد انتخاباتی بایدن تبدیل شده‌اند و معتقدند پیروزی بایدن بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند! اعتقادی که با ریزش بورس، متزلزل شد و صد البته چنین چیزی برای کارشناسان روشن بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c7a06cca-949e-445e-967c-fd8b0c4da931"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات